Hei!
Nuorena ja kokemattomana ostin talon vuodelta 63, täysin alkuperäisen ja täysin tietämättömänä siitä, että talossa voisi olla asbestia.
Otettiin sorkkarauta ja heitettiin kaikki ulos, sitten tuttavat valistivat meitä, että meidän pitäisi olla tarkkana tästä ihanasta mutta petollisesta materiaalista.
Ahdistus.
nyt kysymykseni. Repeimme irti seinään liimatun "kangastapetin" matkalla kellariin. Se oli tiukasti kiinni ja kun saimme sen irti, takana oli mustaa. En ole löytänyt mitään tietoa, mutta käytettiinkö Mustaliimaa myös betoniseinissä?
sitten remontoimme kylpyhuoneen ja perstorps-levyjen, joita oli erittäin helppo poistaa, takaa löysimme tämän ruskea/musta? Voiko siinäkin olla ollut asbestia? Vai onko se tavallista ruskeaa liimaa, jota he ovat käyttäneet?
Nuorena ja kokemattomana ostin talon vuodelta 63, täysin alkuperäisen ja täysin tietämättömänä siitä, että talossa voisi olla asbestia.
Otettiin sorkkarauta ja heitettiin kaikki ulos, sitten tuttavat valistivat meitä, että meidän pitäisi olla tarkkana tästä ihanasta mutta petollisesta materiaalista.
Ahdistus.
nyt kysymykseni. Repeimme irti seinään liimatun "kangastapetin" matkalla kellariin. Se oli tiukasti kiinni ja kun saimme sen irti, takana oli mustaa. En ole löytänyt mitään tietoa, mutta käytettiinkö Mustaliimaa myös betoniseinissä?
sitten remontoimme kylpyhuoneen ja perstorps-levyjen, joita oli erittäin helppo poistaa, takaa löysimme tämän ruskea/musta? Voiko siinäkin olla ollut asbestia? Vai onko se tavallista ruskeaa liimaa, jota he ovat käyttäneet?
Talon omistaja
· Småländska höglandet
· 5 634 viestiä
Ensimmäisessä kuvassa vastaamme: luultavasti ei asbestia, vaan jonkinlainen terva/bitumi, jota on käytetty kosteussulkuna. (Älä googlaa, jos kärsit terveysahdistuksesta.)
Toisessa kuvassa vastaamme: vaikea sanoa varmasti, mutta yleensä ei asbestia.
Toisessa kuvassa vastaamme: vaikea sanoa varmasti, mutta yleensä ei asbestia.
Klikkaa tästä vastataksesi

