E
Aion lisäeristää vapaa-ajan asuntomme ulkoseinät nyt syksyllä. Aion asentaa 45x45 palkit ja laittaa eristeet cc 60:n mukaan. Sitten aion laittaa Asfaboard-levyn päälle. Joten kysymykseni on, voinko jättää sen siihen kevääseen asti ja asentaa sen jälkeen paneelin?

//Erik
 
Vaihtoehtoinen ulkokipsi.
 
  • Tykkään
Erik Jb
  • Laddar…
Miksi sinun pitäisi käyttää asfaboard? Onko sitä edes enää ostettavissa? Käytä Gyproc GHSE (keltainen) ulkokipsiä sen sijaan, niin se voi seistä ainakin 6 kuukautta.
 
E
Se, mitä haluan, on välttää paneelin asentamista syksyllä/talvella. En ehdi siihen. Ja se on kustannuskysymys. Asfaboard on halvempaa, vaihtoehtona on asentaa tuulimuovi, mutta ei tunnu turvalliselta jättää ilman paneelia, jos tuuli rikkoisi jne jne

F falkn sanoi:
Miksi aiot käyttää asfaboardia? Onko sitä edes enää saatavilla? Asenna Gyproc GHSE (keltainen) ulkokipsiä sen sijaan, sitä voi jättää vähintään 6 kuukaudeksi.
 
E Erik Jb sanoi:
Se mitä haen, on välttää paneelin asentaminen syksyllä/talvella. En ehdi tekemään sitä. Ja se on kustannuskysymys. Asfaboard on halvempi, vaihtoehtona on asentaa tuulimuovi, mutta se ei tunnu turvalliselta jättää ilman paneelia, jos tuuli rikkoo jne jne
Ymmärrän sen. Ei mitään käsitystä asfaboardin ominaisuuksista, luulin että sellaisen käytön lopetettiin 70-luvulla.
 
Talvirakennus kipsillä, joka sai paneelin keväällä.
Luminen maalaismökki, jossa puinen panelointi ja suuret ikkunat; talviasennettu, keväällä paneloitu.
 
  • Tykkään
Erik Jb
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.