3 496 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Asentaminen kolminkertaiseen kipsiin
Hei!
Haluan asentaa hattuhyllyn eteiseen, jossa minulla on tripla-kipsi. Näyttää siltä, että minulla ei ole paljon tilaa kipsin takana ja siksi en usko, että voin käyttää molly-tulppaa triplakipsiin.
En osaa itse kovin paljon ja kysyn siksi täällä; Mitä vaihtoehtoja minulla on? Kuinka paljon painoa kestää "tavallinen" kipsitappi tripla-kipsiseinässä?
Haluan asentaa hattuhyllyn eteiseen, jossa minulla on tripla-kipsi. Näyttää siltä, että minulla ei ole paljon tilaa kipsin takana ja siksi en usko, että voin käyttää molly-tulppaa triplakipsiin.
En osaa itse kovin paljon ja kysyn siksi täällä; Mitä vaihtoehtoja minulla on? Kuinka paljon painoa kestää "tavallinen" kipsitappi tripla-kipsiseinässä?
Moderator
· Stockholm
· 57 837 viestiä
"Yleinen" kipsitulppa on kai juuri molly tai vastaava. Tavallinen tulppa ei kestä varmaan juuri mitään kipsiseinässä.
"Tavallinen" tulppa pitää aika hyvin kolmikertaisessa kipsissä. Eli tavalliset nylon tulpat betonille. Poraa 7,5 tavallisella kierukkaporalla 8mm tulppia varten. Älä lyö tulppaa vasaralla, vaan paina se sisään. On riski, että kipsi ajan kuluessa jostain syystä (värähtelyt, kosteus, ylikuormitus ym.) murentuu tulpan ympäriltä ja se irtoaa yhtäkkiä. En suosittele tätä hattuhyllylle. Tällaiset voivat tulla kuinka raskaiksi tahansa juhlissa, joissa on paljon vieraita.H hempularen sanoi:
Kiinnitä palanen vaneria hattuhyllyn taakse ruuveilla ja asennusliimalla. Maalaa se niin, että se tuskin näkyy. Se kestää hattuhyllyn kiinnittämisen.
Ystävällisin terveisin Findus
Miettisin vielä hieman seinärakennetta. Miten se on oikeastaan rakennettu, jos kipsilevyn takana ei ole tilaa? Onko asuntojen välillä palomuuri vai mistä on kyse?
Kipsiin laitettu tulppa ei ole pitkän aikavälin ratkaisu.
Kipsiin laitettu tulppa ei ole pitkän aikavälin ratkaisu.
Hyvä kysymys!MathiasS sanoi:
Minulla on tänään joitakin reikiä ja kun työnnän jotain reikään, voin tuntea vastusta kulmasta riippuen. Näyttää siis olevan jotain reikiä vastapäätä. Ehkä johtoja tai vastaavaa?
Kummallisesti sama ilmiö on myös muissa lähellä olevissa rei’issä.
Onko vinkkejä siitä, miten voin saada enemmän käsitystä siitä, mihin törmään? Vaikea nähdä, koska reikä on "syvä."
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 191 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 191 viestiä
Koskeeko se taloa vai asuntoa?
Koskeeko se ulkoseinää, asuntoja erottavaa seinää vai muuta sisäseinää?
Kuinka vanha talo on?
Näyttääkö siltä, että ovi- ja ikkunalistojen kohdalle on lisätty kipsilevykerros?
Jos seinässä on kytkin tai pistorasia, ehkä siitä näkee enemmän, jos sen poistaa.
Koskeeko se ulkoseinää, asuntoja erottavaa seinää vai muuta sisäseinää?
Kuinka vanha talo on?
Näyttääkö siltä, että ovi- ja ikkunalistojen kohdalle on lisätty kipsilevykerros?
Jos seinässä on kytkin tai pistorasia, ehkä siitä näkee enemmän, jos sen poistaa.
Moderni asunto (2011)BirgitS sanoi:
Ei ulkoseinä.
Olen merkinnyt punaisella, mihin ajattelin laittaa hyllyn.
Onhan siellä epäilemättä jotain tilassa takana, kun on paljon tilaa seinän ja vaatekaapin välissä.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 191 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 191 viestiä
Koska se on niin uusi, hallituksella pitäisi olla paperit siitä, miten seinät on rakennettu. Koska se on kylpyhuoneen vieressä, se voi olla tila putkille. Kolminkertainen kipsilevy kuulostaa joka tapauksessa oudolta.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 419 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 419 viestiä
Putkikanavat sijoitetaan usein sellaisiin rakenteisiin, joten ehkä löydät jotain sellaista takaa. Kolminkertaisessa kipsissä universaalitulppa pitää aika hyvin, joten kysymys on, riittääkö se, ja silloin vältät riskin rikkoa jotain.
Jäsen
· Stockholm
· 4 636 viestiä
Onko olemassa sellaisia ankkureita, jotka painat reiän läpi ja jotka pysyvät ulkopuolen osassa jousella, tarvitaan pidempi ruuvi.
Valitettavasti en muista nimeä.
/W
Valitettavasti en muista nimeä.
/W
Klikkaa tästä vastataksesi