Olen yrittänyt löytää liukuovea, joka sopisi portaiden alapuolella olevaan varastoon. Oven mitat ovat n. 226x86 cm. Voin tehdä noin 30 mm leveän aukon, johon ovi voi liukua, joten ongelmana on löytää jotain toimivaa...

Ajatuksenani on nyt leikata 16 mm MDF-levy ja liimata siihen 4 mm paksu peili. Sitten laitan alumiinisen U-profiilin kehyksenä ympäri, johon kiinnitän myös liukuoven kiinnitysosat yläreunaan...

Joten kysymys kuuluu, pitääkö U-profiili, joka on täytetty jollain liimamassalla (silikoni?)? Vaihtoehtoisesti voin myös kiinnittää lyhyitä ruuveja, 4x15 mm, alumiiniprofiilin läpi MDF-levyyn.

Onko tämä rakenne, joka toimii?

Poraa reikä levyyn, johon työnnät mutterin ennen peilin asettamista, niin voit käyttää metrisiä kierrepultteja pyöräkiinnikkeeseen. Silloin voit myös laittaa mutterin terän yläreunaan tulevia säätöjä varten.

• Tykkään
anders07
  • Laddar…
Aivan, se on fiksua. Beslageissani on itse asiassa M8 kierre...

Et voi kuvitella mitään kevyempää kuin MDF-levy?

protte

No, niin, mutta takapuoli on näkyvissä kuntosalille päin (joka on varastossa), joten ajattelin vain maalata sen valkoiseksi...

Mitä liimaa voi käyttää peilin liimaamiseen MDF:ään, joka kovettuu nopeasti?

Jos haen peilin (4 mm) lasimestarilta ilman pakkausta, saan sen 800 kr halvemmalla. Ajattelin, että jos otan MDF-levyn mukaan ja liimaan peilin suoraan lasimestarilla, niin minulla on vankka ja hyvä pakkaus...

Eikö 16 mm MDF plus 4 mm speili ole kohtuuttoman raskas?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.