Erilaisten olosuhteiden vuoksi täällä kotona alettiin purkaa ulkoseinää, joka nyt muuttuu projektiksi, jossa puretaan koko ulkopuolen verhoilu ja lisäeristetään sekä asennetaan uusi paneeli. :mad:

Taustaa ja tulevaisuutta:
Puinen talo rakennettu 30-luvulla, seinät ovat käytännössä eristämättömät pystyssä olevat lankut. Tretex sisäpuolella. Seinät ovat tänään noin 180 paksuja sisäpuolelta ulkoreunan verhoiluun. Kaikki seinät vahvistetaan sisäpuolelta 45x45:n avulla asennuskerrosta ja eristystä varten. Myös ulkopuolella kaikki seinät uudistetaan uudella verhouksella ja lisäeristyksellä. Ulkopuolelle tehdään vain yhden seinän työ tänä vuonna laajennuksen ja massiivisen sisätilojen uudelleenrakentamisen vuoksi, joka on tulossa lähivuosina. Katto vaihdetaan/myös uudistetaan lähiaikoina, jotta saadaan kunnon räystäät ja lappeet.

Nykyiset suunnitelmani:

Puran kaiken ulkopuolen verhouksen ja noin 60 vuotta vanhan, rikkoutuneen, huonon tuulensuojapaperin, joka on suoraan kiinni lankkuseinässä.
Asennan 70x45 pysty cc 600:n säännöillä ja lisään eristelevyt, asennan 45x45 cc 600 vaakasäännöt ja lisään eristeet.
Laitan windy, tai vastaavan, ja kiinnitän siihen harva, 28x70, joka toimii naulalevyinä vaakasääntöjen päällä.
Viimeiseksi lisään ulkopaneelin.

Kysymyksiä:
Onko jotain, mitä unohdan tässä? Ajattelenko väärin jossain kohtaa?
Mihin eristeeseen minun pitäisi panostaa? Olen katsonut Isoverin julkisivulevyä, mutta ehkä on parempia vaihtoehtoja?
Pitäisikö minun käyttää "windy", vaikka käytän Isoverin julkisivulevyä?
Miten teen ikkunoiden ja ovien ympärillä? Ne siirretään ainakin 70 säännelle ulospäin.
Yksi ikkuna tulee myöhemmässä vaiheessa vaihtumaan parioveksi - miten teen, jotta se olisi helppoa, kun ikkuna poistetaan ja ovi asennetaan?

Ajatuksia, ehdotuksia, vinkkejä - ammu!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.