10 389 lukukertaa ·
11 vastausta
10k lukukertaa
11 vastausta
asentaa sisäovet ja karmit parkettilattian jälkeen - väärä järjestys?
Aion asentaa lattialämmityskaapelit ja sitten parketin yläkertaan.
En ole vielä asentanut ovenkarmeja enkä rakentanut liukuoviosaa/karmeja, joissa pitäisi olla liukuovi. Aion myös rakentaa vaatekaappeja.
Ajattelin ensin asentaa lattialämmityskaapelit ja sitten parketin ja vasta sen jälkeen asentaa karmit ja oven sekä rakentaa vaatekaapin.
Onko väärässä järjestyksessä odottaa ovenkarmien kanssa, vai toimiiko se?
Eikö vaatekaapin rakentaminen parketin päälle pitäisi olla ongelma?
En ole vielä asentanut ovenkarmeja enkä rakentanut liukuoviosaa/karmeja, joissa pitäisi olla liukuovi. Aion myös rakentaa vaatekaappeja.
Ajattelin ensin asentaa lattialämmityskaapelit ja sitten parketin ja vasta sen jälkeen asentaa karmit ja oven sekä rakentaa vaatekaapin.
Onko väärässä järjestyksessä odottaa ovenkarmien kanssa, vai toimiiko se?
Eikö vaatekaapin rakentaminen parketin päälle pitäisi olla ongelma?
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Onhan käynyt niin, että vuoden kuluttua huomataan parketin turpoavan hyväksymättömällä tavalla. Silloin voi olla hieman hankalaa irrottaa sitä ilman että purkaa vaatekaappia. Lisäksi on helpompaa tietää minne saa ruuvata ilman että tarvitsee huolehtia osumisesta lämmityskaapeliin. Toisaalta voit lopettaa parketin siihen, mihin aiot laittaa lattianiskat ja mahdolliset kynnykset.
No, epäsuorasti kysymykseen 2. Olen poistanut kaikki kynnykset kotona ja asentanut lattian yhdeksi kokonaisuudeksi.
En ole kaivannut kynnyksiä, ja se on fantastisen miellyttävä kokonaisuus, jossa on valtava määrä parkettia (91 m² ;-) ilman keskeytyksiä. Joten sanon KYLLÄ, odota karmeja ja jätä kynnysten asentaminen!
En ole kaivannut kynnyksiä, ja se on fantastisen miellyttävä kokonaisuus, jossa on valtava määrä parkettia (91 m² ;-) ilman keskeytyksiä. Joten sanon KYLLÄ, odota karmeja ja jätä kynnysten asentaminen!
En yleensä kiinnitä kynnystä karmiin, vaan annan sen olla löysästi paikallaan, kun asennan karmia. Sitten poistankynnyksen ja jyrsin siihen urat, jotta voin päästää lattian noin 10 mm kynnyksen alle. Kynnyksen voit kiinnittää uppokantaisella ruuvilla tai muutamalla klikkauksella asennusliimaa sen jälkeen kun lattia on laitettu. Tällä tavalla voit poistaa kynnykset seuraavan kerran, kun muutat lattiapintaa, jotta uusi lattia aina menee kynnyksen alle ja vältät turhat raot, jotka täytyy täyttää tai listata. Kynnyksen kiinnitystavassa voi olla myös eroja, joten tässä saatat joutua hieman muokkaamaan, jos haluat sen olevan irrotettava.
Akhagen - olen ymmärtänyt, että jos tekee niin, voi tulla halkeamia jne - oletko asettanut niin, että kaikki saumat ovat oviaukossa - vai onko sinulla joitakin lankkuja "suoraan oviaukon läpi"?
- laitoitko lattian kauan sitten - halkeamia?
- laitoitko lattian kauan sitten - halkeamia?
AndersS - joten tarkoitat, ettei ole ongelmaa asentaa ensin lattia ja sitten karmia?
vai voiko olla niin, ettei karmi mahdu korkeudessa ja siksi kynnyksen täytyy jyrsiä pois - ja ehkä siksi karmi täytyy asettaa ennen parkettia - jotta se mahtuu?
minun täytyy varmaan selvittää karmin sivujen korkeus - en ole vielä ostanut yhtään - ja mitata.
miksi haluan odottaa karmien kanssa - johtuu siitä, etten ole aiemmin asentanut karmiä ja voin lyödä vetoa siitä, että asennan sen väärin/korkealle/liian matalalle, jos teen sen ennen lattian asettamista.
vai voiko olla niin, ettei karmi mahdu korkeudessa ja siksi kynnyksen täytyy jyrsiä pois - ja ehkä siksi karmi täytyy asettaa ennen parkettia - jotta se mahtuu?
minun täytyy varmaan selvittää karmin sivujen korkeus - en ole vielä ostanut yhtään - ja mitata.
miksi haluan odottaa karmien kanssa - johtuu siitä, etten ole aiemmin asentanut karmiä ja voin lyödä vetoa siitä, että asennan sen väärin/korkealle/liian matalalle, jos teen sen ennen lattian asettamista.
Voit asentaa karmit lattian asentamisen jälkeen, ainakin niissä tapauksissa joissa olen työskennellyt tämän kanssa. Mitä tarkoitat karmin sivuilla? Onko sinulla olemassa olevia ovia ilman karmia vai mitä ajattelet tässä? Karmi asetetaan paikalleen noin 10-15 mm raolla ympäriinsä koolinkeihin nähden, jotta voit säätää sitä.
ok avaus on valmis en ole kotona joten minun täytyy mitata se - mutta muistista uskon sen olevan noin 210-213 cm (parketin asentamisen jälkeen - täytyy tarkistaa).
Aion asentaa olemassa olevan lattian päälle 22 mm lastulevyn, lattialämmityslevyn, muovin, aluskartongin + 14 mm parketin.
En ole vielä ostanut ovia tai karmeja - siksi en ole varma mahtuuko karmisivut aukkoon vai ei - mittaan aukon, kun palaan kotiin muutaman päivän kuluttua.
kiitos viesteistä.
onko joku muu tehnyt kuten akhagen ja asentanut lattian huoneiden väliin ilman kynnystä?
Aion asentaa olemassa olevan lattian päälle 22 mm lastulevyn, lattialämmityslevyn, muovin, aluskartongin + 14 mm parketin.
En ole vielä ostanut ovia tai karmeja - siksi en ole varma mahtuuko karmisivut aukkoon vai ei - mittaan aukon, kun palaan kotiin muutaman päivän kuluttua.
kiitos viesteistä.
onko joku muu tehnyt kuten akhagen ja asentanut lattian huoneiden väliin ilman kynnystä?
Minulla on enintään 9 metriä peräkkäin tavallisella napsautusparketilla. Hiukan rohkeaa mutta niin tyylikästä. En oikein ymmärrä kynnyksiä paitsi äänieristämisen tarkoituksessa, en ainakaan ole kaivannut niitä.
Suosittelen lämpimästi ilman. Se, joka katuu, voi kyllä myöhemmin lisätä kynnyksen, joko alas tai päälle.
Halkeamia minulla ei ole eikä odotettavissa ole. Jos jotain tapahtuu, arvelen, että reunat saattavat aukeilla, jos puu kutistuu liikaa, tai pullistumia, jos se turpoaa liikaa. Lattia on hieman yli vuoden vanha, ja on siis selvinnyt sekä helmikuusta että heinäkuusta ilman ongelmia. Joissakin parkettilautojen kulmissa on nousua, mutta uskon sen johtuvan heikosta laadusta ja tietystä mehuroiskeesta (3-vuotias ;-).
Minulla on sekä oviaukkoja, joissa parketti jatkuu suoraan huoneeseen, että sellaisia, joissa se tulee poikittain. Juuri siinä on tullut 1x1 cm raot, koska ei voi laittaa miten tahansa, mutta nämä olen TÄNÄÄN täyttänyt lastilla ja muovipuulla.
Yksi asia päivässä, niin remontti valmistuu parissa vuodessa luulisin ;-)
Onnea!
Suosittelen lämpimästi ilman. Se, joka katuu, voi kyllä myöhemmin lisätä kynnyksen, joko alas tai päälle.
Halkeamia minulla ei ole eikä odotettavissa ole. Jos jotain tapahtuu, arvelen, että reunat saattavat aukeilla, jos puu kutistuu liikaa, tai pullistumia, jos se turpoaa liikaa. Lattia on hieman yli vuoden vanha, ja on siis selvinnyt sekä helmikuusta että heinäkuusta ilman ongelmia. Joissakin parkettilautojen kulmissa on nousua, mutta uskon sen johtuvan heikosta laadusta ja tietystä mehuroiskeesta (3-vuotias ;-).
Minulla on sekä oviaukkoja, joissa parketti jatkuu suoraan huoneeseen, että sellaisia, joissa se tulee poikittain. Juuri siinä on tullut 1x1 cm raot, koska ei voi laittaa miten tahansa, mutta nämä olen TÄNÄÄN täyttänyt lastilla ja muovipuulla.
Yksi asia päivässä, niin remontti valmistuu parissa vuodessa luulisin ;-)
Onnea!
okki mielenkiintoista - minunkin mielestäni se olisi siisti ilman kynnyksiä - katsotaan uskallanko jättää lattian pysäyttämättä jokaisella kynnyksellä (kuten toimittajat ilmoittavat)
minullakin on lattialämmitys, mikä saattaa vaikuttaa lattiaan vielä enemmän
minullakin on lattialämmitys, mikä saattaa vaikuttaa lattiaan vielä enemmän
Klikkaa tästä vastataksesi