Hei,
Olen amatööri ja toivon, että joku taitava voi auttaa minua vastaamaan muutamaan kysymykseen.
Aion laajentaa pientä kuntosaliani autotallissa, suurentaa sitä ja myös varmistaa, että se pysyy jossain määrin lämpimänä talvella. Tilan kokonaiskoko tulee olemaan 5x5m, joten siirrän ja rakennan uuden sisäseinän, kuten näette vasemmalla. Eristetty sellainen aina katonharjaan asti 70x45 kehyksillä.
Kattoon olen ajatellut laittaa suoraan fibrotech-paneelia kattolaattojen päälle. Katto on tällä hetkellä eristetty.
Ulkoseinät ovat nykyisin eristetyt, joten haluaisin vain poistaa vanhan kipsilevyn (jos on pakko?) ja laittaa uutta OSB:tä ja kipsiä niin, että voin ripustaa painoja ym. seinille.
Mitä minun tulisi käyttää lattiaan? Alla on suoraan betonilattia, ja se pitäisi varmaan eristää? Mikä on helpointa?
Riittääkö lecatiilien vain rappaaminen vai pitäisikö tehdä jotain muuta, jotta lämpö säilyisi talvella?
Olen ajatellut käyttää öljytäytteistä lämpöpatteria lämmönlähteenä uudella seinällä. Sen ei tarvitse olla 22 astetta täällä sisällä. Mutta ei arvatenkaan saisi olla liian kylmäkään.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!