M
Hei!

Nuorena ja kokemattomana ostin talon vuodelta 63, täysin alkuperäisen ja täysin tietämättömänä siitä, että talossa voisi olla asbestia.
Otettiin sorkkarauta ja heitettiin kaikki ulos, sitten tuttavat valistivat meitä, että meidän pitäisi olla tarkkana tästä ihanasta mutta petollisesta materiaalista.
Ahdistus.

nyt kysymykseni. Repeimme irti seinään liimatun "kangastapetin" matkalla kellariin. Se oli tiukasti kiinni ja kun saimme sen irti, takana oli mustaa. En ole löytänyt mitään tietoa, mutta käytettiinkö Mustaliimaa myös betoniseinissä?

sitten remontoimme kylpyhuoneen ja perstorps-levyjen, joita oli erittäin helppo poistaa, takaa löysimme tämän ruskea/musta? Voiko siinäkin olla ollut asbestia? Vai onko se tavallista ruskeaa liimaa, jota he ovat käyttäneet?
 
  • Puinen portaikko, maalattu seinä ja paljas betoni paljastettuna, mahdollisesti entisen tapetin alla. Seinärakenne osittain purettu.
  • Kuva: Remontoitu kaappi, jonka sisällä on pahvilaatikko ja johdot; taustalla seinässä on ruskeampi alue.
Kaikki voivat arvata, mutta kukaan ei voi tietää. Lähetä analyysiin, jos sinun on pakko tietää.
 
  • Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
Ensimmäisessä kuvassa vastaamme: luultavasti ei asbestia, vaan jonkinlainen terva/bitumi, jota on käytetty kosteussulkuna. (Älä googlaa, jos kärsit terveysahdistuksesta.)
Toisessa kuvassa vastaamme: vaikea sanoa varmasti, mutta yleensä ei asbestia.
 
  • Tykkään
Mads93 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.