T
Aion kiinnittää lattiareglar 45x170 Attefallhusetin runkoon.

Ajattelin kiinnittää ne kulmaraudoilla ja vahvistaa hieman kahdella 90 mm naulalla ulkopuolelta.

Minulla on kotona 42 mm terassiruuvia. Voiko niillä kiinnittää kulmaraudat vai pitääkö ostaa ankkuriruuvi?
 
Voi ja voi... Se on huomattavasti vahvempi ankarskruv:llä.
 
  • Tykkään
Tovin ja 1 muu
  • Laddar…
T Ejmelie sanoi:
Aion kiinnittää lattianapit 45x170 Attefallstalon kehykseen.

Ajattelin kiinnittää ne kulmaraudoilla ja vahvistaa hieman kahdella 90 mm naulalla ulkopuolelta.

Minulla on kotona 42 mm terassiruuveja. Voiko niillä kiinnittää kulmaraudat vai onko pakko ostaa ankkuriruuveja?
Voit käyttää terassiruuveja, ja et ole pakotettu ostamaan ankkuriruuveja. Mutta koska ankkuriruuvit ovat erittäin halpoja ja sinun kuitenkin tulee ostaa useita asioita rakentamistasi varten, on järkevää ostaa ankkuriruuveja ja käyttää niitä.
 
  • Tykkään
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie sanoi:
Ajattelin kiinnittää 45x170 lattianiskat Attefallshus:in kehykseen.

Ajattelin kiinnittää ne kulmaraudoilla ja vahvistaa hieman kahdella 90 mm naulalla ulkopuolelta.

Kotona on 42 mm terassiruuvit. Voiko kulmaraudat kiinnittää niillä vai täytyykö ostaa ankkuriruuvit?
Kumpikaan terassiruuvi tai 3,5” naula eivät ole sopivia.
jos haluat ”vahvistaa” ulkopuolelta, käytä tällainen.

https://www.byggmax.se/träskruv-xl-c4-80x120-p24908

Voit luultavasti myös jättää kulmaraudat pois, jos ruuvaat kaksi ulkopuolelta.
 
T
GoC GoC sanoi:
Kumpin itsekierteiset ruuvit tai 3,5 tuuman naulat eivät sovellu.
Haluatko "vahvistaa" ulkopuolelta, niin käytä tällaista.

[linkki]

Voit todennäköisesti myös jättää kulmaraudat pois, jos ruuvaat kaksi ulkopuolelta.
Kaksi sellaista ulkopuolelta on siis kestävämpi kuin kulmarauta ankkuriruuvilla?
 
ClasseClas
T Ejmelie sanoi:
Aion kiinnittää lattialevyt 45x170 Attefallstalon runkoon.

Ajattelin kiinnittää ne kulmakiinnikkeillä sekä vahvistaa hieman kahdella 90 mm naulalla ulkopuolelta.

Minulla on kotona 42 mm terassiruuvit. Voiko kiinnittää kulmakiinnikkeet niillä vai pitääkö minun ostaa ankkuriruuvit?
Käytä palkkikenkiä ankkuriruuveilla mieluiten.
 
ClasseClas
ClasseClas ClasseClas sanoi:
Käytä palkkikenkiä ankkuriruuvilla sopivasti.
Toinen tapa on asentaa lattian kannatinpalkki, jonka varassa lattianpalkit lepäävät.
Plinttialapohjan kaavio: sisältää betonilaatan, teräsvahvikkeet, pappiputken, erikoislevyt, palkin, lattiarakenteen kannatuksen ja puutavaran mitat.
Katso myös rakennusohjeita. Paljon hyviä vinkkejä sielläkin. Esimerkiksi Enkelstugan josta yllä oleva kuva on peräisin,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
Suosittelen myös Träguiden. Siellä on muun muassa paljon rakenne-esimerkkejä, joten ei tarvitse paljon itse miettiä.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/
 
  • Tykkään
Dortmunder DAB
  • Laddar…
T
GoC GoC sanoi:
Kumpikaan trallskruv tai 3,5” spik ei sovi.
Jos haluat ”vahvistaa” ulkopuolelta, voit kiinnittää tällaisen.

[linkki]

Voit todennäköisesti myös jättää kulmaraudat pois, jos ruuvaat kaksi ulkopuolelta.
Helpoin tapa on kuitenkin kiinnittää kaksi kunnollista ruuvia ulkopuolelta. Onko 8x120 silloin sopiva, vai toimivatko myös 6x120 yhtä hyvin?
 
T Ejmelie sanoi:
Helpoin tapa on todennäköisesti kuitenkin kiinnittää kaksi kunnollista ruuvia ulkopuolelta. Onko se 8x120, joka tarvitaan, vai toimiiko yhtä hyvin 6x120?
Pärjäät hyvin 6x120:llä. Kyse on vain rankojen kiinnittämisestä. Kun saat lastulevyn paikoilleen, kaikki lukittuu. Puuseppä olisi kiinnittänyt 2 naulaa = valmis.
 
  • Tykkään
Dortmunder DAB ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.