Ajattelin rakentaa käytävän talon ja autotallin välille portilla. Portti ja väliseinä pitää olla samalla tasolla julkisivun kanssa. Talon ja autotallin välinen etäisyys on tasan 2 m.
Ongelma on se, että suunnitellun portin/seinän alla on reunakivet pystyasennossa, joten en voi laittaa pylvästä sinne. Reunakiven toisella puolella on soraa ja toisella puolella asfalttia. Ovi/portti kiinnitetään autotallin seinään 95x95, joten siitä tulee täysin tukeva, toisen osan väliseinästä kiinnitän julkisivuun. Keskellä oleva pylväs tarvitsee kuitenkin tukea alhaalta, jotta se ei heiluisin ympäriinsä.
Onko teillä ehdotuksia, miten tämä voitaisiin ratkaista? Minun spontaani ideani on yksinkertaisesti ruuvata maaruuvipaalut (100% savea) ja laittaa toinen 95x95 "kehikon" sisäpuolelle. Se ei vain tunnu erityisen kauniilta. En haluaisi poistaa reunakiveä, sillä asfaltin ulkonäkö voisi kärsiä.
Olen alkanut katsomaan, keskellä oleva tolppa saa ratketa itsestään.
Täällä on aiemmin ollut koko seinä, joka on purettu kauan sitten. Revin pois julkisivulaudat ja katsoin. Talo on lisäeristetty. Mietin, miten parhaiten toimia tässä.
1) kiinnittää tolppa suoraan rappausjulkisivuun (2,5 tuuman lankku takana noin 5 cm rappaus + tiili) ja unohtaa eristys siinä tai
2) rakentaa lisäeristys 45x95 + eristys karsinoissa ja kiinnittää tolppa puujulkisivuun. Kuitenkin pätkät 45x95 ovat hieman huteria, koska ne ovat niin lyhyitä.
Ajattelin rakentaa käytävän talon ja autotallin väliin portilla. Portti ja väliseinä ovat julkisivun tasalla. Kokonaissijainti talo-autotalli tarkalleen 2m.
Ongelma on, että suunnitellun portin/seinän alla on reunakivi pystysuorassa, joten en voi laittaa paaluja siihen. Toisella puolella reunakiveä on soraa, toisella puolella asfalttia. Ovi/portti ripustetaan autotallin seinään 95x95, joten siitä tulee täysin jäykkä, toinen osa väliseinästä ripustetaan julkisivuun. Tukipylväs keskellä tarvitsee kuitenkin tukea alhaalta päin, jotta se ei liikkuisi.
Onko teillä ehdotuksia, miten tämän voisi ratkaista? Oma spontaani ideani on yksinkertaisesti ruuvata maahan kierretappi (100% savi) ja kiinnittää toinen 95x95 "rungon" sisälle. Tuntuu vain, ettei se näytä kovin kauniilta. En halua poistaa reunakiveä, koska on riski, että asfaltti menee rumaksi.
[kuva]
Hei,
Tuo piirustus inspiroi, kun teen samanlaisen seinän talon ja autotallin väliin.
Miten tulos onnistui, kuva?
Ja miten teit oven?
/Daniel
Hei,
Tulen saamaan inspiraatiota tuosta piirustuksesta, kun teen samankaltaisen seinän talon ja autotallin väliin.
Miten lopputulos oli, kuva?
Ja miten teit oven?
/Daniel
Se meni hyvin, täytyy vain maalata toinen kerros takapuolelle, mutta säästetty, kunnes maalaamme autotallin myös. Rakensin ulkoseinän uudelleen ja ruuvasin väliseinän sääntöön julkisivulle. Tuli erittäin vakaa.
Koko runko on 45x95 paitsi yläpuolella, joka on kaksinkertainen 45x145. Portti on ehkä Ruotsin tukevin. Ajatusvirhe johti siihen, että siitä tuli risti vinotuetun sijaan. Ensimmäinen vinotuki päätyi jostain selittämättömästä syystä väärään suuntaan. Täytyi kääntää runko jotenkin matkan varrella. Mutta mutta, tukeva siitä tuli 😄
Kiinnitin ensin säännön taloon ja autotallin kulmaan (suoraan taustalla olevaan runkoon, tässä on portin saranat kiinnitetty, läpi menevillä, hieman upotetuilla vaunupulteilla, joita peittävät julkisivulaudat etupuolella). Sitten päälle yläreuna. Sen jälkeen valoin sokkelin ja laitoin puolikkaan pilari jalan tueksi välisäännölle, muuten se värähti hieman pohjassa. Tuli hyvä!
Avaus alhaalla on kissojen vuoksi 🙂
Vinkki, jos käytät kaksoisrunkoja ja julkisivulautoja, on ajatella kokonais syvyyttä, kun rakennat portin. Sen on tyypillisesti oltava 120 mm syvä, joka liikkuu vapaasti, kun portti avataan, joten jätä kunnollinen rako portin rungon (jossa kahva on) ja "karmin" väliin, muuten ne osuvat toisiinsa avattaessa.
Se meni hyvin, pitää vain maalata takapuolelta vielä kerran, mutta säästän sen siksi aikaa, kun maalaamme autotallia. Rakensin ulkoseinän uudelleen ja ruuvasin väliseinän säännöt julkisivuun. Siitä tuli äärimmäisen vakaa.
Koko kehikko on 45x95 paitsi yläkisko, joka on kaksinkertainen 45x145. Portti on ehkä Ruotsin tukevin. Ajatusvirhe sai aikaan, että siitä tuli ristin sijaan vinoruutu. Ensimmäinen vinoruutu meni jostain käsittämättömästä syystä väärään suuntaan. Pitää olla, että käänsin jollain tavalla kehyksen matkan varrella. Mutta mutta, siitä tuli tukeva 😄
Kiinnitin ensin säännön taloon ja autotallin kulmaan (suoraan taustalla olevaan kehikkoon, tässä portin saranat kiinnitetty, läpi menevät hieman upotetut vaijeripultit, jotka peittyvät julkisivulaudoilla edessä). Sitten yläkisko paikalleen. Sen jälkeen valoin pylvään ja laitoin puolikkaan tolppakengän tukemaan välikiskoa, muuten se värähteli hieman pohjassa. Siitä tuli hyvä!
Aukko alareunassa on kissojen vuoksi 🙂
Vinkki, jos käytät kaksinkertaisia sääntöjä ja julkisivulautoja: ajattele kokonaisuutta, kun rakennat porttia. Se on noin 120mm syvä, joka täytyy liikkua vapaasti, kun portti avataan, joten jätä kunnollinen rako portin säännöstön (jossa kahva sijaitsee) ja "kehys", muuten ne osuvat toisiinsa avattaessa.
[kuva][kuva]
Mutta kiitos inspiraatiosta - siitä tuli loistava!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.