8 831 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Asentaa kotelo kipsiseinään
Moikka!
Olen remontoimassa keittiötä ja minun täytyy valmistella rasioiden asennus niin, että valtuutettu sähköasentaja voi vetää sinne sähköt. Vaimo haluaa pistorasiat tiettyyn paikkaan (tietysti) ja siellä ei ole mitään runkotolppia, joihin rasian voisi kiinnittää. Onko mitään fiksua kikkaa, jolla rasiat voisi kiinnittää kunnolla ilman, että täytyy repiä levyä irti? En haluaisi mielelläni leikata pientä palaa kipsilevystä ja sitten joutua paikkaamaan sitä.
Olen remontoimassa keittiötä ja minun täytyy valmistella rasioiden asennus niin, että valtuutettu sähköasentaja voi vetää sinne sähköt. Vaimo haluaa pistorasiat tiettyyn paikkaan (tietysti) ja siellä ei ole mitään runkotolppia, joihin rasian voisi kiinnittää. Onko mitään fiksua kikkaa, jolla rasiat voisi kiinnittää kunnolla ilman, että täytyy repiä levyä irti? En haluaisi mielelläni leikata pientä palaa kipsilevystä ja sitten joutua paikkaamaan sitä.
Remontoija
· Skåne/Blekinge
· 2 880 viestiä
Mitä ajattelit; kuinka aiot vetää letkun/putken kojerasiaan, jos et pääse käsiksi kipsilevyn taakse?
Jos ajattelet näin, sinun ei tarvitse asentaa rasioita? Vain laita pintaan asennettavat pistorasiat sinne missä sopii ja kiinnitä kaapeli niihin.Tacobob sanoi:
Oletko todella miettinyt tämän loppuun? Jos olisin sinä ja kuitenkin investoinut uuteen keittiöön, en olisi säästänyt ja jättänyt kipsaamatta niin, että voit saada sähköt upotettua ja hyvin suunniteltua erillisillä ryhmillä pistorasioihin.
Remontoija
· Skåne/Blekinge
· 2 880 viestiä
Ei ole mitään tietoa itse sähköstä valitettavasti. On erittäin mahdollista, ettei se ehkä edes mene niin kuin olin ajatellut, varmaan siksi otan yhteyttä täällä uskoisinLocation sanoi:Jos ajattelet niin, sinun ei tarvitse ruuvata laatikoita kiinni? Voit vain asentaa pintakytkimiä sinne, missä ne sopivat, ja kiinnittää kaapelit niihin.
Oletko todella miettinyt tätä loppuun saakka? Jos olisin sinä, ja jos kuitenkin sijoittaisin uuteen keittiöön, niin en kitsastelisi kipsityksen kanssa, jotta saisit sähköt upotettua ja hyvin suunniteltuna erillisillä ryhmillä pistorasioihin.
Suunnitelmana on jatkaa olemassa olevan seinäpistorasian kautta (kuinka sähköasentaja hoitaa sen). Tästä lähtee kaapeli, joka kiinnitetään lattialistaan ja piilotetaan kaappien taakse. Kaapeli nousee ja menee flexiputken läpi juuri ennen työtasoa, ja päätyy remonttilaatikkoon. Olen samaa mieltä, ettei se ole kaunein ratkaisu, mutta ratkaisu, joka ei ole vaarallinen tai millään tavalla väärä (?). Ainoa ero on, että kaapeli kulkee seinän ulkopuolella eikä sisällä (paitsi juuri laatikon kohdalla). Pitäisikö sen toimia?
Voin lisätä, etten tee/olisin tehnyt mitään ilman sähköasentajan hyväksyntää.
Remontoija
· Skåne/Blekinge
· 2 880 viestiä
Jos pistoke on pinta-asennettu, uskon, että on sallittua tehdä kuten kuvailit, mutta jos se on upotettu, olen erittäin epävarma.Tacobob sanoi:En ole perehtynyt itse sähköön valitettavasti. On hyvin mahdollista, että ei ehkä edes voi tehdä niin kuin ajattelin, siksi kai otan täällä yhteyttä![]()
Suunnitelmana on liittää olemassa olevaan pistorasiaan (miten sähköasentaja tekee, hoitakoon hän). Tästä kulkee kaapeli, joka kiinnitetään lattialistaan ja piilotetaan kaappeihin. Kaapeli kulkee ylös joustavan putken läpi juuri ennen työtasoa ja päättyy asennusrasiaan. Olen samaa mieltä siitä, että se ei ole kaunein ratkaisu, mutta ratkaisu, joka ei ole vaarallinen tai millään tavalla virheellinen (?). Ainoa ero on, että kaapeli kulkee ulkopuolella seinän sijasta (paitsi juuri rasian kohdalla). Pitäisi kai toimia?
Voin lisätä, että en tee/en olisi tehnyt mitään ilman sähköasentajan hyväksyntää.
Ihan rehellisesti sanottuna olisin ehdottomasti vaihtanut myös kipsilevyn ja samalla tehnyt oikean asennuksen uusille pistorasioille. Vaihtoehtoisesti saanut vaimon ymmärtämään, että hänen on elettävä pistorasioiden kanssa niissä paikoissa, joissa ne nyt ovat.
Klikkaa tästä vastataksesi