Maanrakennustyöt tulee valmistua torstaihin mennessä, joten silloin aion rakentaa profiileja ja yrittää saada kunnan viimeistelemään ensi viikon alussa. Sitten on aika hankkia/ asentaa viemärit ja L-lohkot jne. Täytyy siis alkaa etsiä hintoja ja toimitusaikoja, ja ajattelin kysyä, voisitteko suoralta kädeltä suositella jotain yritystä Tukholman eteläpuolelta, joka pitää hyviä hintoja?

Luulevatko te, että on hyödyllistä yrittää olla lojaali ja ostaa kaikki puutavara samasta paikasta, vai pitäisikö etsiä paras hinta perusmateriaaleille erikseen ja sitten puutavaralle erikseen?

Kuinka paljon alennusta voi "vaatia", jos aikoo olla lojaali, ja voiko hinnoista neuvotella merkittävästi? Perusmateriaaleille/putkille ajattelin aluksi kääntyä Lännan maan- ja salaojitustekniikan sekä Väster Haningessa olevan rakennusliikkeen puoleen, sillä sain suosituksen molemmista kahdelta eri henkilöltä.
 
eikö kukaan halunnut sanoa mitään?
Voisin ainakin kertoa, että byggshop soitti minulle eilen ja kehotti ottamaan yhteyttä suunnittelijaan koskien laattani, halusin, että he laskisivat materiaalikustannuksen, ei kestävyyttä? Faksasin poikkileikkauspiirustuksen mutta kirjoitin, että luulin heidän kantelementti- yms. toimittajan mitoittavan sen, mitä halusin heidän materiaalinsa ominaisuuksien mukaan, meninkö pahasti pieleen?
He eivät ole soittaneet takaisin.

Beijerille Haningessa meni faksi, kukaan ei ole ottanut yhteyttä. MDT Lännassa sai myös, ei puhelua. Faksasin nämä eilen.
Tänään faksasin myös AKB:lle, ei vastausta sieltä myöskään.

Kuinka kauan pitäisi odottaa ennen kuin soittaa ja kysyy vastauksen tarjouksesta?
 
Soita ja kerro heille, että lähetät faksin, ja saat heti tiedon siitä, milloin saat vastauksen - näin sinulla on myös hyvä tilaisuus selventää, mikä on sinulle tärkeää heidän tarjouksessaan (hinta, toimitusaika, laatu, kotiinkuljetus, helpot tilaukset jne).

Jos liikut näillä seuduilla, mielestäni sinun pitäisi antaa myös Lissma såg:lle merkki.

Alennuksista saat pm.
 
Lähetin sähköpostia sekä AKB:lle että Lissmalle, kun ostin joitakin materiaaleja, ja sain nopeamman vastauksen Lissmalta kuin AKB:lta.
Lisäksi minun tapauksessani Lissma oli huomattavasti halvempi.
Minun tapauksessani kyseessä olivat Leca, Mur ja Putsbruk sekä Cement.
 
Soitin joillekin yrityksille ennen kuin faksasin ja pyysin esimerkiksi faksinumeroa tai kysyin valikoimasta. Kuitenkin Lissman saha kertoi, että he eivät myyneet reunaelementtejä L-profiilissa, joten ei ollut mitään järkeä juuri nyt puhua heidän kanssaan... Täytyy maanantaina soittaa ja tarkistaa, ovatko saaneet faksin, ellei muuta:)
 
Tarkista Lissmasta uudelleen, tiedän että he myyvät Siroc L elementtejä. Muista, että monilla on todennäköisesti lomatiimi tällä hetkellä, kun kaikki haluavat ostaa rakennusmateriaaleja. Fax-tiedustelut eivät ehkä ole nyt korkein prioriteetti. Soita ja puhu myyjälle ENNEN kuin lähetät faxin.
 
styrman1 sanoi:
Kolla med Lissma igen, jag vet att de säljer Siroc L element. tänk på att det är nog många som har semesterbemanning just nu samtidigt som alla vill handla byggmaterial. faxförfrågningar är kanske inte högsta prioritet nu.
Ring och snacka med en säljare INNAN du skickar faxen.
Det var ju just ringa jag gjorde:) Men eftersom dom sa att dom inte sålde dessa så sket jag i att faxa:)
 
Yritä uudelleen?
 
Voin ehdottomasti suositella Orminge Trä:tä. Halvin Tukholman lähialueilla ja uskomattoman palvelualtis henkilökunta.
Ei kannata ostaa kaikkea yhdestä paikasta.
Byggmax on halvin joissakin materiaaleissa kuten ruuveissa jne. Sitten voi kannattaa ostaa paljon myös Puolasta.

terveisin
David
 
David: Onko sinulla kokemusta rakennustarvikkeiden ostamisesta Puolassa? Miten se tapahtuu siinä tapauksessa. Voinko lähettää tarjouspyyntöjä sinne samalla tavalla kuin teen täällä kotona?
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä? Ja ehkä ennen kaikkea, kuinka paljon halvempaa se on?

Andreas
 
jahas, tänään istuin ja soitin ympäriinsä taas nähdäkseni, voisinko saada vastauksia tarjouspyyntöihini.

Aloitin Byggshopenista VH:ssa, poika joka vastasi viittasi kollegaansa, joka oli varattu. Hän lupasi pyytää tätä soittamaan minulle, mutta kukaan ei soittanut koko päivän aikana.

Mark och dräneringstjänst oli laskemassa, ja nyt iltapäivällä tuli vastaus tarjoukseen. Mukavaa, paitsi että he eivät vastanneet autotallilevyn materiaalikustannuksiin.

Beijer Lännassa ei ymmärtänyt mitään, piti puhua jollekin taloudesta, joka hetken päästä soitti takaisin ja oli edelleen yhtä ymmällään. Kuitenkin pääsimme siihen lopputulokseen, että hän luuli minun vastanneen heidän tekemäänsä tarjouspyyntöön, ja kun tämä selvitettiin, sain numeron myyjälle. Soitin hänelle, ja vaihde vastasi ja sanoi, että hän oli varattu sillä hetkellä, mutta otti viestin ja numeron. Ei myöskään tämä soittanut takaisin koko päivän.

AKB sanoi, että minun pitäisi saada vastaus muutamassa päivässä, kun se joka hoiti sellaista ei ollut paikalla juuri nyt, joten odotan sieltä vastausta...

Mutta siis oikeasti: Onko sitä "epäluotettava" asiakas, jos ei mene liiketilaan, kun he eivät edes palaa puheluun? Vai eivätkö he halua myydä tavaroita? Työssäni ei olisi hyväksytty, jos potentiaalisia asiakkaita kohdeltaisiin näin, mutta ehkä näille yrityksille se ei ole niin tärkeää???

Sitten toinen asia, jota olen pohtinut verratessani vähän vanhempia tarjouksia tämän päivän kanssa... Joissakin on merkattu laatu S80 maan eristykselle, joissakin S100 ja S200 laskelmissaan, voiko sen tulkita niin, että voisi siirtyä S80:aan niiltä, jotka ovat merkanneet korkeammalle, ja siten saada paremman hinnan, vai ovatko toiset merkanneet materiaalin, joka ei tule olemaan hyvä yksikerroksisen talon rakentamiseen?
 
Yäk, tilasin tavaraa tänään, 60100kr sis alv:(
Vähän styroksia, vanhaa rautaa ja vähän muoviputkia, jotka kuitenkin kaivetaan maahan vain ;D Paha oikeastaan.
 
kuka sai toimittaa silloin?
 
styrman1 sanoi:
kuka toimitti silloin?
Mark och dräneringstjänst AB.
Tulee sundolitts markisolering ja kantelement, sitten tulee vesikiertoinen lattialämmitys LK:lta.
Tilasin myös tiettyjä va putkia ja mutkia jne, ja saan kaikki sisältyvät materiaalit lattialämmitykseen ja raudoitukseen laattaan ja sellaista kuitenkin.
Saan ensimmäisen toimituksen myöhemmin tällä viikolla, sundolitt tuotteet ensi viikon keskiviikkona, ja lämmitys perjantaina. Joten silloin minun pitäisi ehtiä saamaan viemäri maahan, tasoittaa ja laittaa kantelementit ja niin edelleen kunnes lattialämmitys tulee ja sitten laittaa se viikonlopun aikana ja raudoittaa...

Kuinka pitkä ennakointi pitäisi olla kun tilaa betonia muuten?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.