Hei,

Ajattelin putsata autotallini ja olen ostanut kotiin "Fiberputs B" Finjalta ja erilaisia välineitä. Olen myös katsonut runsaasti youtube-videoita.

Mutta minulla ei ole käsitystä joistakin asioista, kuten esimerkiksi kuinka kauan pitää odottaa ennen kuin aloittaa tasoituslaudalla? Ja mitä tehdä, jos ei ehdi lopettaa ja täytyy keskeyttää?

Ja tietenkin, jos on muita vinkkejä, jotka minun pitäisi tietää!

G Galten sanoi:
Hei,

Ajattelin siivota garageani ja olen ostanut ”Fiberputs B” Finjalta sekä erilaisia välineitä. Sekä katsonut paljon YouTube-videoita.

Mutta en ole aivan varma muutamista asioista, kuten esimerkiksi kuinka kauan pitää odottaa ennen kuin aloittaa koristelevy? Ja mitä tehdä, jos ei ehdi valmiiksi ja täytyy keskeyttää?

Ja tietysti, jos on muita niksejä, jotka minun pitäisi tietää!
Valitettavasti en voi antaa sinulle neuvoja, mutta olen yrittänyt itse ja mielestäni YT-videot ovat todella optimistisia. Luulen, että tarvitaan paljon harjoitusta ennen kuin siitä tulee hyvää. Mutta toivon, että sinulla on enemmän lahjakkuutta kuin minulla.

Aloin projektiin tänään, mielestäni se sujui odotettua paremmin. Levitä laasti ja sitten hiertimen käyttö siihen. Seinä ei ole täysin sileä, mutta mielestäni se ei haittaa autotallissa. Kipsillä päällystetty epätasainen seinä autotallissa, hierretty laikulla. Kuvassa on uuden laastipinnan saanut seinä autotallissa tiilipylvään vieressä. Seinän viereen on jätetty tikkaat ja puinen kattorakenne näkyy ylhäällä.

• Tykkään
Dublin ja 13 muuta
  • Laddar…
F
G Galten sanoi:
Ryhdyin projektiin tänään, mielestäni se sujui odotettua paremmin. Levitä rappaus ja sitten hiertolaudalla siihen päälle. Seinä ei ole täysin tasainen, mutta mielestäni se ei haittaa autotallissa [kuva][kuva]
Oletko asentanut listat saadaksesi sen tasapaksuksi ja tasaiseksi vai vain heitätkö päälle?

• Tykkään
peter_65
  • Laddar…
F fsn sanoi:
Oletko asettanut listoja saadaksesi siitä tasapaksun ja sileän vai heitätkö vain päälle?
Heitin vain päälle ja yritin saada siitä suunnilleen tasaisen silmämääräisesti

• Tykkään
yonna ja 2 muuta
  • Laddar…
B
Hienosti tehty, hyvältä näyttää!

Muistelen, että uusille pinnoille pitäisi odottaa vähintään 14 päivää ennen kuin maalaa.

• Tykkään
Galten
  • Laddar…
B BSOD sanoi:
Hienoa työtä, tulee hyvä!

Muistan, että pitäisi odottaa vähintään 14 päivää uusille pinnoille ennen maalaamista.
2-3 kuukautta pitäisi odottaa ennen maalaamista, koska paljon kosteutta on poistuttava.

• Tykkään
Galten
  • Laddar…
Se on hyvä tieto, olin ajatellut maalata sen myöhemmin valkoiseksi

Onko silloin kyseessä silikaattimaali?

On olemassa erilaisia kouluja siihen kysymykseen. Jotkut maalivalmistajat väittävät, että muovimaali on hyvä, sillä silloin on selvää, jos on kosteusongelma...
Olen käyttänyt silikaattia kellarissa.

• Tykkään
Galten
  • Laddar…
F
H hempularen sanoi:
On olemassa erilaisia koulukuntia tässä kysymyksessä. Jotkut värivalmistajat sanovat, että muoviväri on hyvä, koska silloin tulee selväksi, jos on kosteusongelmia….
Minä olen käyttänyt silikaattia kellarissa.
Silikaattimaalin kanssa saa myös tietoa siitä, tulee saumoista kertymiä, jos se on muurattu.

Mitä tulee itse sävyyn, minulle on tullut mieleen, että täytyy olla silikaattimaali saadakseen sen "kimaltavan" valkoiseksi? Että niin valkoista siitä ei koskaan tule tavallisella seinämaalilla.

Mutta on mahdollista, että se on enemmän ennakkoluulo kuin fakta minun puoleltani.

F
G Galten sanoi:
Mitä tulee itse sävyyn, olen saanut sen käsityksen, että silikaattiväriä on käytettävä saadakseen sen "kimaltelevan" valkoisuuden? Että niin valkoiseksi se ei tule koskaan tavallisella seinämaalilla.

Mutta on mahdollista, että se on enemmän ennakkoluulo kuin fakta minun puoleltani.
Oletko varma siitä? Minusta silikaattiväri on suhteellisen matta.

• Tykkään
Galten
  • Laddar…
F fsn sanoi:
Oletko varma siitä? Minusta silikaattimaali on suhteellisen matta.
En ole varma 👍

T
Meillä on joitakin rapattuja sisäseiniä muovimaalilla kellarissa, ja niissä on yleisesti maalikuplia ja rappaus, joka on hajonnut "pölyksi" tai soraksi lattian lähellä - todennäköisesti johtuen kosteudesta, joka tulee läpi laatasta. (vanhempi talo ilman kapillaarikatkaisevaa soraa tai eristystä alla). Ulkoseinillä on puukuitulevyä, joka on rapattu, eikä siellä ole samaa kosteuden ongelmaa, paitsi kulmissa, joissa syöksyputket ovat olleet liian lähellä julkisivua...

Ne seinät, jotka olen maalannut uudelleen silikaattimaalilla (pohjuste ja maali), eivät ole aiheuttaneet samaa ongelmaa, joten uskon, että silikaattimaali on läpäisevämpi kosteudelle, joten ei ole irtoamista tai kuplia siellä. En koskaan maalaisi rappausta akrylaatimaalilla nykyään.

• Tykkään
Galten
  • Laddar…
Todella kammottava ja sateinen päivä tänään. Menin autotalliin ja kohtasin tämän 🤔
Seinä oli tasaisen värinen eilen
Vaikuttaa siltä, että sataa seinän läpi?

Kastunut autotallin seinä, jossa näkyy tummia, mahdollisesti vesivahinkoja viittaavia läikkiä, sadepäivänä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.