Nopein tapa on käyttää mittaa ja kynää. Silloin voi valmistella levyn heti ilman, että tarvitsee raahata sitä edestakaisin. Mutta tuo huulipuna oli hauska idea
Nopeinta on käyttää mittakeppiä ja kynää. Silloin voi laittaa levyn kuntoon heti ilman, että tarvitsee raahata sitä edestakaisin. Mutta tuo huulipunaidea oli hauska
Vaimon huulipuna kotelon ulkoreunassa.. aseta levy koteloa vasten ja vipps, sinulla on hieno jälki.. Pyyhi sitten vain pois paperilla.... toimii hyvin, jos on vain jokin yksittäinen reikä...
Miksi ei käyttää laserosoitinta/lasertasoittajaa jos sellainen on. Suuntaa se kohti keskusta rasiaan. Laita levy paikoilleen ja merkitse kynällä. Valmista!!
Jos käytät Hole in one porataksesi OSB:hen, yleensä poraa alumiinirenkaan rikki keskitysmagneetissa, jonka laitat dosoreihin levyn kovuuden vuoksi (ohjaa poran enemmän kuin kipsi). Yksi temppu, jota käytin, oli vain merkitä poralla keskuspora ja ottaa magneetin etsijä pois, kallistaa levyä hieman ja porata läpi. Käytin T-80 OSB:ssä, jotta voisin säätää OSB-levyä ja T-70 kipsissä.
Miksi en ole itse keksinyt tätä? Hyvä vinkki! Joskus pitää olla tarpeeksi tyhmä oppiakseen jotain uutta joka päivä....
Jos käyttää Hole in onea poraamaan OSB-levyä, yleensä poraa rikkoo alumiinirenkaan keskitysmagneetissa, jonka asennat rasioihin, levyn kovuuden vuoksi (ohjaa poraa enemmän kuin kipsi). Temppu, jota käytin, oli vain merkata keskiporalla ja poistaa magneettietsintä, kallistaa levyä hieman ja porata läpi, käytin T-80 OSB:llä pystyäkseni säätämään OSB-levyä ja T-70 kipsillä.
Joka päivä oppii uutta! Olin täysin tietämätön tästä ongelmasta tähän päivään asti. Olen tuhonnut lainatun hole in one -sarjan (keskusreiät ovat tulleet liian suuriksi) ja lisäksi en ole osunut tarpeeksi tarkasti T70-poraustyökalulla laiterasioiden päälle, mikä on aiheuttanut ongelmia.
Herätän henkiin erittäin vanhan ketjun luomatta omaa. Kierrätys onhan vähän ajan hengen mukaista...
Kokeilin ensin ketsuppimenetelmää, se toimi mutta oli mielestäni tarpeettoman sotkuinen ja hieman epätarkka, koska sain merkittyä vain reiän ulkoreunan enkä keskireikää, mihin minun oikeastaan piti asettaa pora. Mietin hetken ja keksin seuraavan ratkaisun, joka toimi erinomaisesti:
1. Ota poranterä ja poraa ympyrä jämäpalasta kovalevyä tai jäykkää pahvia.
2. Kiinnitä pieniä paloja kaksipuolista teippiä sahatun ympyrän ulkoreunaan, kuten alla olevassa kuvassa:
3. Paina ympyrä kiinni koteloon, niin että kaksipuolinen teippi kiinnittyy. Aseta sitten kaksi isompaa palaa kaksipuolista teippiä "etuosaan", katso kuva:
4. Aseta levy paikoilleen ja paina hieman liitäntäkohdasta, jotta teippi tarttuu levyyn. Poista levy, ja sinulla on merkintä tarkalleen, mihin sinun tulee porata:
Se on varmasti nopeampaa Hole in Onella, mutta yhdistelmä tarkkuus/hinta-laatusuhde on lyömätön tällä menetelmällä.
Huomaan juuri, että kahta alinta kuvaa olisi pitänyt kiertää, mutta en jaksa tehdä sitä juuri nyt...
Ketsuppi, ruskeakastike ja kaikki muu sälä voitte jättää keittiöön ja mennä ostamaan oikeita juttuja. Yksi erä Hole-in-one ja oikea dosfräs niin siitä tulee nopeasti ammattimaista ja oikein.
Kaikki nämä menetelmät, joissa kipsilevy asetetaan paikalleen ja painetaan niin, että saadaan merkintä (ketsuppi, kärjen reikä, teipattu esine jne.), mukaan lukien se, jota itsekin kannatin aikaisemmassa vastauksessa (aivan kuin edellisessä elämässä, siltä se nyt tuntuu), edellyttävät, että levyä voidaan pitää siinä asennossa, johon sen pitäisi tulla, paitsi vähän ulospäin kotelosta johtuen.
Käytännössä mielestäni tämä on usein melko vaikeaa. Jo pelkkä seikka, että levy on hieman irti seinästä, tekee nähdäkseni vaikeaksi arvioida sen oikeaa asentoa, ehkä siksi, että olen hieman astigmaattinen. Ja jos kotelo on lähellä reunaa, on jotain, johon painaa, mutta vastakkaista reunaa kohti ei, mikä tekee koko prosessista vähän keikkuvan, erityisesti jos työskentelee yksin. Ja minulla on vanha talo vinoine lattioineen, joten levyä ei vain voi laittaa paikalleen, vaan pitää ehkä shimmailla sitä toisesta päästä, jotta merkinnät osuvat kohdalleen. Levyä pitää myös kantaa edestakaisin, ellei sitä asenneta paikkaan, missä voi ajatella työskentelevänsä suoraan koteloporalla, mikä ei ole aina mahdollista, kun remontoidaan asutussa paikassa. Ja niin edelleen.
Tämä on saanut minut ajan mittaan luopumaan tempuista ja yksinkertaisesti mittaamaan mittanauhalla. Se on yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä menetelmä, joka antaa minulle vähintään yhtä hyvän tarkkuuden ja kaiken kaikkiaan vähemmän hankaluuksia.
Varmasti hole-in-one on nopeampi, mutta ajansäästö ei olisi suuri niissä ehkä kahdessakymmenessä reiässä, jotka olen tehnyt muutaman vuoden aikana. Sen sijaan ymmärrän, että ammattilaisille kuten Estwing, jotka tekevät tätä jatkuvasti, se on merkityksellistä.
Kaikki nämä menetelmät, joissa kipsilevy asetetaan paikalleen ja painetaan, jotta saadaan merkintä (ketsuppi, kärjen reikä, teipattu vekotin jne.), mukaan lukien se, jota itse aiemmin puolustin (tuntuu kuin toisesta elämästä), edellyttävät, että levyä voidaan pitää siinä asemassa, jossa sen tulisi olla, tietysti hieman ulkona rasian vuoksi.
Käytännössä mielestäni se on usein melko vaikeaa. Jo pelkkä se, että levy on hieman seinästä, mielestäni tekee vaikeaksi nähdä, jos se on oikein, ehkä siksi, että olen hieman astigmaattinen. Ja jos rasia on lähellä toista reunaa, on jotain, mihin voi painaa, mutta ei toiseen suuntaan, mikä tekee kaikesta hieman heiluvan, varsinkin jos työskentelee yksin. Lisäksi minulla on vanha talo, jossa on vinot lattiat jne., joten levyä ei voi vain laittaa paikalleen, vaan se on ehkä kiilattava jostakin päästä, jotta merkinnät tulevat oikein. Ja levyä on kannettava edestakaisin, ellei se tule paikkaan, jossa voi ajatella tekevänsä reikäjyrällä, mikä harvoin on mahdollista, kun kunnostetaan, missä asuu. Ja niin edelleen, ja niin edelleen.
Tämä on johtanut siihen, että ajan myötä olen itse asiassa luopunut kikkojen käytöstä ja vain mittaan viivottimella. Se on yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä menetelmä, joka antaa minulle vähintään yhtä hyvän tarkkuuden ja kaiken kaikkiaan vähemmän hämminkiä.
Varmasti hole-in-one on nopeampi, mutta ajansäästö ei olisi suuri ehkä kahdenkymmenen reiän kohdalla, joita olen tehnyt muutaman vuoden aikana. Sen sijaan ymmärrän, että sillä on merkitys ammattilaisille kuten Estwing, jotka tekevät tätä jatkuvasti.
Tämän olisin kirjoittanut täsmälleen samalla tavalla, jos olisin osannut muotoilla ajatukseni yhtä hyvin ja jos minulla olisi ollut aikaa tehdä se.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.