Onko olemassa suurempaa haittaa siirtää joka toinen kortling ~40 mm korkeussuunnassa ulkoseinässä, jotta niiden asentaminen paikoilleen olisi helpompaa?

/Dea

Se riippuu siitä, mihin kortlingit käytetään. Jos aiot käyttää niitä kiinnitykseen johonkin, mihin aiot naulata, voi syntyä ongelmia. Tämä voi koskea myös sisäpuolta tulevaisuudessa. Tätä voi kuitenkin seurata, jos dokumentoi. Kantavuuden kannalta, ei. Ne eivät suorita mitään toimintoa rungossa joka tapauksessa. Voimat otetaan vastaan pystysuunnassa ja sivukuormat sekä tuulen leikkausvoimat otetaan vastaan levyn vaikutuksella, kun kipsi-/osb-levyt asennetaan sisäpuolelle.

Kiitos.
Ei, ei mitään kiinnitettävää, mutta haluan ne vakauden vuoksi, kun rakennan rungonosat vaakasuorassa ja sitten nostan ne pystyyn.

/Dea

Mikael_L
Älä välitä kortlingarista ollenkaan.
Paljon turhaa työtä (sekä työlästä asentaa että työlästä eristää jälkikäteen), ja maksaa paljon energiaa lämmityksessä myöhemmin.

Jos haluat vakauden osioille, naulaat laudan poikki diagonaalisesti rakennetun runkoelementin päälle. Laudan poistat siis sitten ennen kuin jatkat paneeloinnilla tai kipsin asennuksella sisäpuolella (riippuen siitä, onko lauta ulko- vai sisäpuolella).

• Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
Jos et aio käyttää niitä mihinkään, sinun ei todellakaan pitäisi rakentaa kylmäsiltoja ulkoseinään.

Kiitos!

Hmm, se olen varmaankin minä, joka olen hieman arka enkä uskalla poistaa kortlinger.... täytyy varmaan miettiä uudelleen, paljon töitä säästettävänä.

Jos asennan diagonaalituen sisäpuolelle, se täytyy poistaa, kun ulkopuoli on täysin valmis, katto + paneli.
Tarvitsenko ylimääräistä tuentaa, ennen kuin saan OSB:n päälle? Aion lisätä sisäpuoliset 45-regler, jotta voin vetää sähköt kokonaan höyrynsulkufolion sisäpuolelle, joten se on ilman OSB:tä jonkin aikaa.

Nyt kortlingarna on karsittu. Kiitos inputen!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.