8 393 lukukertaa ·
3 vastausta
8k lukukertaa
3 vastausta
Avaa kantavan seinän sisäänkäynti
Hei!
Olemme ostaneet talon vuodelta 44 rappauksesta ja kevytbetonista (luulen näin). Yhdessä väliseinässä (todennäköisesti kantava) haluaisimme avata, jotta saisimme aukon olohuoneen ja keittiön välille. Suunnilleen: kuinka paljon voi maksaa avata sisäänkäynti kantavassa seinässä, jos ammattilainen/käsityöläinen tekisi sen? Sisäänkäynnin pitäisi olla vähän leveämpi kuin tavallinen ovi.
Kiitos etukäteen!
Olemme ostaneet talon vuodelta 44 rappauksesta ja kevytbetonista (luulen näin). Yhdessä väliseinässä (todennäköisesti kantava) haluaisimme avata, jotta saisimme aukon olohuoneen ja keittiön välille. Suunnilleen: kuinka paljon voi maksaa avata sisäänkäynti kantavassa seinässä, jos ammattilainen/käsityöläinen tekisi sen? Sisäänkäynnin pitäisi olla vähän leveämpi kuin tavallinen ovi.
Kiitos etukäteen!
Hei! Toteutin juuri saman asian eilen. Seinämme koostuvat vanhasta savitiilestä, joka tässä kerroksessa on ladottu eri tavoin jokaisessa kerroksessa. Ostin kaksi teräsbetoni(?)palkkia halutussa pituudessa, jotka asetettiin seinille niin, että leveys sopisi. Ne eivät maksaneet paljoa, alle 1000-kruunun. Kaksi miestä työskenteli pari tuntia; purettiin olemassa oleva seinä, kuljetettiin pois roskat ja asetettiin palkit paikoilleen. Nyt jäljellä on viimeistely, jotta siitä tulisi siisti. Hinta riippuu siitä, kuinka paljon käsityöläiset veloittavat.
Minulla oli kantava "Pizzavalv" seinässä kellarissa, jonka tasasin käyttämällä 100mm HEA-palkkia. Tuen avulla nostin kattopalkit, hakkasin pois tiilet ja asensin palkin aukkoon. Sen jälkeen vuokrasin Husqvarna K3000 Wet (http://se.husqvarnacp.com/node1552.aspx?nid=81107&pid=83290) Ramirentista ja leikkasin oikean koon seinään. Kustannus oli 700 kruunua palkista, 100 kruunua tuille ja 500 kruunua sahalle/terälle. Kesti alle 5 tuntia siitä, kun lähdin vuokraamaan materiaalia, kunnes palautin sen. Sitten kesti 2 tuntia imuroida kaikki pöly, mitä saha aiheutti (vaikka käytössä oli märkäratkaisu ja pölysi silti melkoisesti), mutta se on toinen asia. Jos olet epävarma, pyydä jotakuta asiantuntevaa laskemaan kestävyyden. Jos tarvitset palkin, minulla on 1300mm leveä ylimääräinen.
Klikkaa tästä vastataksesi