Aion asentaa pocketkarmi uuteen rakennukseen ja olen hieman epävarma siitä, missä järjestyksessä minun pitäisi tehdä vaiheet.
Haluan saada karmin paikoilleen, jotta voin laittaa OSB:n ja kipsin ja sitten tasoittaa, hioa ja maalata ennen kuin asennan lattian. Mutta samalla pocketkarm pitäisi varmaankin seisoa valmiilla lattialla (parketti) ja ehkä kiinnittää siihen myös?
Jos minun pitää asentaa lattia ensin, minun täytyy todennäköisesti asentaa koko lattialämmitys (vesikiertoinen uritetussa styroksissa), koska joitakin silmukoita kulkee ovikarmien alla.
Voin vain vastata siitä, miten me teimme ja siellä kaikki 3 taskukarmia ovat suoraan betonilla.
Hm, mielestäni näyttää siltä, että karmin alaosan pitäisi olla valmiin lattian tasolla. Betoni (tai lattiakuitulevy minun tapauksessani) on noin 4,5 cm alempana kuin valmis lattia, koska aion laittaa 3 cm uritetun styroksin ja sitten parketin. Lisäksi minun pitää piirroksen mukaan vetää lattialämmitysputket taskukarmin alle.
Meidän tapauksessamme meillä on ne suoraan betonin päällä ja sitten suoraan parketti päällä.
Mutta jos aiot vetää lattialämmityksen liitteenä olevan piirustuksen mukaisesti, sinun täytyy tietenkin ensin asettaa styroksi ja putket ennen kuin asennat pocketkarmen.
Ainoa asia, joka mietityttää minua hieman, on miten kiinnittää karm tukevasti "lattiaan" juuri aukon kohdalla. Jos siinä on vain styroksia, et saa tukevaa kiinnityspistettä.
Spontaanisti olisin ruuvannut pienen palikan, joka on yhtä paksu kuin styroksi (tai vaihtoehtoisesti styroksi + parketti) suoraan lattialastulevyyn voidakseni kiinnittää pocketkarmen alaspäin.
Omalta kohdaltani olin merkinnyt tarkasti, miten putket kulkivat, jotta tiesin voivani porata ja kiinnittää betoniin.
Onko jollakulla muulla kokemusta juuri tästä osasta?
Olen nyt asentanut sen hieman yläpuolelle spångolvet ja toivon, että se on suunnilleen oikein, kun asennan alle styroksi, lattialämmitysputki ja parketti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.