Hei,
Ajattelin urittaa sähköputkia muutamiin seiniin.
Aion remontoida kellarin pesutupaksi.
Haluan muutaman pistorasian työtason yläpuolelle. Helpoin ratkaisu olisi tehdä ura ylös ja sitten tehdä vaakasuuntainen ura, johon kaikki pistorasiat ja rasiat voisivat sijoittua. Nyt mietin, onko se järkevää kantavuuden kannalta? Seinät on muurattu betoniharkosta ja ovat 50-luvulta, ja luulen, että niillä on suurin kantavuus ulkosivuilla. Seinät ovat kantavia. Ura olisi noin 2 cm syvä, ja sitten tulevat vielä rasiat.
En tiedä millä se pitäisi tasoittaa, mutta luin jostain, että joku oli käyttänyt husfixiä.
Kuitenkin tavallinen betoni, jonka sekoittaa ämpärissä, voisi kai toimia?
Mitä mieltä olette?

Paras vastaus

R
On vain jäljitellä noin 30 - 35 mm syvyyteen, jotta jälki voidaan siistiä uudelleen, sillä ei ole vaikutusta kantokykyyn. Putket/letku kiinnitetään jäljessä galvanoidulla naulalla, joka lyödään vinosti ristiin ja pää mahdollisimman syvälle puristamatta putkea/letkua. Koteloita voi hakata tai porata ja kiinnittää käyttöalueeseen.

Olen poistanut kaiken rappauksen ja aion rapata uuden rappauksen. Vanhat olivat huonoja, joten menen 20-30 mm syvälle puhtaisiin betonilohkoihin. Siitä tulee syvempää kuin jos olisin tehnyt sen rappauksen kanssa. Koskeeko suosituksesi edelleen, että se kestää ja että minun pitäisi täyttää rappauksella?

R
Ehdottomasti ei mitään hätää siitä, olen tehnyt sen monta kertaa työssä.

• Tykkään
poppe12
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.