Hei,

yritän ymmärtää, miten mittaan tietääkseni, mikä kulma, askelmien määrä jne. minun pitäisi olla parvekkeeltani tuleville vaunuosilleni. Onko olemassa tapaa mitata? Esim. korkeusero?
Balkongiin kiinnitetyt portaat, joiden pituus ja askelten määrä mietinnässä. Portaat johtavat maahan. Teksti kysyy askelten määrää.

Vangstycke, ei vagnstycke.

Se oli kaikki, mitä minulla oli lisättävää.

Anteeksi.

• Tykkään
Harald Blåtumme ja 2 muuta
  • Laddar…
Yksi askelma on noin 16-19 cm korkea. Joten ensin korkeus jaetaan sillä. Silloin saat selville askelmien määrän.

Sen pitäisi askelman olla 25-34 cm syvä. Sitten otat yllä saadut askelmien määrän ja saat pituuden. Suosittelisin ottamaan lankun ja piirtämään kaiken ylös, sillä on helppo unohtaa ylitys ja sokeat askelmat ;)

Etsi trappkalkylator niin huolesi ovat ratkaistu.

Piirsin tämän portaikon:
Metalli- ja puuportaat ulkona talon edessä, kulkevat parvekkeelle.
Sillä on erittäin mukava kävellä. Katson, jos voin etsiä mitat.

P placerej sanoi:
Vangstycke, inte vagnstycke.

Det var allt jag hade att bidra med.

Ber om ursäkt.
Kummallista oikeastaan, että niin monella on vaikeuksia oikean nimityksen kanssa.
Jopa monet byggladorna kirjoittavat väärin.

Muutama yksinkertainen sääntö...

Sävelkaavan kaava on
Askelpituus + 2 x askelkorkeus = kuusikymmentä - kuusikymmentäkolme cm.
Esimerkki
Askelkorkeus 15 antaa pituudeksi 30
Askelkorkeus 16 askelpituus 28
Askelkorkeus 17 askelpituus 26

Askelkorkeudet 13 - 17 cm koetaan normaaleina. Rajaa voidaan venyttää, mutta portaita, joiden kallistus on yli 45 astetta (korkeus 20 pituus 20), ei pidetä ammattimaisina.

Kaikkien askelmien portaissa tulee olla sama korkeus ja pituus.

Jos piirrät muutamia erilaisia vaihtoehtoja, huomaat, että yksi askel lisää pidentää portaita paljon enemmän kuin luulisi. Sen lisäksi, että yksi askel lisätään, kaikki askelmat pitenevät.

Henkilökohtainen mieltymykseni ulkoportaille on askelkorkeus 15-16. Askelpituus tyyppiä 30. Se voi liittyä siihen, että minulla on jiirisaha, joka kestää 60 astetta...

Ystävällisin terveisin, Findus

Lisäys:
Tee aina ulkoportaita kiilojen kanssa nousukaiteiden päälle. Sisäänrakennetut askelmat ovat vaivalloisia puhdistaa lumesta ja lehdistä. Loppu.

• Tykkään
Thomas_Blekinge ja 1 muu
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 sanoi:
Omituista oikeastaan, että niin monella on vaikeuksia oikean nimityksen kanssa.
Jopa monet rakennuslavoista kirjoittavat väärin.
Vagn on toki yleinen arkisana, kun taas vang ei ole sitä, joten on kai aika kohtuullista, että tavallinen kansa luulee, että se on vagn-.

P placerej sanoi:
Vagn onhan yleinen arkipäivän sana, kun taas vang ei ole, joten on kai melko ymmärrettävää, että tavallinen ihminen luulee, että se on vagn-.
Jo, niin se voi olla, mutta se on silti vähän noloa, että eräät rakennustavaraliikkeet eivät tiedä oikeaa nimitystä.
edit: Minun täytyy ehkä peruuttaa tämän osalta, sillä näyttää siltä, että useimmat rakennustarvikeliikkeet tietävät nykyään, että se on vangstycke.
Muutama vuosi sitten kuitenkin todella moni kirjoitti vagnstycke...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
placerej
  • Laddar…
Jos käytetään vääriä hakukäsitteitä, on mahdotonta löytää hyvää tietoa Googlesta. Joten on perusteltua korjata kirjoitusasu tässä tapauksessa.

Rännikaiku kuulee aika usein myös😊
Henkilökohtaisesti suosin 63-65cm tuloksena askelmaformulaan. Minulla on toki koko 45..

R Rolle85 sanoi:
Hei,

yritän ymmärtää miten minun pitäisi mitata, jotta tiedän mikä kulma, askelten määrä jne. minun pitäisi olla parvekkeeni kaiteissa. Onko olemassa tapaa mitata? Esimerkiksi pudotuskorkeus?
[kuva]
Tätä sivua käytin, kun etsin tietoa portaiden rakentamisesta.
https://www.zhitov.ru/sv/lestnica/
Tai:
https://www.zhitov.ru/sv/lestnica_k/

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.