15 098 lukukertaa ·
31 vastausta
15k lukukertaa
31 vastausta
Autotalli seinillä cc1200 ja paloluokitus
Alt en 120x45, joka sahaat jokaisen vaakasuoran 45x45:n kohdalla....
Pystyssä oleva 45x70, jossa kapea pää on tasassa kattotuennan ja alajuoksun kanssa, luulen että sitä tarkoitetaan. Sen ei tarvitse olla kosketuksessa takana olevaan 45:een.
Minulla on samanlainen autotalli (Lundqvist?), käytin vaakasuoraa 45x45 cc60, ruuvasin kiinni OSB-levyn ja kipsilevyn puolen levyn siirtymällä. Vakaa? Niin ja näin, en ole täysin tyytyväinen, mutta se kelpaa.
Minulla on samanlainen autotalli (Lundqvist?), käytin vaakasuoraa 45x45 cc60, ruuvasin kiinni OSB-levyn ja kipsilevyn puolen levyn siirtymällä. Vakaa? Niin ja näin, en ole täysin tyytyväinen, mutta se kelpaa.
Ahh. Joo niin voi tehdä. Itse ulkoseinä pysyy paikoillaan ilman, että lisään tukirakenteita. Tarkoitus on saada sisäseinä vakaaksi. Niin se varmaan menee. Haluaisin sen olevan vakaa kun kerran alusta asti tehdään. Oikein, se on Lundqvist.eran sanoi:Pystyssä oleva 45x70, jossa kapea pää on tasossa kurkihirren ja sokkelin kanssa, luulen viitattavan siihen. Sen ei tarvitse olla yhteydessä taustalla oleviin 45:iin.
On samanlainen autotalli (Lundqvist?), käytin makaavaa 45x45 cc60, ruuvasin OSB:tä ja kipsiä puolilevyn siirrolla. Vakaa? No jaa, ei täysin tyydyttävä mutta kelpaa.
Aseta 45x70 sääntö elämään olemassa olevien 120 sääntöjen sisäpuolella ja ohita se, että ulkona on 5 mm ilmaa makaaviin 45x45 sääntöihin. Tämä on merkittävä vahvistus sisäpinnallesi, mutta ei tee eroa ulkovuorauksessa. Viistopuunna/ruuvaa vasarapalkkiin/perustukseen. En näe, että 120 mm säännön uran tekeminen toisi niin paljon enemmän kuin vakauden suhteessa työhön.emde sanoi:
Juuri niin.eran sanoi:
Mutta mahdollisesti voi laittaa pienen palan, noin 5mm välikkeen taakse keskimmäisessä säännössä, jos haluaa vähän viilata. Pitäisi tukea hieman.
Mutta itse jättäisin ehdottomasti vain yhden välikkeen / sääntö. Eli asettaisin vain kolmesta vaakasuorasta naularimata keskimmäistä vasten.
57-58mm
Yksinkertaisen kipsin ruuvaat 30-35 mm ruuveilla (hieman erilaisia eri valmistajille, mutta esimerkiksi 3,5x32 mm). Tätä voit (kannattaa?) käyttää ensimmäiselle kerrokselle.emde sanoi:
Jos se on sitten kaksinkertainen kipsi, käytä kaksinkertaiselle kipsille tarkoitettua ruuvia, joka on yleensä 41-45 mm pitkä. Ruuvaa myös toinen kerros koolauksiin. Mutta siirrä mielellään kaikki levyt puolen levyn verran, niin, että saumat eivät tule samaan kohtaan. Aseta leikattu kipsilevyn reuna seinää vasten, ei leikkaamatonta viistettyä reunaa, niin vältyt ikävältä ja hankalalta pakkelointityöltä.
Voit myös laittaa ensin OSB-, lastu- tai vanerilevyn kattoon ja sitten kipsin. Jos paloluokka täyttyy, mikä sen pitäisi täyttyä. Tämän etuna on, että voit helpommin kiinnittää asioita kattoon, esimerkiksi helposti asentaa loisteputkivalaisimia juuri sinne, minne haluat ilman, että tarvitsee käyttää mollyproppuja jne. Ehkä kiinnitys auton kattoboksille, kanootille tai suksille ja muulle, mitä saattaa keksiä ripustaa kattoon. Toinen etu on, että OSB-levyn asentaminen kattoon on itse asiassa helpompaa, se painaa vähemmän eikä hajoa yhtä helposti kuin kipsi. Haittapuoli on tietysti hinta.
Mutta siinä tapauksessa ruuvaat ensin puulevyn 32 mm lastulevynruuvilla (tämä ruuvi uppoaa puuhun, kun taas kipsiruuvi on sileäpäinen estääkseen kartonkia rikkoutumasta).
Sitten ruuvaat kipsin siirrettävillä saumoilla ja 32 mm kipsiruuvilla, ja nyt ei ole niin tärkeää tarkasti, missä kohtaa ruuvaat, sinullahan on OSB kaikkialla.
Muuten, vuokraa mielellään kipsilevynnostin päiväksi, kun on aika laittaa kipsi kattoon. Sen vuokraaminen maksaa varmaan alle sata euroa, ja jos kaikki on valmisteltu, lattia tyhjennetty ja siivottu jne., saat sinä ja kaverisi laitettua 100 neliömetriä kipsiä päivässä.