3 011 lukukertaa ·
20 vastausta
3k lukukertaa
20 vastausta
Apua liimapuupalkin mitoitukseen heti.
Olen lisännyt lisää piirustuksia ketjuun nyt. Kiitos kaikesta sitoutumisesta.Matti_75 sanoi:
B
Byggkonsult89
Estetty
· Stockholm
· 23 viestiä
Byggkonsult89
Estetty
- Stockholm
- 23 viestiä
Aseta pilarit suurten pistekuormien (ne, jotka ovat 50kn) alle. Mikä on jänneväli? (eli palkin pituus, joka kantaa vapaasti ilman tukia alapuolella? Aseta mitat lyhyille sivuille kuormitussuunnitelmassasi. Kuinka suuri etäisyys on pistekuormien välillä? Toimiiko teräspalkki vai pitääkö sen olla liimapuuta?
Viimeksi muokattu:
Hei, olen liittänyt kuvat kuormasuunnitelmasta, joihin olen lisännyt mitat olemassa olevista piirustuksista, (talotoimittaja ei ole antanut mitään mittoja kuormapisteistä...)B Byggkonsult89 sanoi:Aseta pilarit suurten pistekuormien (ne, jotka ovat 50kn) alle. Mikä on jännevälin pituus? (eli palkin pituus, joka kantaa vapaasti, ilman tukea alapuolella? Lisää mitat sivujen päihin kuormasuunnitelmassasi. Mikä on etäisyys pistekuormien välillä? Onko teräspalkki sopiva vai pitääkö käyttää liimapuuta?
"Relaxpalkki"
Seuraavat kriteerit ovat tärkeitä:
ikkunoiden leveys on 161cm, ja ettei saunan ovi osuisi ikkunaan.
Ulkoinen ovi voi olla pistekuormien välissä.
Lattia sijoitetaan 240cm korkeudelle.
Oven ja ikkunoiden korkeus on 211cm.
Voin käyttää teräspalkkia, mutta suosin liimapuuta.
Pisin jänneväli on 161cm.
"Autotallipalkki"
Seuraavat kriteerit ovat tärkeitä:
Autotallin oven leveys on 270 cm.
Oven leveys on 101cm.
Molempien korkeus on 211cm.
Lattia sijoitetaan 240cm korkeudelle.
Palkin korkeus on maksimissaan 28cm.
On mahdollista säätää ovien ja ikkunoiden sijaintia, jos se parantaa mahdollisuutta matalammalle palkille.
Keskellä taloa olevat pistekuormat, jotka tukevat muurattua 25cm Lecaseinää, kestääkö seinä?
Olen ERITTÄIN kiitollinen vastauksista tähän ongelmaan.
B
Byggkonsult89
Estetty
· Stockholm
· 23 viestiä
Byggkonsult89
Estetty
- Stockholm
- 23 viestiä
Relaxpalkki ei saa paljon kuormaa, jos asetamme pilarit suoraan kuormituspisteiden alle, silloin pitäisi pystyä pysymään alle 240 mm korkeus, erityisesti 161 cm jänneväli.S spomopeter sanoi:Hei, olen liittänyt kuvia kuormasuunnitelmasta, jonka mitat ovat mittailtu piirustuksesta, (talotoimittaja ei ole toimittanut mitään mittoja kuormituspisteille...)
"Relaxpalkki"
Tärkeät kriteerit ovat alla:
ikkunamittojen leveys on 161 cm, ja saunan oven ei pidä joutua ikkunan kohdalle.
Ovi ulos voi olla kuormituspisteiden välissä.
Lattia tulee 240 cm korkeuteen.
Ovi ja ikkunat ovat 211 cm korkeita.
Voimme käyttää teräspalkkia, mutta suosimme liimapuuta.
Pisin jänneväli on 161 cm.
"Autotallin palkki"
Tärkeät kriteerit ovat alla:
Autotallin oven leveys on 270 cm.
Ovi on 101 cm leveä.
Molempien korkeus on 211 cm.
Lattia tulee 240 cm korkeuteen.
Palkin korkeus on enintään 28 cm.
On mahdollista säätää ovien ja ikkunoiden sijoittelua, jos se helpottaa matalamman palkin saamista.
Kuormituspisteet, jotka ovat talon keskellä ja seisovat 25 cm muurilla Lecaseinällä, kestääkö seinä?
Olen ERITTÄIN kiitollinen vastauksesta tähän ongelmaan.
Autotallin palkki on hieman hankalampi saada alle 280 mm 270 cm jännevälillä, mutta ehkä se onnistuu oikealla ratkaisulla.
En ole asiantuntija, mutta saunapuolella en olisi ollenkaan huolissani, jos sinulla on pylväät lastauspisteiden alla ja niin lyhyet jänneväli.S spomopeter sanoi:Hei, olen liittänyt kuvia lastausplansista, jotka olen mitannut piirtämällä, (talotoimittaja ei ole toimittanut lastauspisteiden mittoja...)
"Relaxpalkki"
Tärkeät kriteerit ovat alla olevan mukaiset:
ikkunoiden mitat ovat 161 cm leveät, sekä että saunan ovi ei osuisi ikkunaan.
Ulkoviisi voi olla keskellä pistekuormia.
Lattiarakenteen korkeuden on 240cm
Ovet ja ikkunat ovat 211 cm korkeita.
Voin käyttää teräspalkkia, mutta suosin liimapuuta.
Pisin jänneväli on 161 cm.
"Garagepalkki"
Tärkeät kriteerit ovat alla olevan mukaiset:
Autotallin ovi on 270 cm leveä.
Ovi on 101 cm leveä.
Molemmat ovat 211 cm korkeita
Lattiarakenteen korkeuden on 240cm
Palkin korkeus on maks. 28 cm.
On mahdollista mukauttaa ovien ja ikkunoiden sijaintia, jos se parantaa mahdollisuuksia matalampaan palkkiin.
Pistekuormien alla, jotka ovat talon keskellä ja lepäävät muurattuun 25 cm Lecaseinään, tuleeko seinä kestämään?
Olen ERITTÄIN kiitollinen vastauksesta tähän ongelmaan.
Mutta autotallin oven yläpuolella käyttäisin 240 I-palkkia, tuntuu siltä, että sen täytyy kestää kaikki, mitä talo voi antaa 270 jännevälillä. Joku saa korjata minua, jos olen väärässä — mutta tuntuu, että sinulla täytyy olla hyvä marginaali silloin. Oletan, että se on erittäin helposti saavutettava paikka, jotta voit tuoda traktorin nostamaan sen paikoilleen.
Näyttää muuten tulevan hieno talo!!
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hjälp att beräkna radiator storlek
Värme allmänt -
Hjälp med att beräkna om solpanelerna blir lönsamma
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Hjälp med att beräkna skugga.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Hjälp att beräkna vad taket tål?
Tak & Vind -