Minulla on pohdinta siitä, pitäisikö repiä alas kattopaneeli (maalaamaton mänty) tai voiko kipsilevyjä asentaa tämän paneelin päälle katossa? Onko se ehdoton ei-ei, vai tehdäänkö näin yleensä sen sijaan, että revitään alas olemassa oleva kattopaneeli?
Edut / haitat? Kiitollinen kaikista näkemyksistä, joita voin saada tähän kysymykseen!
Se käy hyvin, jos paneeli on kunnolla kiinnitetty tai jos kipsi ruuvataan sen läpi ja osuu takana oleviin regleihin/kattotuoleihin/harvaan. Kipsikatto painaa jonkin verran, joten jos paneeli on ripustettu vain muutamalla pieni naula, se voi antaa periksi.
Etu on ilmeinen, vältyt remontilta paneelin kanssa, haittapuolena on lähinnä se, että menetät hieman huonekorkeutta, mutta kipsin paksuus ei ole kovin paljon. Syy purkaa paneeli voi olla samalla muiden parannusten tekeminen, kuten valaisimen asentaminen kipsin taakse.
Minäkin olen tekemässä sitä juuri nyt ehkä siitä voi olla apua, en usko myöskään, että se olisi ongelma sinulle. Tiedätkö, mitä on mäntypaneelisi alla?
Kiitos kovasti vastauksesta! Furupaneli on tiukasti kiinni.
Jatkokysymys, voiko katossa olla 6mm remonttikipsiä? Katto on jo matala, ja toivon, ettei sitä tarvitse laskea enempää. Katto on suora, ilman että olisin tarkistanut millimetrin tarkkuudella. Olen kokeillut parilla levyllä, noin 2 m2. Näyttäisi toimivan erinomaisesti. Mutta, toivon teidän ajatuksia kysymykseen.
En näe mitään ongelmaa siinä, että käyttäisit 6mm, ne ovat vain hieman kalliimpia ja vaikeampia käsitellä.
Kuva, jonka linkkasit, ei ole sinun, mutta jos katto on niin matalalla, olisin varmaankin yrittänyt poistaa paneelin, vaikka se vaatiikin enemmän työtä. Uskon kuitenkin, että lopputulos olisi parempi, ehkä saat jopa enemmän kattokorkeutta kuin ennen!
Edit: joka tapauksessa olisin ottanut monitoimityökalun ja sahannut aukon (jonka voi kuitenkin korjata ja peittää myöhemmin) tutkiakseni mahdollisuuksia.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.