Olemme äskettäin ostaneet talon, ja eri syistä tyttäreni uudelleen maalatussa huoneessa on nyt ilmestynyt halkeama. Se kulkee lattiasta kattoon ja on noin 5 mm leveä. Se on rakennettu lastulevyistä, ja halkeama on niiden välissä. Me aiomme todennäköisesti tiivistää sen silikonilla ja sitten kiinnittää sievän valkoisen laudan (huone on valkoinen) halkeaman viereen. Nyt tarvitsen ideoita, mitä hauskaa voisi tehdä tälle laudalle.

Muutama ajatus, joita minulla on:

koukut (mutta tytär on vasta 2, joten hän ei voi käyttää niitä kaikkia)

pyykkipojat piirustusten ja kuvien ripustamiseen

maalaus jollain hienolla sabluunalla.

Mutta haluan lisää ideoita! Mikään näistä ei tunnu täysin sopivalta.

Silikoni ei ole kovin hyvä vaihtoehto, jos haluat joskus maalata päälle tai saada jonkin kiinnittymään saumakohtaan.

mitä minun pitäisi käyttää sitten? tasoite halkeaa varmaan uudelleen, kun se liikkuu.

En tiedä varmasti, onnistuuko torksprickor yhdistämään (katso viestiketjuni vieressä torksprickorista), mutta latexfog yleensä voidaan maalata päälle. Olen ostanut jonkinlaisen marinkäyttöön tarkoitetun, koska sen pitäisi kestää suurimpia liikkeitä. Olen vain käyttänyt sitä parvekekaiteessa tähän mennessä, ja alkydioljefärg peitti sen ainakin.

http://www.byggahus.se/forum/byggma...orksprickor-i-vaeggar-pa-nybyggt-traehus.html

Viimeksi muokattu:
Ehkä voit tehdä laudasta sellaisen "näin pitkä olen -mittalaudan"? Mittaa ja piirrä kaikki senttimetrit, jätä tilaa kirjoittaa päivämäärä jne.

Unohdin sanoa, että maalasin vesiohenteisella maalilla lateksisaumaan. Se toimi myös hyvin, joten en usko, että maalityypillä on merkitystä ‒ mutta kysy varmuuden vuoksi maalikaupasta.

Viimeksi muokattu:
okei, latexfog on parempi...

mittalauta on tosi hyvä idea! kysymys on vain, mitä teen ylempänä, ei tunnu siltä että hän haluaa mitata itseään ja kirjoittaa kun hän on 15... :)

Ei, hän ei ehkä halua jatkaa mittaamista sitten. Ainakaan ei kirjoittaa niin, että kaikki näkee, että hänen mielestään se on edelleen hauskaa ;-) Mutta voit tehdä siitä "jutun" täyttämällä senttimetrit aina kattoon asti. Ehkä voit lisätä vähän hauskaa tietoa tyyliin "näin korkea on täysikasvuinen intialainen elefantti/kameeli/hirvi/poro".
Jos hän pitää sitä tylsänä 15-vuotiaana, voi aina maalata päälle (mahdollisesti säästää pienten lasten vuosien kasvu nostalgisista syistä) ja laittaa koukkuja tai mitä nyt sitten sopii siihen yläosaan.

Jos halkeama aiotaan piilottaa laudalla, miksi sitten välittää alapuolisesta halkeamasta? Listoja asennetaan usein savupiipun ja seinän väliin juuri siksi, että halkeamat voivat olla olemassa ja liikkua ilman, että ne näkyvät.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.