Hei!
Olen remontoimassa kellarihuonetta. Tulin huolestuneeksi siitä, että olisin hengittänyt asbestia. En ajatellut sitä, ennen kuin jälkeenpäin. Maton alla ei ole niin kutsuttua mustaliimaa, joka sisältäisi asbestia. Mutta olen huolissani seinistä. Revin vanhan kangastapetin pois. Sen alla on jotain valkoista maalia. Voiko se sisältää asbestia? Lähetän sen analysoitavaksi.
 
  • Kellarikerroksen seinä, josta on poistettu vanha vinyylitapetti ja näkyvissä on valkoista maalia rakenteen alla.
  • Kellarihuoneen lattia, josta on poistettu vanha tapetti; näkyvissä on jälkiä valkoisesta maalista ja ruskeasta liimasta.
  • Kuva seinästä, josta on poistettu vanha tapetti. Näkyvissä valkoista maalia ja rapistunutta pintaa. Mahdollinen asbestihuoli.
Mattias Mattsson Mattias Mattsson sanoi:
Hei!
Olen remontoimassa kellarihuonetta. Huolestuin siitä, että olisin hengittänyt asbestia. En ajatellut sitä, ennen kuin jälkeenpäin. Mattan alla ei ole mustaa liimaa, joka sisältää asbestia. Mutta olen huolissani seinistä. Poistin vanha kangastapetti. Alla on jotain valkoista maalia. Voiko se sisältää asbestia? Aion lähettää analyysiin.
Talo rakennettu 1969
 
En usko, että se on asbesti. Jos se kuitenkin olisi sitä, yksittäinen altistus ei ole vaarallista. Toisaalta näyttää siltä, että seinät on tehty sinibetonista. Ei hyvä, ne voivat päästää radonia. Tee radonmittaus.
 
  • Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.