thomas33 sanoi:
Nyt ei ole kyse siitä kuin ripustaisit taulua tai hyllyä, kun kiinnität kipsilevyjä. Ruuvien tulee pitää levy paikoillaan eri lämpötiloissa ja kosteuksissa. On tyhmää säästää ruuveissa niin harvoilla kuin olet nyt tehnyt. Tee uudelleen, tee oikein.
En tarvitse tehdä uusiksi, riittää että täydennän kuten ohjeessa sanotaan. Siinä kirjoitetaan, laita ensin 5 kpl pitkälle sivulle sitten täydennä.

snowjim sanoi:
Tehdä uudestaan ei tarvitse, riittää täydentää kuten manuaalissa sanotaan. Siinä kirjoitetaan, aseta ensin 5 kpl pitkälle puolelle ja sitten täydennä.
Ei, se ei käy lainkaan. Jos ei ruuvaa kaikkia ruuveja kerralla, kipsilevy voi syttyä itsestään tai räjähtää:eek::D

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
En tarkoittanut "Tee uudelleen, tee oikein" sillä, että kipsissä olevat ruuvit pitäisi poistaa, vaan enemmänkin että sinun täytyy palata ja täydentää, jotta kaikki on oikein ennen kuin tasoitat.

On osoittautunut todella vaikeaksi saada hankittua akustikfogmassa! Ahlsellillä on, mutta minulla ei ole yritystä, jolla ostaa, miten te yleensä teette? Tällä hetkellä olen asentanut kaikki levyt noin 3-10 mm marginaalilla liitäntyviin seiniin, lattiaan ja kattoon. Joten jotain minun on todennäköisesti täytettävä, mutta voisin myös laittaa tec7 tai vastaavaa vain täyttääkseni.

Miksi sinun pitäisi täyttää saumat? Normaalisti asennetaan kattolistat ja jalkalistat, jotka peittävät saumat.

Latexfog on halpaa ja se, mitä yleensä käytetään käytännössä.

Ostin AKUSTIKFOGMASSA SIKACRYL-S 300 ML Ahlsellista yrityskortilla :) Nyt on aika täydentää jo olevat levyt saumamassa ja ruuveilla.

Odota nyt, saumamassa rakoissa?
Miksi?

bomm sanoi:
Latexfog on halpa ja se mitä yleensä käytetään käytännössä.
Joo, tasoituksen jälkeen ja ennen maalausta kattokulmassa ja nurkissa...

S
nino sanoi:
Ei, kipsiruuvi menee läpi kipsistä, OSB:stä ja kiinnittyy koolaukseen, jos sen tekee oikein.
näin se on. OSB ei ole lainkaan hyvä ruuvattavaksi. pieni liike, ja sinulla ei enää ole kierteitettyä reikää, vaan käytännössä sileä reikä.
kollegan kuusivuotias poika vetää ruuvin irti sieltä pienellä vasarallaan.

C
anders07 sanoi:
Odota nyt, saumamassa saumoissa?
Miksi?
Akustiikkamassa ehkä antaa vihjeen?
Luultavasti yliopetusta, jos ei halua optimoida seinän äänieristysominaisuuksia tietenkään.

cpalm sanoi:
Akustiktiivistemassa ehkä antaa vihjeen? Luultavasti liian korkea taso, jos ei halua optimoida seinän äänieristysominaisuuksia tietysti.
Luulen, että tuo massa ei tee mitään eroa.

cpalm sanoi:
Akustiikkasaumamassa antaa ehkä vihjeen?
Todennäköisesti ylämääräistä, ellei halua optimoida seinän äänieristysominaisuudet tietysti.
Joo, mutta ei OSB:n kanssa kipsilevyn takana, se on rahanhaaskausta!

C
anders07 sanoi:
Joo, mutta ei OSB:n kanssa kipsilevyn takana, se on rahan haaskuuta!
Saumamassa tulee käyttää lattia-, katto- ja seinä-seinäkulmissa, joissa OSB ja kipsilevy eivät mene päällekkäin.

cpalm sanoi:
Saumausmassaa tulisi käyttää lattian, katon ja seinien kulmissa, joissa OSB ja kipsilevy eivät mene päällekkäin.
Mitä hyötyä siitä on?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.