Olen tasoittanut autotallin lattian ja pian aion asentaa Bilteman autotallilaatat. Ennen laattojen asentamista haluan ratkaista korkoeron vanhan kulmateräksen, joka on autotallin ovissa, ja uuden lattian välillä, joka jää korkeammalle.
Tasoitelaasti rakentaa noin 15 mm ja ulottuu vanhaan kulmateräkseen asti. Olen miettinyt erilaisia ratkaisuja saadakseni kestävän lopetuksen laattojen asennukselle autotallin oviin. Olen ajatellut joko ruuvata tai hitsata uusi kulmateräs tai littana teräs (suora tai hieman kulmikas) uuteen tasoon, niin että teräs on samassa tasossa tulevien laattojen kanssa.
Haluan kysäistä täältä foorumilta, onko jollakulla teistä joku muu hyvä idea tai kommentti. Parasta olisi tietenkin ollut ratkaista tämä ennen tasoitelaastia, mutta nyt ollaan tässä tilanteessa
Sinun pitää yksinkertaisesti siirtää kynnysrautaa ylöspäin voisi sanoa? Tällaisessa tapauksessa ratkaisu voisi olla uusien tapojen hitsaaminen rautaan, galvanoiminen, poraaminen vanhan raudan läpi alas lattiaan ja sitten kiinnittäminen ankkurimassalla. Aseta mieluiten L rauta klinkkerin päälle, muuten sinne tulee sauma, joka on herkkä. Huomioi mahdolliset ovikynnykset, liukulistat jne., jos asetat raudan päälle.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Olin ajatellut säilyttää vanhan (hioa ja maalata) kulmateräksen ja laittaa uuden pidemmälle sisään, jolloin saan kaksi terästä kahteen tasoon, niin sanotusti. Silloin on hieman helpompaa rullata sisään esineitä kuten esim. moottoripyörä, ja vältän yhtä korkeaa kynnystä. Ovi ulottuu myös hieman nykyisen teräksen yli, joten en voi rakentaa täyteen korkeuteen aivan nykyisen teräksen kohdalla.
Etkö usko, että riittää, jos uusi teräs ulottuu uuden klinkkeritason tasalle? Tuleeko siitä silti herkkä siirtymä?
Ok, luulen ymmärtäneeni. Sen tulee siis näyttämään samalta kuin kuvassa.....plus klinkkeri tietysti.
Kuten mainitsit, se saattoi mennä hieman nopeasti, niin käy meille kaikille toisinaan
Mietin, voisiko tasoite/klinkkeripykälän päällystää ruostumattomalla levyllä juuri siistimisen vuoksi ja suojatakseen klinkkeriä lohkeilulta reunoissa. Auto nastarenkailla ei sitä tietysti kestä mutta......
Hmm/Nils82
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.