Hei!

Minulla on 80 m² työpaja ja haluan käyttää kaiken lattiapinta-alan. Ajatuksena on siirtää kompressori (150 kg) pois tieltä hitsaamalla neliöprofiilit kannattimiksi ja asentamalla ne seinälle. Seinät ovat Leca-harkkoja, joten kysymys on, mikä kestää? Haluaisin vaimentavan materiaalin kannattimien ja seinän väliin. Esimerkiksi kumia. Mutta mitä voin ruuvata seinään? Pitäisikö minun jopa kiinnittää pultti suoraan läpi?
Kiitollinen ajatuksista ja ideoista!
 
Åsa Lund
Kysymys kuuluu, kestävätkö seinät tärinää? Kuinka paksu seinä on ja miten se on muurattu. Luulisin, että tarvitset jalustaa, joka ulottuu lattialta kattoon asti. En ole suunnittelija, joten sinun täytyy valitettavasti etsiä lisätietoa.
 
Uskon myös enemmän jalustaan kuin seiniin ripustettaviin konsolihin.
 
Kokemukseni perusteella mielestäni on syytä olla erittäin varovainen, kun kompressoreja kiinnitetään seinille tai asetetaan kattorakenteisiin. Puhdasta lujuuspohdintaa lukuun ottamatta tärinät leviävät yleensä erittäin ei-toivotulla tavalla. Kompressorit toimivat taajuuksilla, jotka saavat ääniaallot helposti vuorovaikuttamaan eri rakennuskomponenttien kanssa.
 
Ehkä sen voi ripustaa katon alle, kattovuoriin?
Ehkä rakentaa pienen alustan, joka ripustetaan pyöreällä teräksellä?
Niin korkealla kuin mahdollista, jotta voit hyödyntää alla olevan lattiapinnan.
 
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Ehkä sen voi ripustaa kattoon, kattopalkkeihin?
Rakentaa pieni alusta, joka ripustetaan pyöröteräkseen ehkä.
Niin korkealle kuin mahdollista, jotta voit hyödyntää lattiatilaa alapuolella.
Ripusta se jousiin äänen vuoksi.
 
Hei!

Kiitos kaikista vastauksista! Olen samaa mieltä kanssanne. Täytyy rakentaa leikkimökki ulos sille kaverille, niin se voi huvitella miten haluaa. Eristää ja laittaa venttiili, jotta sinne tulee hieman lämpöä.
 
  • Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Åsa Lund
L loosegoose sanoi:
Hei!

Kiitos kaikista vastauksista! Olen samaa mieltä kanssanne. Täytyy rakentaa leikkimökki ulkopuolelle sille veitikalle, niin se voi viihtyä miten haluaa. Eristää ja laittaa venttiili, jotta siihen pääsee hiukan lämpöä.
Varastossamme meillä on pakkasvahti yksinkertaisella autoilijalla, joka pitää viisi astetta plussan puolella. Venttiili ei ole asia, johon olisin uskaltanut luottaa.
 
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Meidän varastossa meillä on pakkasvahti ja yksinkertainen sisätilalämmitin, joka pitää viisi astetta plussaa. Venttiiliin en olisi uskaltanut luottaa
Sen pitäisi kestää muutamia pakkasasteita, mutta onhan se erinomaista, jos on plussan puolella. Eniten pelkään, että kondenssivesi jäätyy.
 
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Meidän varastossamme on yksinkertainen kupelämmitin, joka pitää viisi astetta plussaa. Venttiili ei ole jotain, johon uskaltaisin luottaa
Täytyy ottaa huomioon, että kompressorit imevät jonkin verran ilmaa ja tarvitsevat jäähdytystä ilman kanssa. Pieni koirankoppi kompressorille ulkona frostvaktin kanssa ei ole täysin triviaalisti ratkaistavissa.
 
Åsa Lund
mattiasp mattiasp sanoi:
Täytyy ottaa huomioon, että kompressorit imevät jonkin verran ilmaa ja tarvitsevat jäähdytystä ilmalla. Ei ole aivan yksinkertaista ratkaista pientä koirankoppia, jossa on pakkasvahti kompressorille ulkona.
En tarkoittanut sitä ollenkaan. Tarkoitan, että venttiili seinässä vaikutti hieman pieneltä, jotta tila pysyisi pakkasettomana.
 
L loosegoose sanoi:
Hei!

Kiitos kaikille vastauksista! Olen samaa mieltä kanssanne. Rakennetaan leikkimökki ulkopuolelle tuolle veitikkalle, niin se voi pitää hauskaa miten haluaa. Eristetään ja laitetaan venttiili, jotta sinne tulee hieman lämpöä.
Kuten joku kirjoitti, laita sinne siirrettävä lämmitin.
Varmista, että kondenssivesi on helppo tyhjentää.
Tyylikästä, kun on kompressoritila ulkopuolella :-)
 
  • Tykkään
loosegoose
  • Laddar…
Låt hyllans yttre del hänga i undertaket. Gummitassar på kompressorns fötter istället för hela hyllan gummiupphängd. Kompressori roikkuu hyllyllä autotallissa, jossa on työkaluja ja puhdistusaineita. Hylly on ripustettu katosta, ja kompressorin jaloissa on kumitassut.
 
  • Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
G Glad_Amatör2 sanoi:
Anna hyllyn ulomman osan roikkua alakatossa. Kumitassut kompressorin jaloissa sen sijaan, että koko hylly olisi kumin varassa.[kuva]
Sinun näyttää olevan 50 litran säiliö, painoltaan noin 70 kg.

Koska TS kirjoittaa, että kompressori painaa 150 kg, sen täytyy olla kompressori, jossa on noin 200 litran säiliö, esim.
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=50&category=52
tai
https://verktygsboden.se/kolvkompressorer/kompressor-75-hk-180-l
Tarvitaan siis vahvempia kiinnityksiä kuin sinun.
 
G Glad_Amatör2 sanoi:
Anna hyllyn ulomman osan roikkua alaslasketussa katossa. Kumijalat kompressorin jaloissa koko hyllyn kumin sijaan.[kuva]
Ei ollut huono idea. Mutta olen yhä vakuuttuneempi, että pidä möhkäle maassa. En halua saada yllätystä ylhäältä. :)

Demmpa Demmpa sanoi:
Sinun näyttää olevan 50-litra säiliö, painolla noin 70 kg.

Kun otetaan huomioon, että TS kirjoittaa, että kompressori painaa 150 kg, sen täytyy olla kompressori, jossa on noin 200 litran säiliö, esim.
[linkki]
tai
[linkki]
Tarvitaan siis vahvempia kiinnikkeitä kuin sinun.
Totta! 180 litraa se on. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.