Hei

Tällä hetkellä minulla on autotalli, jossa on betonilaatta, ja olen käyttänyt sitä kuntosalina, mitä ajattelin jatkaa, mutta tällä hetkellä lämpötila sisällä on suunnilleen sama kuin ulkona. Aion rakentaa väliseinän autotallin kanssa, jotta kaikki olisi eristetty, mutta katto ja seinä täällä on eristetty mutta 88.

Nyt kysymykseen. Kuten näette, ympärillä on lecablock. Uskon, että nämä vaikuttavat osittain kylmyyteen? En usko, että ne on eristetty ulkopuolelta. Onko tämä jotain, mitä minun täytyy tehdä saadakseni täällä riittävän lämpimän vai miten olisitte tehneet? Ajattelin yrittää pärjätä sähköpatterilla täällä.

Muutoin ajattelin vain laittaa OSB ja mahdollisesti kipsi suoraan olemassa olevan päälle. Mutta olen avoin muille ideoille. Ajattelin, että täällä olisi mahdollisuus vaihtaa toimistoksi/ekstrahuoneeksi tulevaisuudessa.
 
  • Kuntosali autotallissa, jossa on harjoitteluvälineitä, kuten tanko, painoja ja leuanvetotanko sekä betoniharkkoja seinässä.
Vaikea sanoa miltä eristys näyttää, mutta helpointa on kaivaa kuoppa ulkopuolelle ja katsoa miltä se näyttää, sitten voit aina hankkia esim. 10 cm styrox-eristystä ja kiinnittää sen sisäpuolelle lecan, niin se pitäisi auttaa vähän. Muuten ulkopuolelle pitäisi varmaan tehdä isodrän.
 
R Rickard.lj sanoi:
Vaikea sanoa kuinka eristys näyttää, mutta helpoin on kaivaa kuoppa ulkopuolella ja katsoa miltä se näyttää, sitten voit aina hankkia esim. 10 cm styroksieristystä ja kiinnittää sen sisäpuolelle lecan päälle niin pitäisi auttaa vähän. Muuten se on varmaan isodrän ulkopuolella, joka pitää tehdä.
Okei, ja jos se on eristetty ulkopuolelta tai jos teen sen, onko sitten vain puhdistettava sisäpuoli ja ehkä tehtävä runko ja lisäeristys lohkojen yläpuolelle?

Sillä oletan, että en voi tehdä runkoa lecalohkojen eteen ja vain asettaa seinä sinne? 10 cm on ehkä paljon sisäpuolella + seinä?
 
Emilll Emilll sanoi:
Hei

Minulla on tänään autotalli betonilaatalla, jota käytän tällä hetkellä kuntosalina ja ajattelen jatkaa samalla tavalla. Kuitenkin lämpötila sisällä on suunnilleen sama kuin ulkona. Aion rakentaa väliseinän autotallin ja muiden tilojen välille niin, että kaikki eristetään, mutta katto ja seinät on eristetty vuonna 88.

Nyt kysymykseen. Kuten näette, lecaharkot ympäröivät tilaa. Uskon, että ne vaikuttavat merkittävästi kylmyyteen. Uskon, että niitä ei ole eristetty ulkopuolelta. Tarvitseeko minun tehdä jotain niiden eristämiseksi, jotta paikka pysyisi tarpeeksi lämpimänä, vai mitä suosittelisitte? Ajattelin kokeilla selvitä sähköpatterilla täällä.

Muuten ajattelin asentaa vain OSB-levyt ja mahdollisesti kipsilevyt suoraan olemassa olevien päälle. Mutta olen avoin muille ideoille. Haluan myös, että on mahdollista muuttaa paikka toimistoksi tai lisähuoneeksi tulevaisuudessa.
Onko se maanpinnan ylä- vai alapuolella?

En olisi käyttänyt puuta tai eristystä suoraan lecaa vasten, koska se voi imaista kosteutta. Olisin käyttänyt teräsprofiileja ja ilmarakoa.
 
Yksinkertainen vaihtoehto siihen asti kunnes haluat käyttää sitä lisähuoneena voi olla infralämmitys suunnattuna sinne, missä yleensä treenaat. Mutta se ei toimi ollenkaan, jos siitä tulee toimisto tai vierashuone niin tietenkin :)
 
P Petter Forsen sanoi:
Onko se maanpinnan ylä- vai alapuolella?

En olisi käyttänyt puuta tai eristystä suoraan lekan vasten, joka voi imeä kosteutta. Olisin käyttänyt teräsprofiileja ja ilmaväliä.
Leca on maan alla, ehkä vain rappaan, koska jos alan rakentaa eteen, menetän paljon tilaa. Olisi kuitenkin tyylikkäämpää siten kuin rappaamalla 1 m ylös ja sitten kipsillä.
 
Emilll Emilll sanoi:
Lecan on maan alla, ehkä vain rappaan sen sillä jos aion lisätä runkorakenteen eteen menettelenhän paljon tilaa. Olisi kuitenkin tullut siistimmän näköistä niin luulen kuin että olisi rappaus 1m korkeuteen asti ja sitten kipsiä.
Ehkä laittaa celplast ja sitten podrän ja sen jälkeen rapata sisäpuolelle.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.