SueCia sanoi:
[bild]

Nyt on laatta valettu, en tarvitse kuulla kuinka amatöörimäiseltä se näyttää ;) Pääasiassa pinta kallistuu kaivoa kohti.

Mietin nyt, kuinka rakennan ulomman seinän, jota vasten valan; sisempi on helppo, 3 OSB-levyä pienillä tukirimoilla, ei ongelmaa. Kun rakennan ulomman, ajattelin asettaa OSB-levyn aivan styroksia vasten ja sitten tiiviisti betoniin kiinni, mutta miten varmistan, että välimatka on oikea koko matkalta ilman läpimeneviä etäisyyspalikoita?
Mielestäni se näyttää aika hyvältä - jännittävää seurata jatkoa
:)
/K

S
Nyt seinät on valettu, ZNlMgC1.jpg
Olen kuitenkin raudoittanut väärin, olen raudoittanut pystyssä ylösalaisin olevilla U:illa, jotka olen sitonut raudoitusrautoihin, jotka törröttävät laatasta, ymmärrän nyt jälkikäteen, että minun olisi pitänyt raudoittaa vaakasuorilla U:illa.

Näyttää tosi hyvältä :)

Ja se on oikein raudoituksen suhteen, mutta tapauksessasi ei pitäisi olla vaaraa - emme puhu tässä suurista kuormituksista. Jälkiviisaana on parasta nostaa ne raudat, jotka laitoit alas reunaan, muutaman sentin verran valmiin muurauksen alapuolelle ja sitten yhdistää ne vaakasuorilla U-kappaleilla, jotta syntyy ruudukkokuvio noin 10-15x10-15 cm.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
S
mexitegel sanoi:
Näyttää tosi hyvältä :)

Ja se on oikein raudoituksen osalta, mutta sinun tapauksessasi ei pitäisi olla mitään vaaraa - emme puhu täällä suurista kuormista. Jälkiviisaana voisi sanoa, että paras olisi vetää ylös ne raudoitusteräkset, jotka laitoit reunaan, noin senttimetriä valmiin muurin alapuolelle ja sitoa ne sitten vaakasuorilla U:illa, jotta muodostuu noin 10-15x10-15 cm ruutukuvio.
Ahh, juuri näin tajuan, että minun olisi pitänyt tehdä, mutta toivon, että se kestää kuitenkin, oli liian kuivaa puuhaa tämän kanssa... :P

SueCia sanoi:
Nyt seinät on valettu, [bild]
Olen kuitenkin raudoittanut väärin, olen käyttänyt seisovia ylösalaisin käännettyjä U-kappaleita, jotka olen sitonut raudoitusrautaan, joka työntyy ulos levystä, ymmärrän nyt jälkikäteen, että olisi pitänyt käyttää makuuasennossa olevia U-kappaleita.
Hyvin tehty ja hienosti valettu!

SueCia sanoi:
Nyt on seinät valettu, [bild] Olen kuitenkin raudoittanut väärin, olen raudoittanut pystyasennossa olevilla ylösalaisin käännetyillä U-muodoilla, jotka olen kiinnittänyt raudoitusrautoihin, jotka nousevat ylös laatasta, ymmärrän nyt jälkikäteen, että minun olisi pitänyt raudoittaa vaakasuorilla U-muodoilla.
Näyttää hyvältä! Raudoitus ei liene kriittinen tässä sovelluksessa... Kasuunin seinien ulkopuolelle aiot laittaa jonkinlaisen platonmaton tai vastaavan välttääksesi kosteusongelmia siinä rakenteessa sitten?

/K

S
Lähin 10 senttiä kasuunista on singeliä, sen pitäisi riittää kosteussuojaksi vai mitä? Platonmaton ostaminen ei ole ajankohtaista, kun se maksaa 800 kruunua :S

SueCia sanoi:
Se on singeliä lähimmän desimetrin päässä kasuunista, pitäisi kai riittää kosteussuojaksi vai mitä? Ei ole ajankohtaista ostaa platonmattoa 800 kruunulla :S
Ehkä voit kokeilla vähän old-school-tyyliä ja maalata kylmäasfaltilla tai jotain muuta vaihtoehtoisesti?
Singeli lähellä on hyvä, ja ehkä edellytys, mutta haluaisi kai silti välttää, että betoni imee kosteutta - styrox-eristys voisi ehkä toimia myös, yhdessä pienen muovireunan kanssa ylhäällä, jotta sadevesi ei tunkeudu väliin?

/K

S
Nyt on selvää!
Esikuvat:
9zAPCX1.jpg
okI427P.jpg

Jälkikuvat:
7MhtxgT.jpg
7kMT9g3.jpg

En viitsinyt kosteussuojata kasuunin ulkopuolta, se joko kantaa tai kaatuu, kerros sepeliä katkaisee kuitenkin kapillaariefektin maasta.

• Tykkään
hampasnöret ja 2 muuta
  • Laddar…
T
Tuli tosi hyvä! Hyvin tehty!

Tyylikästä. Hyvin tehty - näyttää tosi hyvältä!
Paljon ammattimaisempi kuin "dippen", joka oli aiemmin :)

/K

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.