Hei!

Haluan asentaa hattuhyllyn eteiseen, jossa minulla on tripla-kipsi. Näyttää siltä, että minulla ei ole paljon tilaa kipsin takana ja siksi en usko, että voin käyttää molly-tulppaa triplakipsiin.

En osaa itse kovin paljon ja kysyn siksi täällä; Mitä vaihtoehtoja minulla on? Kuinka paljon painoa kestää "tavallinen" kipsitappi tripla-kipsiseinässä?

"Yleinen" kipsitulppa on kai juuri molly tai vastaava. Tavallinen tulppa ei kestä varmaan juuri mitään kipsiseinässä.

H hempularen sanoi:
Tavallinen kipsitulppa on kyllä juuri mollyn tai vastaavan kaltainen. Tavallinen tulppa ei kestä oikeastaan mitään kipsiseinässä.
"Tavallinen" tulppa pitää aika hyvin kolmikertaisessa kipsissä. Eli tavalliset nylon tulpat betonille. Poraa 7,5 tavallisella kierukkaporalla 8mm tulppia varten. Älä lyö tulppaa vasaralla, vaan paina se sisään. On riski, että kipsi ajan kuluessa jostain syystä (värähtelyt, kosteus, ylikuormitus ym.) murentuu tulpan ympäriltä ja se irtoaa yhtäkkiä. En suosittele tätä hattuhyllylle. Tällaiset voivat tulla kuinka raskaiksi tahansa juhlissa, joissa on paljon vieraita.

Kiinnitä palanen vaneria hattuhyllyn taakse ruuveilla ja asennusliimalla. Maalaa se niin, että se tuskin näkyy. Se kestää hattuhyllyn kiinnittämisen.

Ystävällisin terveisin Findus

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Miettisin vielä hieman seinärakennetta. Miten se on oikeastaan rakennettu, jos kipsilevyn takana ei ole tilaa? Onko asuntojen välillä palomuuri vai mistä on kyse?

Kipsiin laitettu tulppa ei ole pitkän aikavälin ratkaisu.

MathiasS MathiasS sanoi:
Miettisin vielä vähän seinärakennetta. Miten se on oikeastaan rakennettu, jos ei ole tilaa kipsin takana? Onko kyseessä jokin paloseinä asuntojen välillä vai mistä on kyse?

Tulppa kipsissä ei tosiaan ole pitkäaikainen ratkaisu.
Hyvä kysymys!

Minulla on tänään joitakin reikiä ja kun työnnän jotain reikään, voin tuntea vastusta kulmasta riippuen. Näyttää siis olevan jotain reikiä vastapäätä. Ehkä johtoja tai vastaavaa?

Kummallisesti sama ilmiö on myös muissa lähellä olevissa rei’issä.

Onko vinkkejä siitä, miten voin saada enemmän käsitystä siitä, mihin törmään? Vaikea nähdä, koska reikä on "syvä."

BirgitS
Koskeeko se taloa vai asuntoa?
Koskeeko se ulkoseinää, asuntoja erottavaa seinää vai muuta sisäseinää?
Kuinka vanha talo on?
Näyttääkö siltä, että ovi- ja ikkunalistojen kohdalle on lisätty kipsilevykerros?

Jos seinässä on kytkin tai pistorasia, ehkä siitä näkee enemmän, jos sen poistaa.

BirgitS BirgitS sanoi:
Koskeeko se taloa vai asuntoa?
Koskeeko se ulkoseinää, asunnonjako-seinää vai muuta sisäseinää?
Kuinka vanha talo on?
Näyttääkö siltä, että ovien ja ikkunoiden karmeissa on käytetty ylimääräistä kipsikerrosta?

Jos seinässä on valokytkin tai pistorasia, ehkä siitä voi nähdä enemmän, jos sen poistaa.
Moderni asunto (2011)
Ei ulkoseinä.

Olen merkinnyt punaisella, mihin ajattelin laittaa hyllyn.
Onhan siellä epäilemättä jotain tilassa takana, kun on paljon tilaa seinän ja vaatekaapin välissä.

• Seinä, johon on merkitty punaisella ympyrällä paikka hyllylle modernissa 2011-rakennetussa asunnossa.
BirgitS
Koska se on niin uusi, hallituksella pitäisi olla paperit siitä, miten seinät on rakennettu. Koska se on kylpyhuoneen vieressä, se voi olla tila putkille. Kolminkertainen kipsilevy kuulostaa joka tapauksessa oudolta.

BirgitS BirgitS sanoi:
Kun se on niin uusi, hallituksella pitäisi olla paperit siitä, miten seinät on rakennettu. Kun se on kylpyhuoneen vieressä, se voi olla tila putkille. Kolmegipsi kuulostaa joka tapauksessa oudolta.
Hyvä vinkki, tarkistan heidän kanssaan!

Rickard.
Putkikanavat sijoitetaan usein sellaisiin rakenteisiin, joten ehkä löydät jotain sellaista takaa. Kolminkertaisessa kipsissä universaalitulppa pitää aika hyvin, joten kysymys on, riittääkö se, ja silloin vältät riskin rikkoa jotain.

Onko olemassa sellaisia ankkureita, jotka painat reiän läpi ja jotka pysyvät ulkopuolen osassa jousella, tarvitaan pidempi ruuvi.
Valitettavasti en muista nimeä.
/W

M
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
On olemassa sellaisia ankareita, jotka työnnetään reiän läpi ja pysyvät kiinni jousella ulkopuolella, tarvitset pidemmän ruuvin.
En valitettavasti muista nimeä.
/W
Vipulukko on sana, jota etsit.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.