9 447 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Asentaa kamiina autotalliin
Haluan asentaa pienen valurautauunin autotalliini. Se on puurakennus ja en tiedä, miten minun pitäisi tehdä hormin kanssa: Mistä minun pitäisi rakentaa hormi? Voinko vetää sen ulos sivuseinän läpi? Miten teen läpiviennin?
Voi ei, miten tietää, pitääkö tehdä rakennusilmoitus? Kuulostaa epätodennäköiseltä... Se on autotalli vuodelta 1960 alueella ilman asemakaavaa tai mitä sitä kutsutaankaan. Erillinen autotalli talon vieressä "maaseudulla".
Olen melko varma siitä, että tarvitset rakennusilmoituksen uudelle tulisijalle, mukaan lukien savupiippu.
Hanki ilmavesilämpöpumppu sen sijaan, autotallissa on yleensä paljon helposti syttyviä nesteitä ja muuta sopimatonta, ja itsekin kuulee, että kamiinalla ei ole siellä hyvä idea.
Mutta voi hyvin olla, että autotalli on enemmänkin kuin ylimääräinen huone tai harrastetila ilman vaarallisia nesteitä tai vastaavia.
Hanki ilmavesilämpöpumppu sen sijaan, autotallissa on yleensä paljon helposti syttyviä nesteitä ja muuta sopimatonta, ja itsekin kuulee, että kamiinalla ei ole siellä hyvä idea.
Mutta voi hyvin olla, että autotalli on enemmänkin kuin ylimääräinen huone tai harrastetila ilman vaarallisia nesteitä tai vastaavia.
Kiitos vastauksista, en ajatellut sitä muuna kuin pienenä kamiinana, jonka savupiippu menee seinän läpi. Lvp olisi hyvä, mutta toivon remontoivani autotallin pian, kamiina on jo varastoituna autotalliin ja polttopuuta on saatavilla.
Tulipesää ei saa olla autotallissa juuri syttyvien nesteiden ym. vuoksi. Sen pitäisi olla erillisessä huoneessa - paloluokiteltu kaksoiskipsilevyllä tai vastaavalla - ja välissä tulee olla ilmalukko, jossa on kaksi ovea. Olen kysynyt.
Ok, sitten lopetan.
Klikkaa tästä vastataksesi