Asun talossa, joka on rakennettu vuonna 1946 ja siinä on eristämätön laatta sekä kellarikorkeus 210 cm. Kellari on todella huonossa kunnossa ja harkitsen sen kunnostamista, jolloin aion muun muassa kaivaa lattiaa syvemmälle valuakseni lämpöputket sinne. Olen siksi ottanut esille kaikki piirustukset, jotka ovat saatavilla, nähdäkseni onko se mahdollista ja ainoa merkittävä oli alla. Onko olemassa joku asiantunteva henkilö, joka voi auttaa minua lukemaan tätä sivua? Ajattelen erityisesti oikealla alhaalla, missä laatta näkyy.

(Rakennuskuvauksessa lukee seuraavaa:
Perusta: kallio
Perustukset raudoitetusta betonilaatasta, paksuus 20 cm. Sementtikivi).

Ymmärränkö oikein, että laatta on rakennettu niin, että siinä on 20 cm sementtilaatta sementtipilareilla, jotka ovat vähintään yhtä paksuja, ellei paksumpia?

Lattiassa on porattu reikä, ja kun työnnän siihen tikun, saan ylös kosteaa hiekkaa/hienoa mursketta. Voinko olettaa, että täyttöhiekkaa on yhtä syvällä pilareiden välillä kuin ne ovat syviä?

Minun täytyy kaivaa noin 40 cm syvemmälle, jotta mahtuu sepeli, eristys ja betoni uutta lattiaa varten, joten yhteenveto on: uskotko, että voin kaivaa niin syvälle?

Kiitos!

// A

• Rakennuspiirustukset talosta vuodelta 1946, näyttävät lattia- ja seinäleikkauksen. Kellarikerroksen korkeus 210 cm, pohjalaatta betonia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.