6 318 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Asentaa akustiikkapaneelit seinään, mutta viereiset seinät ja katto viistossa
Olen miettinyt akustiikkapaneelien asentamista yhdelle makuuhuoneen seinälle.
Minä, joka en ole erityisen kätevä, luulin että tämä ei olisi ongelma edes minulle, mutta kun aloin mitata vatupassilla, huomasin että viereiset seinät ja katto ovat hieman vinossa, jolloin ymmärsin, että tämä ei tule olemaan niin helppoa kuin luulin.
Kysyin neuvoa puusepältä, joka ehdotti, että laittaisin vain muutaman paneelin keskelle ja jättäisin reunat, mutta en usko, että se näyttää hyvältä. Haluaisin niiden peittävän koko seinän. On huomattava, että tämä on pieni makuuhuone, neljä paneelia kattaisi koko seinän reippaasti.
Eräs idea oli yrittää sahata sopivia paloja samantyyppisestä polyesterimatosta, johon puusäleet on kiinnitetty, ja käyttää näitä sovituspaloina sivuilla. Puuseppä ei pitänyt tätä hyvänä ideana.
Ehdotuksia?
Minä, joka en ole erityisen kätevä, luulin että tämä ei olisi ongelma edes minulle, mutta kun aloin mitata vatupassilla, huomasin että viereiset seinät ja katto ovat hieman vinossa, jolloin ymmärsin, että tämä ei tule olemaan niin helppoa kuin luulin.
Kysyin neuvoa puusepältä, joka ehdotti, että laittaisin vain muutaman paneelin keskelle ja jättäisin reunat, mutta en usko, että se näyttää hyvältä. Haluaisin niiden peittävän koko seinän. On huomattava, että tämä on pieni makuuhuone, neljä paneelia kattaisi koko seinän reippaasti.
Eräs idea oli yrittää sahata sopivia paloja samantyyppisestä polyesterimatosta, johon puusäleet on kiinnitetty, ja käyttää näitä sovituspaloina sivuilla. Puuseppä ei pitänyt tätä hyvänä ideana.
Ehdotuksia?
Kaikkitietävä
· västkusten
· 127 viestiä
Helpoin ja luulen että siitä tulee tyylikäs on olla laittamatta paneelia ihan seinään/kattoon asti. Jätä noin 5 - 8 cm "kehys" paneelien ympärille, jolloin silmä ei huomaa, jos se on hieman vino.
Sitten voit miettiä tai kokeilla erilaisia värityksiä seinälle huijataaksesi silmää vielä enemmän. Ehkä musta kuten akustiikkamatto tai aivan eri väri.
Sitten voit miettiä tai kokeilla erilaisia värityksiä seinälle huijataaksesi silmää vielä enemmän. Ehkä musta kuten akustiikkamatto tai aivan eri väri.
Aivan. Vaihtoehtoisesti voit tehdä mustasta kentästä leveämmän molemmin puolin. Silloin sen pitäisi olla mahdollista leikata niin, että se seuraa seinää.
Ei ole helppoa tai siistiä yrittää leikata listoissa.
Ei ole helppoa tai siistiä yrittää leikata listoissa.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Onko sinulla ongelmia huoneen jälkikaiun kanssa?M Ma009 sanoi:Olen miettinyt akustiikkapaneelien asentamista makuuhuoneen yhdelle seinälle.
Ajattelin, että minä, joka en ole erityisen kätevä, selviäisin tästä ongelmitta, mutta kun aloin mitata vatupassilla, huomasin, että viereiset seinät ja katto ovat hieman vinossa, ja ymmärsin, että tämä ei tule olemaan yhtä helppoa kuin luulin.
Kysyessäni neuvoa kirvesmieheltä hän ehdotti, että panisin vain muutaman paneelin keskelle ja jättäisin reunat, mutta en usko, että se näyttäisi hyvältä. Haluaisin, että ne peittävät koko seinän. Täytyy mainita, että se on pieni makuuhuone, ja neljä paneelia peittäisi koko seinän marginaalilla.
Yksi idea oli yrittää sahata sopivia paloja samasta polyestermatosta, johon puulamellit on kiinnitetty, ja käyttää näitä reunoilla sovituspaloina. Kirvesmies ei pitänyt sitä hyvänä ideana.
Ehdotuksia?
Klikkaa tästä vastataksesi