Tarvitsen hieman vinkkejä tulevaa autotallin remonttia varten!

KIPSI RUUVIT 3,9 x 30 MM 1000 KPL   Riittävätkö nämä??
KIPSILEVY 13x1200x2400 MM       Byggmax

Se mitä en löydä hyvin Byggmaxista, on tasoite sekä lasikuitunauha, nämä tarvitsen apua, nauha löytyy Biltemasta, mutta mitä tasoitetta minun pitäisi käyttää, olen kuullut että kevyt tasoite hieno olisi hyvä, mutta Byggmaxilla on vain karkea, mikä ei pitäisi olla hyvä?

Onko jotain muuta mitä voisi tarvita?? paitsi raaputtimet jne.
plus mistä löytää telineitä, voi olla vaikea saada kipsi kattoon ilman niitä uskon =)

/micke

PS
en löydä mistään mistä voi ostaa mdf board auta kiitos!
DS

Yhteensä
1 195,95 kr
 
Riittääkö ruuvi? Määrässä vai pituudessa? Jos aiot ruuvata kerroksen kipsilevyä runkoon, se on oikea pituus. Jos kyseessä on määrä, niin (Gyproc:n käsikirjan mukaan) pitäisi laskea noin 5 kpl/m² ensimmäisessä kerroksessa ja 15 kpl/m² toisessa kerroksessa. Jos asetat vain yhden kerroksen, se lasketaan toiseksi kerrokseksi.

Tasoitusainetta löytyy mistä tahansa maalikaupasta.

Kipsilevyn tukipuut voi helposti tehdä itse laudasta, johon kiinnität laudan, joka on hieman lyhyempi kuin kipsilevy on leveä. Tukipuun pituuden tulisi olla noin 5 cm pidempi kuin huoneen korkeus, jotta se jännittää hieman. Vaihtoehtoisesti vuokraa levynostin rakennusvuokraamosta (esimerkiksi Cramo).

MDF löytyy "normaalista" rakennuskaupasta. Katso, mistä rakennusliikkeet ostavat.
 
Onko se iso? Aiotko laittaa paljon skivor kattoon?

Sitten haluaisin ehdottaa, että vuokraat/lainaat skivhissin, ne ovat erittäin käteviä ja mukavia työskennellä. Lupaan, että se tulee sujumaan helpommin.

Jos et saa sellaista käyttöösi, seuraat Tommy_S:n neuvoja.
 
toivottavasti se riittää skruven =)
ajatukseni oli enemmän skruv välimatka??

taken järjestyy vain 4 kpl kokonaisia ja sitten 4 kpl puolikkaita levyjä, joten niitä on vain 6 yhteensä

onko sinulla nyt suositeltavaa spakel?
vai voinko käyttää bilteman k-rautas ???
 
Olen laatoittanut Bilteman laattaliimalla!
Joten sinun pitäisi kyllä pystyä ostamaan tasoite mistä tahansa.

Kuinka monta tapaa voi tehdä tasoitteen??? Ei varmaan ole eroa K-raudan hintaan... sanotaan 139kr ja Beckersin hintaan 250
 
mutta se on finspackel joka tapauksessa mitä pitää olla?

en ole koskaan aiemmin kipsannut, mutta mielestäni se vaikuttaa kätevältä.

minulla on yksi kysymys lisää, miten "katkaista" levyt helpoiten silloin.
Ajattelin veistä ja metalliviivainta?
 
Kipsilevyjen leikkaaminen onnistuu kahdella tavalla:

1. Metalli- tai pitkäviivain ja terävä kipsiveitsi leikkaavat paperin "hienolla" puolella. Taivuta levy ja leikkaa taustapuolelta.

2. Vanha sahakäärme. Sahaa. (Tosin syntyy paljon kipsipölyä)

Pienemmät aukot levyllä sahataan helpoiten.

Muista, että kipsikseen käytetty saha on sitten käyttökelvoton puulle, koska se tylsistyy.
 
Kiitos kaikesta avusta
odotan innolla remonttia =)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.