76 685 lukukertaa ·
48 vastausta
77k lukukertaa
48 vastausta
Asettaa kipsilevyt ja tehdä reiät pistorasioille
Kun minun täytyy tehdä useita reikiä samaan levyyn, en halua ostaa paljon kalliita työkaluja. On olemassa yksinkertainen tapa, jota käytän.
Tarvitset hyvän rei’ittäjän/reikäsahan, joka sopii oikeaan dosaan.
Etsi pala lautaa. Sahaa sen läpi reikäsahalla. Nyt sinulla on puukansi, jossa on reikä keskellä.
Hio kansi nauhahiomakoneella reunoilta, kunnes se sopii dosaan.
Sinun täytyy myös hioa alas kaksi sivua, jotta se sopii dosaan.
Täytä dosa eristemateriaalilla niin paljon, että puukansi joustaa hieman dosan reunan ulkopuolelle.
Mittaa dosan keskusreiän paikka seinällä. Piirrä kipsilevyyn. Poraa pieni reikä. Poraa reikäsahalla, kunnes saat kolikon kokoisen reiän.
Asenna kipsilevy seinään. Ota esiin rei’ittäjä. Nyt pora sopii täydellisesti puukannen reikään. Sahaa ja poista puukansi.
Valmis.
Tarvitset hyvän rei’ittäjän/reikäsahan, joka sopii oikeaan dosaan.
Etsi pala lautaa. Sahaa sen läpi reikäsahalla. Nyt sinulla on puukansi, jossa on reikä keskellä.
Hio kansi nauhahiomakoneella reunoilta, kunnes se sopii dosaan.
Täytä dosa eristemateriaalilla niin paljon, että puukansi joustaa hieman dosan reunan ulkopuolelle.
Mittaa dosan keskusreiän paikka seinällä. Piirrä kipsilevyyn. Poraa pieni reikä. Poraa reikäsahalla, kunnes saat kolikon kokoisen reiän.
Asenna kipsilevy seinään. Ota esiin rei’ittäjä. Nyt pora sopii täydellisesti puukannen reikään. Sahaa ja poista puukansi.
Valmis.
Minun menetelmäni antaa täysin täydellisiä reikiä. Ilman, että käytät 1500 kr kolmea Hole-in-one:a varten, jos tarvitset tehdä 3 reikää.Stefan N sanoi:
Kustannus on silti noin 700 euroa. Ja jos minun täytyy tehdä 4 reikää?Stefan N sanoi:
En ole käyttänyt näitä magneetteja, mutta ne eivät vaikuta lainkaan hyviltä. Esimerkiksi, niissä näyttää olevan reuna, joka kulkee dosaläpäriän ylitse. Eli en voi asentaa dosaa tiukasti levyä vasten. Koska tämä reuna sitten nousee esiin.
En myöskään luota magneetteihin, on olemassa riski, että ne siirtyvät muutaman millimetrin sivuun. Sitten sinulla on seuraava ongelma. Et tiedä, missä ne ovat.
Sanotaan, että rakennat ison seinän. Ja sitten teet jotain muuta.
Sitten unohdat, missä nämä dosat ovat. Sinun on sitten kierrettävä ja etsittävä magneetilla näitä dosoja. Jos käy huono tuuri, siitä voi tulla suuri työ. Voit jopa vahingossa unohtaa jonkin osan seinän taakse. Lisäksi se ei ole ilmeistä, tai siitä tulee ongelma, jos teitä on useampi rakentamassa.
Miksi ostaa kalliita, huonoja ja tarpeettomia työkaluja, kun on mahdollista tehdä täysin ilmaiseksi ja paljon paremmin?
Kuinka kauan näiden dosalokkien tekeminen kestää? Mitä tämä työaika maksaa?Lolight sanoi:Tarvitset hyvän dosajyrsimen/reiänsahan, jotka on tarkoitettu oikealle dosalle.
Etsi sopiva pala lautaa. Sahaa sen läpi reiänsahalla. Nyt sinulla on puukansi, jossa on reikä keskellä.
Hio kansi nauhahiomakoneella reunan ympäri, kunnes se sopii dosaan.
Täytä dosaa eristemateriaalilla niin paljon, että puukansi juuri ja juuri jousittaa hieman dosan reunan ulkopuolelle.
Mittaa, missä keskireikä on dosassa seinällä. Piirrä kipsiin. Poraa pieni reikä. Poraa reiänsahalla, jotta saat reiän viiden euron kolikon kokoiseksi.
Asenna kipsi seinälle. Ota esiin dosajyrsin. Nyt pora sopii täsmälleen reiän kohdalle puukannessa. Sahaa ja poista puukansi.
Valmis.
Ne ulottuvat enintään kaksi (2) mm, eikä se ole mitään verrattuna kipsipaksuuteen (13 mm). Sinulla on täsmälleen sama ongelma omassa systeemissäsi.Lolight sanoi:En ole käyttänyt näitä magneetteja, mutta ne eivät vaikuta lainkaan hyviltä. Esimerkiksi ne näyttävät olevan hieman kannen yli. Eli en voi asentaa dosaa tiiviisti levyyn. Koska tämä reuna nousee esiin.
Sitten en luota magneetteihin, on riski, että se siirtyy muutaman millimetrin sivuun. Sitten sinulla on seuraava ongelma. Et tiedä, missä ne ovat.
Oletetaan, että rakennat ison seinän. Ja sitten teet jotain muuta.
Sitten unohdat, missä nämä dosat ovat. Sinun täytyy sitten etsiä magneetilla näitä dosia. Jos sinulla on huonoa onnea, se voi olla suuri työ. Voit jopa unohtaa osan seinän taakse. Lisäksi se ei ole ilmeistä tai voi olla ongelma, jos teitä on useita rakentamassa.
Miksi pitäisi ostaa kalliita, huonoja ja tarpeettomia työkaluja, jos voi tehdä täysin ilmaiseksi ja paljon paremmin?
Hole-In-one-paketissa on mukana etsijä, lisäosa kattodosalle, lisäosa kytkentädosalle ja kolme lisäosaa laitedosille.
Porataan reiät heti, kun levy on kiinnitetty. Ei peitetä koko seinää ja sitten porata reikiä.
Sinun systeemissäsi jokaisen reiän tekeminen kestää huomattavasti pidempään kuin Hole-In-one-systeemillä. Tämä siitä syystä, että sinun täytyy mitata ja merkitä, missä dosa on, lisäksi sinun täytyy porata ylimääräinen reikä jokaista dosaa varten.

Kuinka kauan sinun pitää työskennellä saadaksesi 700 kr verovapaasti? Se kestää korkeintaan 20 minuuttia tehdä 4 kpl.Demmpa sanoi:
En ymmärrä ollenkaan mitä tarkoitat? Minun tuotteeni eivät rakenna mitään ollenkaan. Ne ovat kokonaan dosassa. Ja mitä tekemistä gipsin paksuudella on tämän kanssa?
Usein minulla on 3 tai 4 reikää tehtävänä samalla levyllä. Joten kyllä. Se on tarpeen.
Aivan. Jos rakennat ja poraat reikiä gipsiin joka päivä, niin ehkä työkalu on parempi. Mutta ei, jos teet seiniä kerran 10 vuodessa. Ja sinulla on 5 reikää tehtävänä. Silloin se ei kannata.
Kuinka kauan aikaa mittaamiseen ja poraamiseen voi kulua? 10 minuuttia?
Muuten, en ymmärrä miten voitte valittaa vinkkejä siitä, miten voi tehdä asioita halvemmalla tai helpommin. Mutta näyttää siltä, että nämä besserwissers, jotka hallitsevat täällä, ovat todella ärsyttäviä ja tyhmiä ihmisiä. Kuten kaikki muutkin ruotsalaiset ovat muuten. Täysin kiittämättömiä. Ei ihme, että maa menee päin helvettiä.
Se ei ollut edes milli mitä se rakensi. Mainitsin kipsin, koska kotelo tekee niin, että kipsi tulee ulommas ennen kuin porataan tarpeellinen reikä, ja se milli jonka lisäosa mahdollisesti rakentaa on ei mitään verrattuna siihen mitä kotelo rakentaa (ennen reiän porausta).Lolight sanoi:
Kuten sanottu, setissä on kolme lisäosaa kojeille.Lolight sanoi:Usein minulla on 3 tai 4 reikää tehtävänä samalla levyllä. Joten kyllä. Sitä tarvitsee.
Kyllä, juuri niin. Jos rakennat ja poraat reikiä kipsiin joka päivä, ehkä on parempi käyttää työkaluja. Mutta ei, jos teet seiniä kerran joka kymmenes vuosi. Ja sinulla on viisi reikää tehtävänä. Silloin se ei kannata.
Olen käyttänyt omia settejäni seitsemän-kahdeksan kertaa noin kymmenessä vuodessa, puolet kerroista sukulaisten luona. En ole juurikaan aloittanut talon remontointia vielä.
Noin kymmenen reiän jälkeen Hole-In-One-setillä olet säästänyt sen kustannukset, jos arvostat työaikaasi samalla tavalla kuin ammattilaisen veloitusta.Lolight sanoi:
Emme ole vastaan vinkkejä.Lolight sanoi:Muuten en ymmärrä, miten voitte valittaa vinkkejä siitä, miten voi tehdä asioita halvemmalla tai yksinkertaisemmin. Mutta näyttää siltä, että kaikki herkkupäät täällä ovat todella kuivia ja tyhmiä ihmisiä. Kuten kaikki muutkin ruotsalaiset muuten ovat. Täysin kiittämättömiä. Eipä ihme, että maa on menossa helvettiin.
Ok, rakennat siis niin. Silti minun menetelmäni rakentaa vähemmän. En koskaan asenna levyjä niin. Sittenhän pitäisi seistä ja pidellä levyä, tai se ei nojaa kuten pitäisi. Ei, asennan rasian korkeuden alustan kanssa samalle tasolle. Siten voi lisätä sisäosan jälkikäteen korkeuden saamiseksi. Etuna on se, että voit asentaa levyn kuten sen pitäisi olla ennen kuin teet reiän.Demmpa sanoi:
Sitten se riippuu rakentajista päättämään mitä he haluavat tehdä.
Ok, mutta vaikutti hieman siihen suuntaan, "tapa, jolla minä teen, on ainoa oikea menetelmä".
Viimeksi muokattu:
Harvoin vaihtuvat (toimivat) doseet, jos ne pysyvät täsmälleen samassa paikassa kuin missä ne ovat. Vaihdan levyä muun muassa siksi, että haluan saada eristystä (äänieristykseksi) sisäseiniin. Usein on vähemmän työtä ja kustannuksia vaihtaa levy kuin tasoittaa seinä tasaiseksi tapetointia varten.Lolight sanoi:Ok, rakennat noin. Minun menetelmäni rakentaa silti vähemmän. En koskaan aseta levyjä niin. Silloinhan joutuu pitämään levyä tai se ei ole niin kiinni kuin pitäisi. Ei, asetan dosan korkeuden samalle korkeudelle alustan kanssa. Siten voi lisätä sisäkappaleen saadakseen sen korkeuteen. Etuna on se, että voit asentaa levyn niin kuin sen pitäisi olla ennen reiän tekemistä.
voi ostaa käytettynä
http://www.tradera.com/search?categoryId=32&q=hole+in&expanded=1&queryScope=AllWordsAnyOrder
ei koskaan ongelmia käyttää hole in one.
kaksi ruuvia levyssä ja sitten porata levyyn.
sitten voi ostaa lisävarusteita hole in one jos on paljon dosor.
http://www.tradera.com/search?categoryId=32&q=hole+in&expanded=1&queryScope=AllWordsAnyOrder
ei koskaan ongelmia käyttää hole in one.
kaksi ruuvia levyssä ja sitten porata levyyn.
sitten voi ostaa lisävarusteita hole in one jos on paljon dosor.
On aina hauskaa kuulla ihmisten nokkelista keksinnöistä/ratkaisuista, mutta minun on myönnettävä, että Hole in one toimii loistavasti. Ostin settini uutena Tradera-sivustolta hintaan 399 kr ja olen käyttänyt sitä koko talon laajennusprojektiin.
Haha, ei kai teidän tarvitse rakentaa mitään avaruusrakettia. Mitä tapahtui menetelmälle - mittaa cc tynyt ja poraa sitten oikealla jyrsimellä?
Ellei teillä ole hole-in-one tietenkin.
OSB/vaneri niin teen neliskulmaiset reiät käsisirkkelillä.
Ellei teillä ole hole-in-one tietenkin.
OSB/vaneri niin teen neliskulmaiset reiät käsisirkkelillä.