Hei kaikille!
Olen etsinyt foorumilta vastausta tähän... Meillä on talo vuodelta -53, joka on osittain vanhasta hirsirungosta rakennettu ja kellari on valettu betonista. Nyt haluamme avata olemassa olevan reiän seinässä (katso liitteenä oleva kuva) hirsirungossa kantavassa seinässä.
Emme halua leventää aukkoa, vaan ainoastaan ulottaa sen lattiaan asti, jotta huoneiden väliin muodostuisi kulkuväylä. Onko tässä tapauksessa mitään riskiä avata alaspäin kantavassa seinässä, kun siinä on jo valmiiksi aukko? Alakerrassa (kellari) on betoni.
 
  • Kaavio näyttää seinän, jossa on suorakulmainen aukko kooltaan 1,5m x 1,2m. Seinän kokonaismitat ovat 3,4m x 2,55m.
Milkshaken
ei pitäisi olla mikään ongelma oikeastaan, mutta voit aina ottaa ylös täsmälleen viereen ENNEN kuin aloitat sahaamisen, ja sitten laittaisin muutaman pystysuoran tyyppiä, 95x95 aukon sivuille jotka sitten saavat jäädä siihen... mahdollisesti joudut sahaamaan vähän suuremman leveyden silloin...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.