5 932 lukukertaa ·
8 vastausta
6k lukukertaa
8 vastausta
Ankkuriruuvi vai terassiruuvi?
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Aion kiinnittää lattiareglar 45x170 Attefallhusetin runkoon.
Ajattelin kiinnittää ne kulmaraudoilla ja vahvistaa hieman kahdella 90 mm naulalla ulkopuolelta.
Minulla on kotona 42 mm terassiruuvia. Voiko niillä kiinnittää kulmaraudat vai pitääkö ostaa ankkuriruuvi?
Ajattelin kiinnittää ne kulmaraudoilla ja vahvistaa hieman kahdella 90 mm naulalla ulkopuolelta.
Minulla on kotona 42 mm terassiruuvia. Voiko niillä kiinnittää kulmaraudat vai pitääkö ostaa ankkuriruuvi?
Voit käyttää terassiruuveja, ja et ole pakotettu ostamaan ankkuriruuveja. Mutta koska ankkuriruuvit ovat erittäin halpoja ja sinun kuitenkin tulee ostaa useita asioita rakentamistasi varten, on järkevää ostaa ankkuriruuveja ja käyttää niitä.T Ejmelie sanoi:
Kumpikaan terassiruuvi tai 3,5” naula eivät ole sopivia.T Ejmelie sanoi:
jos haluat ”vahvistaa” ulkopuolelta, käytä tällainen.
https://www.byggmax.se/träskruv-xl-c4-80x120-p24908
Voit luultavasti myös jättää kulmaraudat pois, jos ruuvaat kaksi ulkopuolelta.
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Kaksi sellaista ulkopuolelta on siis kestävämpi kuin kulmarauta ankkuriruuvilla?GoC sanoi:
Käytä palkkikenkiä ankkuriruuveilla mieluiten.T Ejmelie sanoi:
Toinen tapa on asentaa lattian kannatinpalkki, jonka varassa lattianpalkit lepäävät.ClasseClas sanoi:

Katso myös rakennusohjeita. Paljon hyviä vinkkejä sielläkin. Esimerkiksi Enkelstugan josta yllä oleva kuva on peräisin,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
Suosittelen myös Träguiden. Siellä on muun muassa paljon rakenne-esimerkkejä, joten ei tarvitse paljon itse miettiä.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Helpoin tapa on kuitenkin kiinnittää kaksi kunnollista ruuvia ulkopuolelta. Onko 8x120 silloin sopiva, vai toimivatko myös 6x120 yhtä hyvin?GoC sanoi:
Pärjäät hyvin 6x120:llä. Kyse on vain rankojen kiinnittämisestä. Kun saat lastulevyn paikoilleen, kaikki lukittuu. Puuseppä olisi kiinnittänyt 2 naulaa = valmis.T Ejmelie sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi