Hei!
Ymmärtääkseni asbesti kiellettiin vuonna 1979, mutta sitä voi silti löytyä rakennuksista ja tietyistä materiaaleista sen jälkeenkin. Minun täytyy tehdä kattava remontti asuntooni, koska siellä ei ole tehty mitään sen jälkeen kun muutettiin sisään. Olemme tietenkin jo alkaneet repiä tapetteja, kun kysymys asbestista tuli ajankohtaiseksi kylpyhuoneremontin yhteydessä. Olen kysynyt hallitukselta asbestikartoituksesta, mutta mitään ei ole tehty - he eivät usko, että asbestia on, mutta minun pitäisi tehdä kartoitus, jos epäilen asiaa.

En tiedä, mitä minun "pitäisi" tehdä. Soitin asbestiyritykseen saadakseni neuvoja, mutta he eivät voineet antaa ohjeita. Mielestäni hän kuulosti epävarmalta, kun kysyin, tarvitsenko testin ja miksi, erityisesti hän kehotti tekemään vain muutamia kokeita. "Aloita jollain kokeella" oli vastaus...

Miten voin arvioida tämän? Onko joku ollut samassa tilanteessa ja miten päätitte toimia?

Kuinka vanha on teidän asuntonne?
Mitä pintakerroksia ajattelitte purkaa?

P Poxeman sanoi:
Kuinka vanha teidän asunto on?
Mitä pintamateriaaleja aiotte purkaa?
Vuodelta 1981. Lyhyt vastaus on kaikki…

Olemme jo alkaneet purkaa tapetteja joissakin huoneissa, mutta aiomme tehdä täydellisen kylpyhuoneremontin (tapetti seinällä, matto lattialla), joka tietenkin hoidetaan ammattilaisten toimesta, mutta haluamme myös purkaa laatat keittiöstä ja poistaa muovimaton keittiöstä. Muovilattia makuuhuoneissa ja parketti keittiössä.

onko se vuodelta 1981 ei pitäisi olla asbestia

• Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
Ei olisi vähääkään huolissani asbestista siellä.

• Tykkään
Alfredo ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos vastauksistanne, ei edes näiden mattojen osalta? Löytyy eteisestä ja keittiöstä. Istuu jollain pahvilla keittiössä (kuvat 2-3) eteisessä en tiedä, koska sitä ei ole otettu ylös. Keittiön matto on erittäin pehmeä ja taipuisa. Alapuoli kellertävä, melkein kuin pesusienimäinen mutta melko ohut.

• Lähikuva kellertävästä, laikukkaasta muovilattiamatosta keittiössä, jossa on sienimäinen, ohut alapuoli.
  • Lattialle asennettu ruskea kokoelmamainen muovimatto, alla oleva kerros näkyvissä, ympärillä jalkineet ja osittain näkyvä parketti.
  • Henkilö irrottaa pehmeää, keltaista lattiamattoa, joka on kiinnitetty pahviin, paljastaen rouheisen lattian alla. Matto on keittiössä.
Viimeksi muokattu:
Hei, jos joku menee lukemaan, voin ilmoittaa, ettei näissä ollut asbestia.

• Tykkään
Jögge76 ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.