Moi,

(Toivottavasti postaan oikeaan kategoriaan).

Meillä on kipsiseinä metallirangalla, johon haluan asentaa IKEAn METOD-seinäkiskon ripustamaan 4 kaappia. Lasken, että kisko on 2,4 m leveä ja siihen ripustetaan 4 kaappia, joiden paino on 90 kg (kaappi & ovi) + 20-40 kg sisältöä.

Olin toivonut, että siellä olisi puurunko, jotta seinäkiskon asentaminen olisi helppoa, mutta nyt se onkin vaikeampaa.

Riittääkö kipsilevy kannattamaan kiskoa itsestään, vai pitäisikö minun yrittää osua metallirankaan mollyn tai vastaavan avulla?

Kaikki vinkit ja ajatukset ovat tervetulleita, erityisesti jos joku on tehnyt vastaavan itse ja miten ratkaisit asian.

Jatkakysymys, jos sanotaan, että molly kestää 20 kg.
Jos asennan kiskon horisontaalisesti 6 mollyn kanssa, kannattaako kisko 6*20 kg vai onko laskelma erilainen silloin?

Katso liitteenä oleva kuva kiskosta ja kipsiseinästä.

• Henkilö asentaa valkoisen kaapin seinään kiinni olevaan metalliseen seinäkiskoon.
  • Diagrammi, joka esittää yksinkertaista sisäseinärakennetta, jossa näkyy kattoskena, metallikehikko ja kipsilevy yksityiskohdilla ja mitat.
Lasket aivan oikein. Ota mielellään ehkä 8 molly pientä varmuusmarginaalia varten ja yritä sijoittaa ne tasaisin välein.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.