2 849 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Ammattimiehen tekemät listat, mitä ottaa huomioon?
Hei!
Toivoisin vähän neuvoja!
Vihdoin olemme saaneet vanhat listat vaihdettua käsityöläisen toimesta. Olin todella tyytyväinen, kun se oli tehty, mutta nyt muutaman päivän jälkeen olen alkanut huomata, että liima näkyy selvästi monissa listoissa, ja lisäksi listan ja seinän välillä on rakoa. Olen tietenkin ollut yhteydessä käsityöläiseen tästä, ja hänen mielestään näin tapahtuu näiden seinien kanssa, joita meillä on. Hän ehdotti ratkaisuksi valkoista saumausta raon peittämiseksi ja tarjoutui tekemään sen.
Kysymykseni onkin, eikö käsityöläisen pitäisi havaita tämä heti alussa? Ja jos annamme hänen korjata tämän, pitäisikö siitä koitua lisäkustannuksia meille, vai olisiko sen pitänyt kuulua jo työhön? Pitäisikö hänen "ajatella" tätä alusta alkaen? Vai onko tämä "ongelma" jotain, mitä on odotettava?
Yritin näyttää kuvilla, viimeinen kuva näyttää, miten ajattelen, että listan pitäisi olla, suhteellisen tiiviisti listan ja seinän välillä, kuitenkin loput näyttää päinvastaista.
Terveisin tietämätön!
Toivoisin vähän neuvoja!
Vihdoin olemme saaneet vanhat listat vaihdettua käsityöläisen toimesta. Olin todella tyytyväinen, kun se oli tehty, mutta nyt muutaman päivän jälkeen olen alkanut huomata, että liima näkyy selvästi monissa listoissa, ja lisäksi listan ja seinän välillä on rakoa. Olen tietenkin ollut yhteydessä käsityöläiseen tästä, ja hänen mielestään näin tapahtuu näiden seinien kanssa, joita meillä on. Hän ehdotti ratkaisuksi valkoista saumausta raon peittämiseksi ja tarjoutui tekemään sen.
Kysymykseni onkin, eikö käsityöläisen pitäisi havaita tämä heti alussa? Ja jos annamme hänen korjata tämän, pitäisikö siitä koitua lisäkustannuksia meille, vai olisiko sen pitänyt kuulua jo työhön? Pitäisikö hänen "ajatella" tätä alusta alkaen? Vai onko tämä "ongelma" jotain, mitä on odotettava?
Yritin näyttää kuvilla, viimeinen kuva näyttää, miten ajattelen, että listan pitäisi olla, suhteellisen tiiviisti listan ja seinän välillä, kuitenkin loput näyttää päinvastaista.
Terveisin tietämätön!
Se näyttää itse asiassa paskalta, suuri syy siihen, miksi ei pitäisi asentaa valmiiksi maalattuja listoja. Jopa uudistuotannossa se näyttää tuolta, vaikkakaan ei niin äärimmäiseltä. Yhtä nurkista, joita näytät, ei ole onnistuttu tekemään hyvin. Pidempi lista on liian matala. Suurin osa voidaan tiivistää ja maalata, jotta siitä tulee siisti.
Voi, onpa harmillista kuulla, luulee että käsityöläiset tekevät työnsä kunnolla! Tarkoitatko, että maalataan sitten tiivisteen päälle, vai koko listan päälle?J Johan456 sanoi:Se näyttää itse asiassa ihan kamalalta, yksi iso syy siihen, että ei kannata asentaa valmiiksi maalattuja listoja. Myös uudistuotannossa siitä tulee sellainen, vaikkakin ei niin äärimmäisesti. Erään kulman, jota näytät, hän ei ole onnistunut tekemään. Pidempi lista on liian matala. Useimmat kohdat voi tiivistää ja sitten maalata, niin siitä tulee siisti.
Oliko työssä oppija, joka teki työn? Näyttää epäonnistuneelta diy-projektilta. Liimaan lista vain, jos on betoniseinä, muuten kiinnitän ne.H HelgaRee sanoi:Hei!
Kaipaan hieman neuvoja!
Viimeinkin saimme vanhat listat vaihdettua ammattilaisen toimesta. Olin niin tyytyväinen, kun se oli tehty, ja nyt muutama päivä myöhemmin huomaan, että monissa listoissa näkee itse asiassa selvästi liiman, sekä että listan ja seinän välillä on rako. Olen tietysti ollut yhteydessä ammattilaiseen tästä, ja hän puolestaan väittää, että näin käy niillä seinillä, jotka meillä on. Hän ehdotti ratkaisuna valkoisen saumamassan lisäämistä peittääkseen raon, ja hän tarjoaa tekevänsä tämän.
Kysymykseni on sitten, että eikö ammattilaisen olisi pitänyt tehdä tämä arviointi heti? Ja jos annamme hänen korjata tämän, tuleeko siitä meille lisäkustannuksia, vai olisiko se pitänyt sisältyä työhön? Että hänen "olisikin" pitänyt ajatella tätä alusta alkaen? Vai onko tämä "ongelma" jotain, mitä täytyy laskea mukaan?
Olen yrittänyt näyttää kuvilla, viimeinen kuva näyttää, miten ajattelen listan pitäisi olla, suhteellisen tiukasti listan ja seinän välissä, mutta loput näyttävät päinvastaista.
Terveisin tietämätön!
Kun tapetoidaan, tapetti taitetaan auki ja leikataan listaan, jolloin raot katoavat, mutta se näytti olevan hieman liikaa joissakin kohdissa...
Minkälainen sopimus teillä oli? Kiinteä vai juokseva?
Luultavasti joudut kuitenkin maksamaan saumauksesta.
Minkälainen sopimus teillä oli? Kiinteä vai juokseva?
Luultavasti joudut kuitenkin maksamaan saumauksesta.
Tuntihinta, kuitenkin hän on ollut erittäin myötämielinen ja palasi takaisin ja saumasi, ei kuitenkaan kaikkialla.. mutta näyttää paremmalta nyt joissain paikoissa. Onhan se toki kohtuullista, että maksamme hänen tekemästään työajasta, mutta hän sanoi kuitenkin tekevänsä tämän veloituksetta. Mutta katsotaan, kun lasku tulee!nino sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi