Hei kaikille!
Olen etsinyt foorumilta vastausta tähän... Meillä on talo vuodelta -53, joka on osittain vanhasta hirsirungosta rakennettu ja kellari on valettu betonista. Nyt haluamme avata olemassa olevan reiän seinässä (katso liitteenä oleva kuva) hirsirungossa kantavassa seinässä.
Emme halua leventää aukkoa, vaan ainoastaan ulottaa sen lattiaan asti, jotta huoneiden väliin muodostuisi kulkuväylä. Onko tässä tapauksessa mitään riskiä avata alaspäin kantavassa seinässä, kun siinä on jo valmiiksi aukko? Alakerrassa (kellari) on betoni.