16 287 lukukertaa ·
31 vastausta
16k lukukertaa
31 vastausta
Apua kellarin seinien rappauksessa
Okei, nyt olen mukana. Itse asensin neliöputkia 15x20x2 seinämävahvuudella. Sitten porasin reikiä ylös ja alas sekä kolme lisää leveälle puolelle. Käytin 10 mm poraa isompiin reikiin ja sitten takapuolelle tein 8 mm reiän. Kiinnitin putket ruuveilla ja propuilla noin 80-90 cm välein raidoituslinjoihin. Siihen missä tarvittiin, asensin prikkoja taakse päästäkseni "tasolle". Kun kaikki oli juotettu sisään, sekoitin pohjustuslaasti A:n. Tämä teki sen, ettei tullut kiire hoitaa kaikkea kerralla. Sitten annoin pohjustuslaastin kuivua päivän. Seuraavana päivänä tarkistin kuinka paljon materiaalin pitäisi olla paikoillaan; joissakin kohdissa oli 20 mm, ja Finja (loistava tuki) sanoi, että minun pitäisi tasoittaa ennen seuraavaa kerrosta. Heitin päälle Muurilaasti ja Rappauslaasti C:tä ja varmistin, ettei mikään jää raidoituslinjojen ulkopuolelle, yritin tehdä pinnan niin epätasaiseksi kuin mahdollista, jotta seuraava rappauskerros kiinnittyisi hyvin. Seuraavana päivänä kastelin taas seinän ja sekoitin Muurilaasti ja Rappauslaasti C:tä, kun se sitten laitettiin seinään käytin kolmea tapaa. 1 heitin muurarikauhalla, 2 vedin laudalla, 3 heitin kädellä. Aloitin heittämällä kauhalla, mutta ennen sitä kastelin seinän (vesiletku) sitten otin hieman rappauslaastia kauhaan ja heitin tai oikeastaan räiskäytin seinään. Tein tätä hetken mutta käsivarsi väsyi aika lailla, joten siirryin kohtaan 2, eli vedin rappauksen ylös laudalla. Kuitenkin oli vaikeaa saada niin paljon laastia, että se olisi raidoituslinjojen korkeudella. Joten vain pieniä osia seinästä saatiin tehtyä tällä tavalla. Päälle vedeltyyn kerrokseen lisäsin sitten ovea laastia kauhalla. Mutta se, mitä käytin eniten, oli ottaa laastia käteen, otin kourallisen (käsineiden koko 10); tuskin sillä oli suurta merkitystä! Sitten pidin rappauslaastin lautaa ylösalaisin toisessa kädessä laastin kanssa. Sitten vain aloin heittää. Kuitenkin käytä koko kumipäällysteinen hanska. Ensimmäisessä seinässä käytin hanskaa, joka oli kangasta kämmenselän puolella, aijai haavat kestivät kuukauden. Ei suositeltavaa, betoni korventaa hyvin, mutta seuraavassa seinässä käytin koko kumista hanskaa; sujui loistavasti eikä haavoja tullut. Sitten luulen, että tasoitin pintaa useammin kuin yleensä. Mutta tuntui hyvältä tasoittaa, kun koko raidoituslinjan leveys oli peitetty ja noin 30 cm korkeudella. Otin 1 tuuman 5 leveän laudan. Aloitin alhaalta ja sik-sakkaamalla liikuin ylöspäin seinässä. Jos tuli reikiä, heitin vain lisää laastia siihen ja tein sik-sakkauksen uudelleen, kunnes olin tyytyväinen.
Hyvät ja huonot asiat työn aikana.
Hyvät asiat
mukavaa, kun raidoituslinjat oli jo asennettu, tuli tasainen ja hyvä ilman stressiä.
heitto kädellä
Huonot asiat
huonot hanskat
liian paksua joissakin kohdissa
joskus laitoin liikaa materiaalia, mikä johti siihen, että palaset irtosivat, mutta se oli vain heittää uutta ja hieman vähemmän.
Hyvät ja huonot asiat työn aikana.
Hyvät asiat
mukavaa, kun raidoituslinjat oli jo asennettu, tuli tasainen ja hyvä ilman stressiä.
heitto kädellä
Huonot asiat
huonot hanskat
liian paksua joissakin kohdissa
joskus laitoin liikaa materiaalia, mikä johti siihen, että palaset irtosivat, mutta se oli vain heittää uutta ja hieman vähemmän.
Onko kyseessä rappausverkko, jonka aiot kiinnittää? Silloin tämä naula yleensä toimii hyvin. http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Spik/Specialspik/Bandhake/