Aion kiinnittää koukun (koukku metallilevylle ruuvirei'illä) betonikattoon eri kuntoilulaitteille, kuten nyrkkeilysäkki, leuanvetotanko jne. Sen täytyy kantaa aikuisen miehen paino, mutta myös sivuttaisvoimat säkin takia.

1. Ankkurimassa on varmaan oikea tie?

2. Luin ankkurimassasta, mutta en ymmärrä, onko olemassa erityinen tyyppi kierrevartta, jota pitäisi käyttää? Voiko joku linkittää sopivan hintaisen kierrevarren/pultin tai mikä sen nimi voisi olla?

3. Riittääkö yksi kattokiinnike kahdella ruuvilla vai onko neljä parempi? Haluaisin saavuttaa vetolujuuden, joka on useita satoja kiloja varmistaakseni hyvän ylimitoituksen. Mitä voimia voi odottaa reikää kohti (ankkurimassa+varsi)?

4. Onko helpompaa käyttää Tox-kemiallista ankkuria, ymmärtääkseni se on sama ruiskumassa, mutta kapselissa, joten annostelua ja sotkua ei tule? Tulee varmaan halvemmaksi minulle, kun asennettavia on vain 2-4.

5. Onko joku kokeillut Bilteman ankkurimassaa? Täyttä roskaa vai riittääkö hyvin sisätiloissa?

Olisin hyvin kiitollinen, jos joku jaksaisi auttaa minua hieman, sillä tämä on yllättävän hämmentävä aihe.
 
C
Käyttäisin tavallista expanderipulttia. Pitäisi olla enemmän kuin "good enough" tarkoitukseen. Etenkin jos koukku roikkuu useammassa kuin yhdessä ruuvissa.
 
Jos aiot käyttää kemiallista ankkuria, yritä porata reikä niin, että siitä tulee ylösalaisin oleva päärynä. Muuten voit käyttää betoniruuveja, sama vetolujuus kuin kiila-ankkurilla. Älä unohda puhaltaa reikää puhtaaksi..
 
Syy siihen, miksi suosin ankarmassaa, on se, että minulla ei ole aavistustakaan betonin laadusta. Tai edes siitä, onko se pelkkää betonia. Talo on vuodelta 1947 ja täynnä yllätyksiä :-)

Onko sinulla joitain vinkkejä pohdintojeni varalle?
 
Aja kem sitten.
 
Silloin eivät kemialliset ankkurit pidä paremmin, jos et tiedä betonin lujuutta
 
Ei kukaan, joka jaksaisi opettaa tietämätöntä kemankaranvändare?
 
P Pettttter sanoi:
Kukaan, joka jaksaisi opettaa tietämätöntä kemankaranvändare?
OK sitten. Omien kokemusteni perusteella taloista juuri vuodelta 47, kun siihen aikaan oli puutetta sementistä betonissa.

Bilteman ankkurimassa tuubissa toimii erinomaisesti tähän. Mutta sinulla on vain yksi kerta käyttää sitä. Kun olet avannut tuubin, se on käytettävä. Sitä kuluu myös (ehkä) enemmän kuin luulet.

Käy mikä tahansa kierretanko, mutta ruostumaton ei ole huono valinta. Se on tietysti pysyvä ja täytyy sahata pois, kun haluat palauttaa alkuperäisen tilan.

Pystysuora asennus on tietysti hieman hankalampaa. Sinun täytyy järjestää jotain, joka pitää kierretangon, kun massa kovettuu. Ja varmista, ettet saa massaa kierteisiin. Silloin ne ovat vaikeita/mahdottomia käyttää (teippi+voitelu ja tarkistus ovat hyviä tässä). Yrittää tehdä reiästä hieman päärynän muotoinen on tietysti hyvä ajatus, mutta ei kriittinen.

Joten tulos. Jos betoni on epäilyttävän laadukasta, ankkurimassa on ainoa oikea ratkaisu. Mutta jos se on vain hieman parempi, on helpompaa käyttää paisuntapulttia tai vastaavaa. Joten poraa ensin koereikä ja tarkista, miltä se vaikuttaa. (Poraa ensin yhdellä pienemmällä poralla; huonossa betonissa reiät pyrkivät laajenemaan).

Ja aseta neljä neliöksi siihen, mitä olet suunnitellut. Se on parasta.
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson sanoi:
OK då. Perustuen omaan kokemukseeni juuri 47:n taloista, joissa oli aikanaan puutetta betonin sementistä.

Bilteman injektointimassa toimii tähän tarkoitukseen erinomaisesti. Mutta sinulla on vain yksi kerta aikaa. Kun avaat putkilon, se on käytettävä. Sitä voi mennä (mahdollisesti) enemmän kuin luulet.

Mikä tahansa kierretanko käy, mutta ruostumaton ei ole huono vaihtoehto. Se on tietysti pysyvä ja täytyy sahata pois, kun palautat ennalleen.

Pystysuora asennus on tietysti hieman hankalampaa. Sinun täytyy järjestää jotain, joka pitää kierretangon massan kuivuessa. Ja huolehdi, että massa ei pääse kierteisiin. Muuten niitä on vaikea/mahdoton käyttää (teippi+rasva ja tarkistus ovat hyviä tässä). Hieman päärynän muotoisen reiän tekeminen on tietysti hyvä idea, mutta ei kriittinen.

Joten summa summarum. Jos betonin laatu on epäilyttävä, niin injektointimassa on ainoa oikea ratkaisu. Mutta jos se on vain vähän parempi, niin ankkuripultti tai vastaava on kätevämpi. Joten poraa ensin koereikä ja tarkista, miltä se vaikuttaa. (Poraa ensin yhtä kokoa pienemmällä poralla; huonossa betonissa on taipumus laajeta).

Ja asenna neljä neliöön suunnittelemaasi tarkoitusta varten. Se on parasta.
Kiitos vastauksesta! Olen huolissani betonin epäselvästä laadusta, että neljä pulttia ja suuri betonikökkö putoavat alas enemmän kuin että laajeneva ruuvi liukuu ulos. Ja ajattelin, että injektointimassa, joka kohdistaa tasaisemmat voimat betoniin, ehkä vähentää riskiä siihen. Vai onko se täysin kohtuuton riski?

Mikä olisi sopiva etäisyys ruuvinreikien välillä, jotta voitaisiin vähentää edellä mainittua riskiä?

Kierretankojen osalta mietin, mistä saa halvimmalla sahaamattomia lyhyitä pätkiä? Vai ostetaanko metrin pätkä ja sahataan itse? Sahaus kierteen kohdalla on taipuvainen pilaamaan kierteitä, jolloin muttereiden kiinnitys aluksi on vaikeaa?
 
Pidän Essven ankarmassasta, jos ostaa ylimääräisiä suuttimia, voi sitä käyttää useita kertoja, koska ankarmassa sekoittuu ensin suuttimessa. Lisäksi ei haittaa, vaikka alkaa sotkea ulkopuolella tai kierteissä, voit vain napauttaa sitä vasaralla, kun kaikki on kovettunut.

Kierretankoa voi ostaa ilman ongelmia 1 metrin pituudessa. Varmista vain, että kierrät mutterin ennen kuin katkaiset tankoa, jotta voit kiertää sen takaisin ja "korjata kierteen".
 
Tavallinen expanderi pitäisi kai pysyä riittävän hyvin ankkurimassassa. Jos nyt ei jaksa katkaista omia.
Ankkuripultti metallisella holkilla ja mutterilla, käytetään kiinnityksessä ankarmassalla.
 
Hornbachista löytyy valmiita pituuksia kierteistä tankoa, muttereineen ostettavaksi. Se tulee hieman kalliimmaksi kuin itse katkaiseminen. Mutta jos laskee mukaan kulutetut kaarisahanterät (ruostumaton teräs näyttää syövän teriä), niin se voi tulla tasoihin.
 
  • Tykkään
Peter2400
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson sanoi:
Mutta sinulla on vain yksi mahdollisuus. Kun olet avannut putken, se täytyy käyttää.
Tämä ei ole totta? Onhan kyseessä kaksi komponenttia sisältävä ankkurimassa, joka sekoittuu putkessa, joten putkea voi käyttää useita kertoja, mutta uudella putkella.

Tärkeä asia on myös puhdistaa reikä huolellisesti, en tiedä, jos joku on jo maininnut sen. Hanki puhdistustyökalu, jota käytetään porareiän seinien harjaamiseen.
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Tämä ei oikeastaan pidä paikkaansa? Ankkurimassa on kaksikomponenttityyppiä, joka sekoitetaan piipussa, joten putkiloa voi käyttää useita kertoja, mutta uudella piipulla.

Tärkeää on myös puhdistaa reikä kunnolla, en näe, onko kukaan jo huomauttanut siitä. Hanki puhdistustyökalu, jota käytetään porareiän seinien harjaamiseen.
Ok, eli sama ratkaisu kuin muilla? Bilteman hinta on 99 verrattuna useisiin satoihin kilpailijoilla, joten jos sanotte, että se toimii, niin testaan sillä.

Kun kyse on puhdistuksesta, tuntuu ikävältä laittaa pari sataa harjaan ja puhallusvälineeseen. Eikö toimisi mikä tahansa kapea harja, ja puhaltaa pillillä? Vai eikö siitä tule hyvää?
 
puhaltaa voi tehdä melkein millä tahansa, mutta piipunpuhdistaja on vaikea välttää, jos siitä halutaan hyvää.
 
  • Tykkään
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.