Aion valaa levyn autotalliin ja olen katsellut raudoitusverkkoa. Byggmaxilla on hintaan 229 kr, kun taas tavallinen toimittajani veloittaa vähintään kaksinkertaisesti. He sanovat, että laadussa on eroa, itse en tiedä. OK, se ei ole isoja rahoja, mutta kulut kasvavat helposti sekä täällä että siellä. Mitä mieltä olette, minkä minun pitäisi valita??

Olen oppinut, että rakennusverkosta ostamassasi verkossa on kaksi virhettä. Ensinnäkin se on vain 5mm ja toisaalta sen raudoitusvälit ovat 20cm. 6mm/15cm on parempi valinta, koska se kestää päällä kävelyä valun aikana. Maksoin noin 500 dringiä sellaisesta verkosta (5x2,35m, 6mm/15cm).

kuten tavallista, niin byggmaxilla on halvempi vaihtoehto, joka ei ole yhtä laadukas...
Halpa on heille tärkeämpää kuin hyvä.

Raudoitusverkko toimii yleensä halkeamien raudoituksena eli sitä ei ole tarkoitettu ottamaan suurempia voimia. "Gjuta grund" suosittelee 5mm c200, mikä on juuri se, mitä Byggmax myy. Itse en näe mitään vikaa käyttää juuri Byggmaxin raudoitusverkkoa valettua laattaa maahan.

styrman1 sanoi:
kuten tavallista, niin byggmaxilla on halvempi vaihtoehto, joka ei ole samaa laatua...
Halpa on tärkeämpää kuin hyvä heille.
En ole täysin samaa mieltä tästä, koska erot ovat siinä, että kyse ei ole samojen asioiden vertailusta.
Täytyy tietenkin verrata samanlaisen raudoituksen laatua ja silloin en usko, että sillä on mitään eroa.

MartinT sanoi:
Harjateräsverkko muodostaa yleensä halkeamanraudoituksen, eli sitä ei ole tarkoitettu ottamaan vastaan ​​suurempia voimia. "Gjuta grund" suosittelee 5mm c200, mikä on juuri se, mitä Byggmax myy. Itse en näe mitään vikaa käyttää juuri Byggmaxin harjateräsverkkoa peruslaatan valamiseen.
En tarkoita, että sillä olisi tekemistä lujuuden kanssa, kyse on puhtaasti käytännöllisistä asioista. Jos astut 5mm raudoituksen päälle, se taipuu ja pysyy taipuneena. Epämukavaa valun aikana. Sain vinkin toisesta kellariprojektista foorumilta ja testasin sitten itse. 6mm raudan lisäkustannus tuntui mitättömältä.

Kiitos kaikista vinkeistä! En ole vielä päättänyt, mutta kallistun laadun puoleen hinnan sijasta...

Snuttjulle sanoi:
Olen eri mieltä tästä, koska ero on siinä, että ei verrata samoja asioita.
Täytyy tietenkin verrata samanlaisten armeringien laatua ja uskon, ettei ole mitään eroa.
Rakennusliike ei tee sitä.
eristeet heikommalla laadulla, mutta siitä ei mainita mitään. kattomuovit, joita ei saa säilyttää ulkona.
Heitä ei kiinnosta laatu, vaan ainoastaan hinta. no, se ei ole väliä joidenkin artikkeleiden kohdalla itsessään.

styrman1 sanoi:
eristeen heikompaa laatua mutta siitä ei mainita mitään.
En tiedä, miltä tilanne näyttää kaupoissa, mutta verkkosivulla näkee, että niillä on erilaisia eristyksiä ("proffs", "budget"). Lambda-arvot ilmoitetaan eri vaihtoehdoille.

Ja ammattilaisversiossa lambda on parempi kuin esimerkiksi rockwollissa.

Lambdaarvot mitataan eri normien mukaan Ruotsissa ja Baltian maissa. Muutama vuosi sitten Byggmaxilla oli ilmoitus eristyksestä, jossa lambdaarvo ei ollut verrattavissa siihen, miten mittaamme muualla Euroopassa.
Toinen esimerkki, jonka ajattelen antaa tässä ketjussa, on kun valtion testauslaitos teki testin heidän lattialaudoilleen, he eivät kestäneet pitkäaikaiskuormitusta yksityisasunnon standardin mukaan. Kätevää, vai mitä?

ThreadDirection.jpg

Takaisin armeringsnäten..... ;)

Starfighter sanoi:
Aion valaa laatan autotallille ja olen katsellut raudoitusverkkoa. Byggmaxilla on hintaan 229 kr, kun taas tavallinen toimittajani ottaa vähintään kaksinkertaisen hinnan. He sanovat, että laadussa on eroa, mutta minulla ei ole aavistustakaan. OK, ei ole kyse suurista summista, mutta se voi helposti kasvaa sekä täällä että siellä. Mitä mieltä olette, mitä minun pitäisi valita??
Todennäköisesti saat huijata hienon rakennuskaupan kanssa - pelkästään se syy olla ostamatta siellä...
Laita tuplasti Byggmax-mattoja niin sen kyllä pitäisi kestää :)

Juuri raudoitusraudat ovat varsin yksinkertainen tuote, jossa voi tarkistaa raudan kilohinnan. Katso, mitä 1 kg rautaa maksaa Byggmaxilla ja vertaa sitä hinnalla hienossa rakennuskaupassa. Väli voi laskea tinkivarana..

Perämies. Se on raportoitu Ruotsissa Ruotsin normien mukaisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.