2 291 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Asunto-osake - Sinibetoní
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 141 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 141 viestiä
Se, mitä voit tehdä radonpitoisuuden alentamiseksi heti, on tuulettaa enemmän.
Säteilyä mitataan asunnoissa vuoden kylmänä aikana, kun ei tuuleteta. Ostetaan "puck" analyysiyritykseltä ja puck sijoitetaan tiettyjen ohjeiden mukaisesti ja annetaan olla paikallaan tietyn määrän viikkoja, minkä jälkeen puck palautetaan analyysiyritykselle.
Kaikki sinibetoni ei sisällä radonia.
Säteilyä mitataan asunnoissa vuoden kylmänä aikana, kun ei tuuleteta. Ostetaan "puck" analyysiyritykseltä ja puck sijoitetaan tiettyjen ohjeiden mukaisesti ja annetaan olla paikallaan tietyn määrän viikkoja, minkä jälkeen puck palautetaan analyysiyritykselle.
Kaikki sinibetoni ei sisällä radonia.
Kiitos. Puhuin yhdistyksen luottamusmiehen kanssa ja aiomme tehdä radonmittauksen nyt lokakuussa.BirgitS sanoi:
Mitä voit tehdä radonpitoisuuden alentamiseksi heti on tuulettaa enemmän.
Säteilyä mitataan asunnoissa kylmänä vuodenaikana, kun ei tuuleteta. Ostetaan "puck" analyysiyhtiöltä, ja puck tulee sijoittaa tiettyjen ohjeiden mukaisesti ja olla paikallaan tietyn ajan, jonka jälkeen puck lähetetään takaisin analyysiyhtiölle.
Ei kaikki sininen betoni sisällä radonia.
Lokakuu tuntuu olevan vielä kaukana ja olen liian huolestunut voidakseni asua siellä lasten kanssa lokakuuhun asti + mittauksen tekemiseen.
Kirjoitat toisessa ketjussa ”Kantavat seinät eivät yleensä ole kevytbetonia, mitä sininen betoni on, mutta ehkä poikkeuksia on olemassa.”
Kun ostimme asunnon, sain kuulla, että väliseinät eivät yleensä ole sinistä betonia. Mutta nyt kun purimme kipsiseinän, se näyttää todella siniseltä betonilta, ilmavalta ja vaikea sanoa väriä, mutta näyttää siniseltä kuvassa.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 141 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 141 viestiä
Väliseinät voivat ehdottomasti olla sinibetonista. Täällä on niitä. Sellaisia oli myös siellä, missä asuimme pienen lapsen kanssa kaksi vuotta. On paljon ihmisiä, jotka koko lapsuutensa 50-, 60- ja 70-luvulla asuivat taloissa, joissa oli sinibetonia, eikä heillä ole ollut ongelmia sen takia.
Näissä uusissa kuvissa mielestäni ainoa, mikä näyttää sinibetonilta, on viimeisessä kuvassa, missä erilaiset irtonaiset palat sekä pienet jäänteet seinällä näyttävät siltä.
Ensimmäisessä kuvassasi ketjussa näyttää myös siltä, että se on vain vähemmän sinibetonijäänteitä tavallisen betoniseinän päällä.
Tämä ei siis todellakaan näytä olevan mitään, mistä pitäisi olla huolissaan. On paljon vaarallisempaa polttaa ja olla paljon vilkkaasti liikennöityjen teiden läheisyydessä kuin asua hieman sinibetonin kanssa. On myös vaarallista kulkea ympäriinsä ja olla huolissaan.
Näissä uusissa kuvissa mielestäni ainoa, mikä näyttää sinibetonilta, on viimeisessä kuvassa, missä erilaiset irtonaiset palat sekä pienet jäänteet seinällä näyttävät siltä.
Ensimmäisessä kuvassasi ketjussa näyttää myös siltä, että se on vain vähemmän sinibetonijäänteitä tavallisen betoniseinän päällä.
Tämä ei siis todellakaan näytä olevan mitään, mistä pitäisi olla huolissaan. On paljon vaarallisempaa polttaa ja olla paljon vilkkaasti liikennöityjen teiden läheisyydessä kuin asua hieman sinibetonin kanssa. On myös vaarallista kulkea ympäriinsä ja olla huolissaan.
Aivan, kun katsoo kokonaiskuvaa, jonka kirvesmiehet ovat lähettäneet, näyttää siltä, että sinistä betonia on tavallisen betonin ulkopuolella.
Haha, joo kaikki nämä vaarat ympärillämme. Se, mikä tekee minut huolestuneeksi, on se, kuinka paljon sinistä betonia asunnossa oikeastaan on ja voiko se olla vaarallista. Mutta kiitos kaikesta tiedosta.
Haha, joo kaikki nämä vaarat ympärillämme. Se, mikä tekee minut huolestuneeksi, on se, kuinka paljon sinistä betonia asunnossa oikeastaan on ja voiko se olla vaarallista. Mutta kiitos kaikesta tiedosta.
Pieni osa näyttää olevan Blå-Lättbetong, suurin osa näyttää olevan rappausta jne. On mitattava tietääkseen varmasti. Ja kyllä, Blåbetongia on käytetty myös kantaviin seiniin, ainakin eristeenä esim. betoni-elementtien ja vastaavien päälle.
Sitä vastoin en usko, että syytä huoleen on! Odota yhdistyksen mittausta ja nuku rauhassa sen aikana!
Kesällä tuuletetaan lisäksi niin paljon, että tasot pysyvät matalina, ja Radon pelkästään rakennusmateriaalista ei yleensä anna astronomisia arvoja. Suurimmat ongelmat johtuvat pääasiassa maaperäradonista.
Sitä vastoin en usko, että syytä huoleen on! Odota yhdistyksen mittausta ja nuku rauhassa sen aikana!
Kesällä tuuletetaan lisäksi niin paljon, että tasot pysyvät matalina, ja Radon pelkästään rakennusmateriaalista ei yleensä anna astronomisia arvoja. Suurimmat ongelmat johtuvat pääasiassa maaperäradonista.
Klikkaa tästä vastataksesi





