Hei,

Olen amatööri ja toivon, että joku taitava voi auttaa minua vastaamaan muutamaan kysymykseen.

Aion laajentaa pientä kuntosaliani autotallissa, suurentaa sitä ja myös varmistaa, että se pysyy jossain määrin lämpimänä talvella. Tilan kokonaiskoko tulee olemaan 5x5m, joten siirrän ja rakennan uuden sisäseinän, kuten näette vasemmalla. Eristetty sellainen aina katonharjaan asti 70x45 kehyksillä.

Kattoon olen ajatellut laittaa suoraan fibrotech-paneelia kattolaattojen päälle. Katto on tällä hetkellä eristetty.

Ulkoseinät ovat nykyisin eristetyt, joten haluaisin vain poistaa vanhan kipsilevyn (jos on pakko?) ja laittaa uutta OSB:tä ja kipsiä niin, että voin ripustaa painoja ym. seinille.

Mitä minun tulisi käyttää lattiaan? Alla on suoraan betonilattia, ja se pitäisi varmaan eristää? Mikä on helpointa?

Riittääkö lecatiilien vain rappaaminen vai pitäisikö tehdä jotain muuta, jotta lämpö säilyisi talvella?

Olen ajatellut käyttää öljytäytteistä lämpöpatteria lämmönlähteenä uudella seinällä. Sen ei tarvitse olla 22 astetta täällä sisällä. Mutta ei arvatenkaan saisi olla liian kylmäkään.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
  • Koti-kuntosali autotallissa, jossa on penkkipunnerruspenkki, levytangot ja käsipainoja. Seinät ja katto ovat osittain valmiit.
Liimaa ja ruuvaa (koolauksiin) puulevyt tai ultraboard (paloluokituksen vuoksi) olemassa olevaan kipsiin.. Ruuvaa mahdollisuuksien mukaan levypainotelineet koolauksiin tai pidä painotelineet lattialla. Juuri painotelineet altistuvat melkoiselle rasitukselle.
On olemassa kotirakennelmia, joissa on 45x45 koolaukset, joihin painoja rullataan lattian tasolta. Toimii erinomaisesti penkkipunnerruksessa ja taivutuksissa telineiden yli. Jos asetetaan putoamissuojamatot ja kulumissuojavaneri telineen alle, teline asettuu suunnilleen tasolle ja painot nousevat hyvin 40 cm.

Eristyksen jätän jonkun muun huomaan, minä osaan kuntosaliosan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.