1 274 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Asentaa pariovet portaalin kautta vuosisadan vaihteen huoneistoon.
Hei!
Tarvitsen vähän apua tämän kanssa. Aion sulkea portaalin karmilla ja pariovilla. Talo on rakennettu vuonna 1908, ja sisäseinää on myöhemmin purettu puoliksi, mikä on tehnyt kahdesta huoneesta yhden isomman olohuoneen. Nyt olemme ostaneet parioven karmilla ja aiomme sulkea aukon, jotta voimme sulkea ja saada kaksi huonetta tarvittaessa.
Olen poistanut listat ja huomaan, että sisäseinä koostuu kevytbetonilevyistä?, tai mikä luulen, että se on ainakin? Materiaali on suhteellisen huokoista, koska listat pysyivät kiinni nauloilla. Voiko joku vahvistaa kuvista, että se on kevytbetonia? Ja jos se on kevytbetonia, voinko silloin käyttää kevytbetoniruuveja palkkien kiinnittämiseen?
Kiitos avusta!
Tarvitsen vähän apua tämän kanssa. Aion sulkea portaalin karmilla ja pariovilla. Talo on rakennettu vuonna 1908, ja sisäseinää on myöhemmin purettu puoliksi, mikä on tehnyt kahdesta huoneesta yhden isomman olohuoneen. Nyt olemme ostaneet parioven karmilla ja aiomme sulkea aukon, jotta voimme sulkea ja saada kaksi huonetta tarvittaessa.
Olen poistanut listat ja huomaan, että sisäseinä koostuu kevytbetonilevyistä?, tai mikä luulen, että se on ainakin? Materiaali on suhteellisen huokoista, koska listat pysyivät kiinni nauloilla. Voiko joku vahvistaa kuvista, että se on kevytbetonia? Ja jos se on kevytbetonia, voinko silloin käyttää kevytbetoniruuveja palkkien kiinnittämiseen?
Kiitos avusta!
Hei Nikke! Piirtääkö se? Ja onko se valkoinen? Näyttää kipsiltä ja aikakauden rakennustyyliltä.. Joten luultavasti siinä on ollut auki oleva kipsiholvi seinässä. Joka on jossain myöhemmässä vaiheessa naulattu umpeen laudoilla. Kipsi tai laudat eivät kelpaa oven kiinnitykseen. Niillä ei ole kantavuutta. Joten tarvittaessa sinun täytyy asentaa uusi seinärunko oviaukkoon. Tai asentaa liukuovet kiskoineen lattiaan, ehkä se toimii? Mutta jos se on betonia, se toimii. Siinä tapauksessa materiaalissa näkyy hiekkaa ja pöly on harmahtavaa.. jos saat käsiisi palan, betoni tuntuu painavammalta kuin kipsi. Pyydä toimittajaa tarkistamaan.N Nicke755 sanoi:Hei! Tarvitsetko vähän apua tämän kanssa. Aion sulkea portaalin karmilla ja pariovilla. Talo on rakennettu vuonna 1908 ja sisäseinä on myöhemmin osittain purettu ja johtanut siihen, että kahdesta huoneesta on tullut suurempi olohuone. Nyt olemme ostaneet parioven karmilla ja aiomme sulkea aukon, jotta voimme tarvittaessa sulkea ja jakaa kahteen huoneeseen. Olen poistanut karmit ja näen, että sisäseinä koostuu kevytbetoni-levyistä?, vai mitä luulen sen olevan ainakin? Materiaali on melko huokoista, koska karmit oli kiinnitetty nauloilla. Voisiko joku vahvistaa kuvista, että se on kevytbetonia? Ja jos se on kevytbetonia, voinko käyttää kevytbetoniruuvia kiinnittääkseni koolauraudat? Kiitos avusta!
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi