Hei!

Olen tekemässä autotallia ja aion kiinnittää windy autotallin yläosaan, eli päätyihin.

Valitettavasti minulla ei ole juuri nyt hyvää kuvaa saatavilla, mutta tältä se näyttää suurin piirtein.

http://sqflqq.blu.livefilestore.com...ej9exh7yiJfo6INK1cGshF6sPhk62PCVHy4/efter.jpg

Päätyihin ja kattoon on lisätty pystysuoria tukia.

Vanha piirustus näyttää suunnilleen, miten pystyt tukipuut päädyissä ovat.
http://tnlpna.blu.livefilestore.com...6Cz1_8cdIxbiiFEpWzTUL9rrCPTuEOE/back_alt4.GIF

Kysymykseni on nyt, onko jollakin hyvä tapa kiinnittää niin sanottu windy päätyyn.
Tarkoitan, että neliömäisellä seinällä se on helppoa, mutta tässä se on kolmion muotoinen.
Onko olemassa mitään fiksua tapaa säästää?

Ajatukseni on ehkä leikata neliömäisiä suikaleita, hieman leveämpiä kuin cc60 ja peittää jokainen tukipuu.
Sitten vedetään ylimääräinen suikale katon ja kattopalkin suuntaisesti, jotta se peittää aukon, joka jää neliömäisten suikaleiden ja katon väliin.

Olen erittäin kiitollinen vinkeistä.

Ystävällisin terveisin
Fredrik

windy ei maksa kai erityisen paljon, joten on kai vain tehtävä se, mikä on nopeinta ja helpointa.

ota pituus talon keskelle ja leikkaa windyn vähän pidemmäksi. Kiinnitä harjalta päähän, leikkaa katon mukaan ja se, mikä putoaa, sopii tarkalleen toiselle puolelle. Mitä suurempi pala, sitä parempi!

Niin, että, kuten ottaa puolet puolet pitäisi toimia täydellisesti!

Tuhannet kiitokset vinkistä!

Ystävällisin terveisin
Fredrik

pirk sanoi:
mitta pituus talon keskelle ja leikkaa windyn hieman pidemmäksi. Kiinnitä harjalta päähän, leikkaa katon mukaan ja se, mikä jää yli, sopii tarkalleen toiselle puolelle. Mitä suurempi pala, sen parempi!
Se edellyttää, että leikkaat ihan alas saakka katon kulmassa... (vaikka se varmasti olikin tarkoituksesi - haluan vain selventää) Olen tehnyt ajatusvirheen sen kanssa useita kertoja, kun olemme asentaneet Windy päätyihin :)

Oletetaan, että se vaaleanpunainen on se osa, jonka aiot asentaa. Jos leikkaa ylimääräisen vain siitä, toinen pala ei riitä toiselle puolelle. On lisättävä ne 35 cm katon reunan puolelle... Maassa leikkaamasi palan kokonaispituuden tulee siis olla 102+35+ hieman extraa tässä tapauksessa - sitten se riittää molemmille puolille...!

• Rakennuspiirustus, jossa vaaleanpunainen osa kuvastaa talon päädyssä olevaa kattokolmion osaa, mittoina 101,8 cm ja 35 cm katonsivulla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.