Moi!

Olen sisustamassa 1940-luvun omakotitalon kellaria. Katto näyttää todella tylsältä, joten ajattelin laittaa uuden.
Mikä materiaali nykyisessä katossa on (ks. kuva)?
Miten rakentaisin sujuvimmin mahdollisimman vähän, kun katto on jo valmiiksi matala?

Terveisin

• Katossa on halkeama, ja paljastunut materiaali näyttää vanhalta betonilta tai rappaukselta.
  • Kellarikerroksen karkea betonikatto, jossa näkyy kuluneita kohtia ja mahdollisia halkeamia.
H huvudet också sanoi:
Terve!

Olen sisustamassa kellariamme vuoden 1940-luvun huvilassa. Katto näyttää erittäin tylsältä, joten ajattelin laittaa uuden.
Mitä materiaalia nykyisessä katossa on (katso kuva)?
Miten voin rakentaa mahdollisimman vähän, kun katto on jo matalalla?

Yst. terv.
Se on ehkä kanaverkkoa tai ruokoa ja jonkinlaista tasoitetta. Osta weber kipsibruk ja korjaa sillä, sitten maalaa. Kipsibruk on maailman paras rakennustuote! Helppo työskennellä ja lopputulos on aina siisti.

Kiitos vastauksesta. Koko kellarin katto tarvitsee kunnostusta, ajattelin, että on sujuvampaa tehdä runko ja asentaa katto? Pääasiallinen pohdintani on, voiko reikiä porata ja pistää proppuja rimoja varten, sillä olin epävarma materiaalista.

Tai onko kuitenkin kipsilaasti kätevämpää?

Ystävällisin terveisin

Viimeksi muokattu:

Paras vastaus

Kaverilla oli samanlainen kalkkilaasti 40-luvun talonsa kellarissa. Sen purkaminen pölyää hirveästi, mutta hänellä oli sen alla eräänlainen harvalauta, joka oli lähes ilman rakoja, joten siinä voi olla jotain, johon voi kiinnittää puuruuvit suoraan laastin läpi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.