Olen aikeissa laittaa klinkkereitä kellariin.
Talo on 70-luvulta ja siinä oli aiemmin muovimatto liimattuna suoraan betoniin. Muovimatot ovat olleet poissa kaksi vuotta, ja arvaa, oliko minulla hauskaa kaarnaspadan ja sitten timanttihiomalaikan kanssa ennen kuin siitä tuli puhdasta :x
Joka tapauksessa olen ostanut 100 m2 33x33 klinkkereitä, jotka odottavat. Finja MSA -pohjamaali on myös hankittu.
Ajattelin käyttää Alfix Normalfixiä, koska se on hyvän hintainen, mutta luettuani ohjeet huomasin, että sitä ei suositella yli 30x30 laattoihin. Silloin pitäisi sen sijaan käyttää Combifixia, joka on yli kaksi kertaa kalliimpi. Normalfixiin voisi lisätä Flexbinderiä suuremmille laatoille, mutta sitä ei tietenkään saa täältäpäin.
Kysymys kuuluu siis; pitäisikö minun noudattaa Combifixin ohjetta vai etsiä jotain muuta vaihtoehtoa?
Kysymys 2. Kiinnityslaasti on muotivahvistettu, ja olen nähnyt, että muut kiinnityslaastit ovat myös sitä. Mutta sehän ei tarkoita, että se olisi liian tiivis vanhalle lattialleni, haluanhan sen hengittävän täysin?