Olen purkamassa keittiötä ja aloin poistaa kiinnityslaastia seinältä, josta on ollut kaakelia. Huomasin jonkin ajan kuluttua, että uuden kiinnityslaastin takana oli vielä vanhempaa laastia. Lähetin materiaalin näytteen laboratoriotutkimukseen, ja se osoittautui olevan asbestia (antofylliittiä). Joten sen valtavan ahdistuksen lisäksi, että olen hengittänyt sitä ja levittänyt sitä asuntoon, kohtaan nyt haasteen, miten ratkaisen tämän seuraavaksi. Minun on saatava seinä tasaiseksi jotenkin. Onko teillä vinkkejä, miten minun pitäisi menetellä?

• Seinän purku käynnissä keittiössä; osittain poistettu kiinnitysmassa paljastaa vanhempaa kiinnitystä ja putkia, asbesti löydetty tutkimuksissa.
Koska olet huolissasi ja sinulla on todettu asbesti, niin olisin ehdottanut saneerausfirmaa, joka hoitaa asiat kuntoon ja siivoaa.

Tehty mikä tehty, ei huolta. Pyyhi asunto kostealla rievulla niin kaikki on kunnossa. Sitten voit ehkä asentaa 45x45-koolaukset, osb ja kipsi? Se on luultavasti helpoin tapa välttää asbestin käsittelyä enempää.

Mikä materiaali kuvassa sisälsi asbestia?

BirgitS
S Sophiaellen sanoi:
Mikä kuvan materiaaleista sisälsi asbestia?
Se ilmenee otsikosta.

BirgitS BirgitS sanoi:
Se käy ilmi otsikosta.
Kyllä, mutta ihmettelen, onko näkyvissä oleva valkoinen osa vai tummemmat palat taustalla.

BirgitS
S Sophiaellen sanoi:
Mutta mietin, onko se valkoinen osa, jonka näkee, vai ovatko ne tummemmat palat takana.
TS ei ole ollut kirjautuneena yli 1,5 vuoteen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.