Hei!

Asumme vuonna 1969 rakennetussa Gullringehus-talossa ja olemme nyt keskellä talon eteisen/eteishallin remonttia. Olemme edenneet siihen vaiheeseen, että voimme asentaa uuden lattian, ja tarvitsisin hieman neuvoja ennen kuin jatkamme.

Lattiapäällysteiden valinnassa päädyimme Pergon vinyylilattiaan "optimum", koska se vaikuttaisi olevan paras kulutuskestävyydeltään. Ostamamme alusvaahdokin on Pergon omaa tuotantoa. Kun valitsimme tämän lattiatyypin, kuulimme argumentteja, kuten "se on helppo asentaa" ja "antaa anteeksi huonon alustan" jne. Nyt olen perehtynyt asiaan hieman enemmän ja löytänyt argumentteja, että asia on juuri päinvastainen, että lattia vaatii erittäin tasaisen alustan ennen asennusta. Ei saa olla rakenteita tai halkeamia, jotka ovat yli millimetrin kokoisia jne. Mitä kokemuksia teillä on?

Lattia on lastulevylattia, joka on asennettu betonipohjan päälle. Olemme poistaneet kaikki irti olevat vanhan maton jäämät, mutta paljon on vielä jäljellä. Pienempiä rakoja/rakoja on. Olen kiinnittänyt lattian ruuveilla, mutta muutamat saumat liikkuvat hieman kävellessä. Olenko ostanut epäsopivan lattian tähän projektiin? Harmi asentaa kallis lattia, joka menee pilalle ajan myötä :(

Liitän pari kuvaa nykyisestä lattiasta.

• Vanha spånskivegolv kerroksella, josta on poistettu suurin osa matosta mutta jäljellä vielä osia. Tilassa on tikkaat keskellä ja huonekaluja näkyvissä.
  • Korjausta odottava vanha, kulunut lattia, jossa on jäljellä vanhan maton jäänteitä sekä näkyviä rakoja ja kulumia.
Hei. Valitettavasti minulla ei ole vastausta kysymykseesi, mutta olen erittäin utelias tuloksesta ja siitä, minkä värin valitsit. Ajattelen lattian laittamista keittiöön pian.
Ystävällisin terveisin,
Fredrik

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.