Kysymys 1
Minulla on kellarissa huone, jossa katto on hirvittävän ruma. Keltainen & ei ollenkaan hieno, siinä on pieniä reikiä, kuten näette. Mietin vaihtaa tämän. Joko kitata & maalata, tai purkaa & laittaa jotain uutta. Mutta nyt mietin, voitteko nähdä kuvasta, mitä yläpuolella voi olla?? Näyttää siltä, että ylhäällä on ensin kipsiä. Kun katsoo pidemmälle ilmanvaihtoaukkoon, siellä on musta pahvi & sen yläpuolella puuta. Uskotteko, että pitäisi & voi ottaa ne esiin? Voiko siitä tulla hienoa? Pitäisikö pahvi poistaa silloin??
Kysymys 2
Pitäisikö täällä asentaa täydellinen putki raitisilmalle?
Kysymys 3
Katso sisäseinää. Se on puuta. Pitäisikö kellarissa olla kuollut materiaali vai olenko väärässä?
Ok kiitos teille. Olen, kuten näette, alkanut purkaa. Näyttää siltä, että sisäpuolella on kipsiä. Siinä on nauloja ja joku halkeama. Voinko tasoittaa tämän ja saada hyvän lopputuloksen? Siis, ettei tarvitsisi ostaa uutta ja laittaa paikalleen.
Minulla oli sisältä ulos: kipsi, eristys, muovi, betoni. Otin vain kaiken pois. Riippumatta siitä, mitä on alla, se ei ole erityisen raikasta. Kokeile porata ja katso?
Totta kai venttiiliä voi siistiä. Minulla oli sama tilanne kuin TS:llä ja sitten siitä tuli tällainen:
Aseta hyönteisverkko ritilää vasten sisäpuolelta. Leikkaa valkoinen ilmanvaihtoputki 100 mm halkaisijaltaan ja laita aukkoon. Täytä putken ympärillä oleva tila vaahdolla mutta ota se osissa, jotta vaahto ei riko putkea. Levitä rappauslaasti viimeiset 2 cm. Maalaa. Laita lautasanturi paikalleen. Valmis.
Minulla oli sisältä ulos: kipsi, eristys, muovi, betoni. Otin vain kaiken pois. Riippumatta siitä, mitä on alla, se ei ole erityisen raikasta. Kokeile porata ja katso?
Ok mutta nyt puhut seinästä. Joo, minun täytyy poistaa puu. Vaikuttaa siltä, että eristeenä on styroksi mutta olen nähnyt vain vähän sivusta. Kyselin enemmän katosta. Se kipsi joka tulee esiin, kun olen nyt ottanut alas ne ääntä vaimentavat levyt. Voiko sen kipsin saada siistiksi tasoitteella ja hiomalla?
Kyllä voi venttiilin siistiä. Minulla oli se kuten TS ja sitten siitä tuli tällainen:
[kuva]
Aseta hyönteisverkko ritilää vasten sisältäpäin. Leikkaa valkoinen ilmanvaihtoputki 100 mm halkaisijaltaan ja työnnä se reikään. Täytä ulkotila putken ympärillä vaahtomuovilla, mutta tee se osissa, jotta vaahto ei rikkoudu putkea. Levitä rappauslaastia viimeiset 2 cm. Maalaa. Aseta lautasantourit. Valmis.
Koska on paljon nauloja reikälevyistä, tulee paljon tasoitettavaa. Halkeamat on tasoitettava nauhalla.
Luulen, että helpoin, mitä voit tehdä, on asentaa uusi kerros kipsiä olemassa olevan päälle. Vaihtoehtoisesti poistaa vanha ensin, mutta siinä tapauksessa saatat kohdata ongelmia sähkölankarien ja valaisimien kanssa katossa, koska ne on poistettava tätä varten.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.