Hei!

Olen ajatellut avata mansardikattoa harjaan asti ja olen epävarma, onko näillä kattotuolien välissä olevilla palkeilla rakenteellista merkitystä.

Ne on kiinnitetty yhdellä naulalla kummallekin puolelle, mutta ovat paksumpia kuin kattotuolien hanpalkit.

Voinko poistaa ne vai pitäisikö minun laittaa ne kattotuolin toiselle puolelle ja saada kaksoishanpalkki varmuuden vuoksi?

• Mansardikaton sisäosa, näkyviä kattotuoleja ja välikoolauksia, jotka on kiinnitetty yhdellä naulalla; puukoolaus näkyy keskellä.
  • Rakennussuunnitelma, joka näyttää ulkokaton tiedot ja majavakaton kattotuolien mitat, materiaalina puu ja katteena huopa.
  • Mansardikaton rakennepiirustus, jossa näkyy katon tukipuut ja mittaukset.
  • Vanha mansardikaton sisäpuoli, jossa näkyy puisia reglaripidikkeitä ja kattojuoksuja. Rakenteet vaikuttavat remontin alaiselta.
  • Mansardikaton rakenteessa olevat puupalkit, joiden rooli rakenteellisessa tukemisessa on epäselvä. Yläosassa näkyy kattoikkuna ja vanhaa sähköjohtoa.
  • Mansardikatto, jossa näkyy paksut, pystysuorat puupuutavarat. Tausta paljastaa huoneen remontointivaiheen ja osittain puretun seinän.
  • Yläkerran tilassa näkyy kattopalkkeja ja kattotuolia, ikkunasta tulee valoa sisään. Lattialla on purkujätettä.
  • Mansardikaton rakenne, jossa näkyy tukiparrut ja kattotuolit; kuva otettu ullakolta, näkyvissä myös putki ja jälkiä remontista.
  • Vau
Jorel03
  • Laddar…
Selvennys: nämä haluan poistaa. Jos niitä ei voi poistaa, haluan siirtää ne hanbjälkeen.

• Kaksi pystysuoraa puupalkkia ullakolla, merkitty punaisilla nuolilla poistettaviksi tai siirrettäviksi kantopalkkiin.
  • Kattopalkit ullakolla, kaksi punaista nuolta osoittavat poistettavia tai siirrettäviä palkkeja hanbjälkeen. Tässä järjestelyssä näkyy kattorakenne.
Luulisi, että se on mahdollista.
Oletan, että ne istuvat siellä, koska muuten olisi tullut liian pitkä väli lattian koolauksen väliin, jonka oletan olevan asetettu yläpuolelle.

Sivuraide: on melko todennäköistä, että sektioriituksen seinä, joka kulkee kellarista pohjakerrokseen toiseen kerrokseen, on kantava. Älä pura sitä noin vain.

• Tykkään
Emplish ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.