Vaihdan paneelin, joka oli naulattu suoraan hirteen. Ajattelen laittaa tuulensuojakangasta ja ohuen naulalevyn 22x45 (luodakseni ilmarako).
Onko mitään järkeä puristaa sisään asfalttilevyä tai vastaavaa huokoista levyä (19 mm Hunton vindtät) rimojen väliin, jotta eristystä voitaisiin lisätä hieman.
Ymmärrän, että ilmarako pienenee, mutta jäljelle jää kuitenkin 3 mm
Koska sisäpuolella ei ole höyrynsulkua ja paneeli maalataan punamullalla, ei ilmarakoa oikeastaan tarvita.
Olin jättänyt tuulensuojan ja naulannut asfaboardin hirren päälle. Mutta se on tietysti vaikeaa, jos hirsi on epätasaista.
Ilmarako pitäisi olla, koska ei koskaan tiedä, mitä seuraava omistaja aikoo maalata sillä.
Sitten piikkilista asfaboardin yli/päälle?
En halua rakentaa enempää kuin on tarpeen, jotta ikkunat eivät näyttäisi uppoavilta ja jotta liitos perusmuuriin olisi luonnollinen.
Uskon, että 22 mm ulkonema hirrestä on maksimi ennen kuin se alkaa näyttää oudolta. Kysymys on silloin, tekeekö 19 mm tai 12 mm board piilulistan välissä huomattavan eron, joka perustelisi lisätyön sekä levyjen hinnan? Ilmarako 3 mm tai 10 mm uskon olevan riittävä.
Olen samassa tilanteessa. Ajattelin käyttää asfaboardia, 10x50 rimoja ja sitten paneelia.
Kuulostaa hyvältä, rakentaa sitten 22mm ulos. Mutta ne naulat, jotka tämän takana päätyvät hirren välisiin rakoihin tai halkeamiin, istuvatko silloin vain 10mm rimassa?
Jos ensin laittaa tuulensuojakankaan, sitten 22mm rimoja ja niiden väliin asentaa boardin, kuvittelen että paneeli istuu paremmin.
Olen jo ostanut tuulensuojakankaan.
Boardi vain lisäeristykseksi.
Toimisiko tretex-levy yhtä hyvin kuin asfaboardi (luin, että asfaboardi homehtuu helposti?)
Olin käyttänyt asfaboardia suoraan puutavaran päällä ja sitten jättänyt rimat pois, jos kuitenkin aiot käyttää slamfärg. Ei voi ajatella, mitä tulevat omistajat mahdollisesti keksivät.......He voivat sitten mukautua olosuhteisiin tai asentaa paneelit itse. Tai sitten ostaa uudemman talon.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.